يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 30996
استاد حوزه علمیه قم:

طبق روایات یمن از مناطق اثرگذار در عصر ظهور خواهد بود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از کشورهایی که در زمان ظهور طبق روایات سرنوشت ساز است کشور یمن است و از ابتدای اسلام محبت امیرالمومنین(ع) در دل مردم این کشور بوده است.
طبق روایات یمن از مناطق اثرگذار در عصر ظهور خواهد بود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا میردامادیان در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه برخی شهر‌ها و کشورها طبق روایات در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) نقشی حساس خواهند داشت، اظهار داشت: یکی از کشورهایی که در زمان ظهور طبق روایات سرنوشت ساز است کشور یمن است و از ابتدای اسلام محبت امیرالمومنین(ع) در دل مردم این کشور بود.

وی افزود: بعد از شهادت امام علی(ع) یمنی‌هایی که به عشق حضرت در کوفه ساکن شده بودند به ایران و به قم مهاجرت کردند و به اشعری‌ها معروف بودند و بسیاری از بزرگان و مفاخر قم مانند سعد اشعری قمی و زکریای ابن آدم اصلیتی یمنی دارند و یمنی‌ها ان‌شاءالله در کنار لشکر خراسانی یاری‌گر لشکر امام زمان(عج) خواهند بود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت است، بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید اگر شاکر باشید خداوند به شما توفیق می‌دهد تا از رحمت، مغفرت و برکت ماه رمضان بهترین استفاده را ببرید.

میردامادیان با اشاره به آیه هفتم سوره زمر بیان کرد: خدای متعال کفر ورزی شما را نمی‌پسندد و شکر شما موجب رضای حضرت است و در احادیث شکر نعمت اعتقاد به ولایت برشمرده شده و به واسطه این شکر که معرفت به ائمه اطهار(ع) است می‌توانیم از برکات رمضان بیشتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت وجود نازنین امام زمان(عج) در هنگام قیام مقدسشان این است که دین حقی که پیامبر(ص) آورده را در عالم می‌گستراند، گفت: خدای متعال در آیه پنجم سوره البیٌنه به دین قیٌمه اشاره می‌کند که در روایت این دین قیٌمه قیام امام زمان(عج) تعبیر شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دعوت به عبودیت و بندگی خداوند یکی از ارکان قیام حضرت ولی عصر(عج) است، افزود: عبودیت و بندگی یعنی انسان واقعاً از آنچه خدای متعال فرموده اطاعت کند. انسان منیت‌ها را در خود بکشد و سراپا بنده خدا شود.

میردامادیان با بیان اینکه امام صادق(ع) ارکان عبودیت را در حدیثی تبیین کرده‌اند بیان کرد: طبق این حدیث شریف نخستین نشانه و اصل برای عبودیت و بندگی این است که خودت را در این عالم مالک هیچ چیز ندانی و خدا را مالک بدانی و بس. مالکیت ما در این عالم اعتباری است. مشکل انسان از جایی شروع می‌شود که در این دنیا نسبت به موضوعاتی احساس مالکیت کند.

وی گفت: دعا کردن احساس تکبر و منیت را در انسان از بین می‌برد و سفارش شده است که حتی نمک آشتان را از خدا بخواهید تا بدانید در این عالم کاره‌ای نیستید و همه چیز را از خدا دارید.

استاد حوزه علمیه دومین اصل عبودیت و بندگی را انجام امور به نیت الهی عنوان کرد و گفت: انسانی که بنده خداست تمام کارهایش را به نیت الهی و برای رضا خدا انجام می‌دهد و رضای هیچ کس جز خدای متعال را در زندگیش نمی‌بیند.

میردامادیان سومین اصل عبودیت را انجام واجبات و ترک محرمات عنوان کرد و ادامه داد: اگر این سه اصل را انجام دهیم انسان عبد خداوند می‌شود. دینی که امام زمان(عج) تشکیل می‌دهد نخستین اصلش عبودیت و بندگی است و همه ما باید در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg3y9w.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما