شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 31106
آیت‌الله سبحانی:

حضرت خدیجه (س) ثروت خویش را در راه نشر و گسترش اسلام خرج کرد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن سال روز وفات حضرت خدیجه (س) و فداکاری ایشان در راه نشر اسلام گفت: حضرت خدیجه (س) همه ثروت خویش را در راه نشر و گسترش اسلام خرج کرد.
حضرت خدیجه (س) ثروت خویش را در راه نشر و گسترش اسلام خرج کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در جنگ احزاب تصمیم داشتند ‌مدینه را تصرف کردند که در این راستا پیامبر (ص) تصمیم گرفت از نقشه سلمان که کندن خندق بود، استفاده کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دین اسلام از ارزش زیادی برخوردار است، افزود: دین اسلام به‌راحتی به‌دست ما نیامده است بلکه برای اسلام خون‌های پاکی ریخته شده است، اگر درخت اسلام دارای ریشه و برگ است نتیجه خون‌های پاکی بوده که برای اسلام ریخته شده است.

آیت‌الله سبحانی ‌بیان کرد: ‌مسلمانان باید این موضوع را بدانند که اسلام به سختی به دست آمده است، در جنگ احزاب خداوند از طریق طوفان دشمن را از پای درآورد.

وی با اشاره به تفسیر آیه هشتم احزاب، تصریح کرد: این آیه، میدان جنگ احزاب را به‌خوبی ترسیم می‌کند که کفار و مشرکان ۱۰ هزار نفر بودند و مسلمانان ۳ هزار نفر بودند، هنگامی که مسلمانان در برابر احزاب قرار گرفتند قرآن کریم می‌فرماید دل‌ها از جا کنده می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر لزوم توجه به قرآن کریم اظهار داشت: همه آیات قرآن کریم حقیقت دارد و سراسر نکته و پند است که ما باید به آن توجه کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن سال روز وفات حضرت خدیجه (س) و فداکاری ایشان در راه نشر اسلام افزود: پیامبر (ص) در دهم ماه رمضان حضرت خدیجه (س) را از دست داد که از زنان نمونه اسلام بود و نخستین شخصی از زنان است که به رسول خدا ایمان آورد.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: زن فرعون از خدا می‌خواست که کاخ‌ها را از وی بگیرد و نزد خودش خانه‌ای به او بدهد، در قرآن کریم درمورد حضرت مریم (س) مباحث ارزشمندی مطرح شده که البته حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) دو زن دیگر بهشتی و سرور زنان عالم بودند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcai6ne.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما