پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 31065
استاد حوزه علمیه قم:

رضایت به قضای الهی، کلید رسیدن به سعادت است‌

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: خیر دنیا و آخرت در سه چیز است، اول اینکه انسان به قضای الهی راضی باشد، دوم اینکه شکر نعمت‌های خدا را به جا آورد و در نهایت هم در مقابل سختی‌ها و امتحانات صبر کند.
رضایت به قضای الهی، کلید رسیدن به سعادت است‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی که در بیت مرحوم آیت‌الله بروجردی سخن می‌گفت، با اشاره به تفاسیر قرآن اظهار داشت: باید مراجع تقلید تفسیر قرآن را بنویسند، تفسیری که یک مرجع می‌نویسد، از عمق زیادی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قم راه رسیدن به آرامش را آمیخته نشدن ایمان انسان با شرک دانست و افزود: تعداد زیادی از افراد بودند که ایمان آوردند، اما ایمانشان با شرک آمیخته شد‌.

رفیعی با اشاره به راه رسیدن به خیر گفت: خیر دنیا و آخرت در سه چیز است، اول اینکه انسان به قضای الهی راضی باشد، دیگر اینکه شکر نعمت‌های خدا را به جا آورد و در نهایت هم در مقابل سختی‌ها و امتحانات صبر کند. در حدیث قدسی آمده ‌فردی که چنین ویژگی‌ها را داشته باشد، جزو صدیقان قرار می‌گیرد، صدیقانی که در بهشت در کنار انبیاء و صالحین هستند.

وی تصریح کرد: انسانی که آن ویژگی‌ها سه گانه را داشته باشد، برای رسیدن به مقامات بالا براساس سخن پیامبر (ص) باید تقوا پیشه کند و به مال دنیا نچسبد.

استاد حوزه علمیه قم قضای الهی را دو گونه دانست و افزود: قضای الهی یا تشریعی و یا تکوینی است، قضای تشریعی تخلف پذیر است، اما قضای تکوینی تخلف پذیر نیست. درست است که انسان باید فعالیت کند، اما در نهایت اراده خداوند بر اراده بنده غالب است.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) در روایتی فرمودند که اگر آن چیزی تو می‌خواهی، نشد، آن چیزی که شده را بخواه. امام رضا (ع) مظهر رضا بود و در روایاتی از معصومین آمده ‌که تکرار برخی از آیات قرآن توسط انسان سبب ایجاد آرامش در وجود او می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcen78x.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما