پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 30930
آیت‌الله سبحانی:

مسئولان نسبت به مسئله حجاب و نشر آن در جامعه اهتمام داشته باشند‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله سبحانی با تاکید بر نشر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: مسئولان نسبت به مسئله حجاب و نشر آن در جامعه اهتمام داشته باشند‌.
مسئولان نسبت به مسئله حجاب و نشر آن در جامعه اهتمام داشته باشند‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث قرآن کریم که در مجتمع آموزش عالی فقه مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت ماه رمضان اظهار داشت: شهادت امام علی (ع) در این ماه اتفاق افتاده ‌و این ماه دارای هم حوادث حزن انگیز و هم حوادث شیرین است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: پیامبر (ص) خطبه‌ای را خواندند و در آن خطبه خبر از شهادت امام علی (ع) دادند، پیامبر (ع) فرمودند که در ماه رمضان فرق مبارک امام علی (ع) شکافته می‌شود و ایشان به شهادت می‌رسند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تفسیر سوره احزاب بیان کرد: اگر افراد مختلفی ایده و هدفی داشته باشند و سر یک موضوع جمع بشوند به معنی احزاب است، سوره احزاب دارای ۷۳ آیه است که سوره‌ای مدنی است و در سال پنجم هجرت نازل شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی مدعی هستند که سوره احزاب دچار تحریف شده عنوان کرد: علمای اسلام اعم از سنی و شیعه این سخن که سوره احراب تحریف و کوتاه شده است را رد می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر سوره ای از قرآن کریم دارای یک و یا دو هدف است و آیات دیگر سوره بر محور این اهداف می‌چرخند، چند محور در سوره احزاب وجود دارد که نخستین موضوعی که در سوره احزاب به آن پرداخته شده مقابله پیامبر (ص) با خرافات است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به محور دیگری که در سوره احزاب مطرح شده اظهار داشت: همسران پیامبر (ص) وی را قبول داشتند ولی آن‌ها دنیا را می‌خواستند و پیامبر (ص) آخرت را، مسئله عفاف و حجاب نیز مسئله دیگری است که در سوره احزاب به آن پرداخته شده است و بر اهمیت آن تاکید شده است.

آیت الله سبحانی با تاکید بر نشر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیان کرد: اخلاق در پرتو عفاف است و عفاف زمینه سعادت جامعه را فراهم می‌کند، مسئولان باید در زمینه حجاب اهتمام داشته باشند تا جامعه ما یک حجاب مناسب و اسلامی داشته باشد و جمهوری اسلامی در زمینه حجاب و عفاف الگو شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdce7o8x.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما