سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 3099
با حضور رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم‌؛

پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: در مراسمی با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تجلیل شد.
پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) دوشنبه شب در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش آثار ۶۰ پژوهشگر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) به عنوان آثار برتر برگزیده انتخاب و در این مراسم از شش نفر از صاحبان آثار برگزیده با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در این مراسم ضرورت توجه به امر پژوهش را مورد تاکید قرار داد و گفت: پژوهش به معنای کشف مجهولات و دستیابی به حقایق است و در حقیقت تحقیق به معنای آغاز حرکت از جایی است که دیگران به آنجا رسیده‌اند و هیچ‌گاه پژوهش به معنای تکرار مکررات نیست.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش یکی از نیازهای جوامع علمی کشور و به ویژه حوزه‌ها بوده است، ‌خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر تحول و نوآوری در امر پژوهش تاکید کرده‌اند که اگر بتوانیم زوایای ناکاویده علوم را واشکافی کنیم می‌توانیم گام‌های ارزشمند و درستی در این راستا برداشته و چند قدم به تولید علم نزدیک شویم.

سیدحسین اسحاقی تاکید کرد: در این راستا و با هدف ارتقای سطح پژوهشی و تشویق و ترغیب دانش‌پژوهان و اساتید به منظور تولید مقالات علمی،‌ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می‌‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم در سخنانی پس از ارائه تعریفی از پژوهش حوزوی، به تبیین رسالت‌های این نوع از پژوهش‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام احمد واعظی با تقسیم رسالت‌ها و الزامات پژوهش‌های حوزوی به دو دسته عام و خاص،‌ عرضه مناسب معارف و تعالیم دینی، ژرف‌اندیشی، نوآوری و پرهیز از تکرار مکررات،‌ تعهد دینی و حفظ روحیه مدافع گرایانه نسبت به اصول و مبانی و ارزش‌های دینی و انصاف علمی و رعایت اخلاقیات پژوهش را از جمله رسالت‌های عام پژوهش‌های حوزوی برشمرد.

در پایان این مراسم از ۶ نفر از پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.oq1a2bqxola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما