دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : 31405
«طلاق توافقی» یکی از مسائل ناپسند امروز در جامعه است

آیت‌الله‌ سبحانی: غرب با ادعای «آزادی بیان» فضای بسته‌ای را علیه زنان ایجاد کرده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله سبحانی با اشاره به فضای بسته‌ای که در غرب علیه زنان وجود دارد گفت: غرب با ادعای «آزادی بیان» فضای بسته‌ای را علیه زنان ایجاد کرده است.
آیت‌الله‌ سبحانی: غرب با ادعای «آزادی بیان» فضای بسته‌ای را علیه زنان ایجاد کرده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، اظهار داشت: زن و مرد از یک جایگاه برابر برخوردار هستند و نزد خداوند تفاوتی ندارند، اما دیه زن و مرد با یکدیگر تفاوت دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اختلاف در دیه مردان و زنان به‌دلیل اختلاف در انسانیت نیست، چراکه زن و مرد انسان‌های کاملی هستند، علت اینکه دیه مردان ۲ برابر زنان است، این بوده که ضرر اقتصادی که در خانواده و بر اثر کشتن مرد به‌وجود می‌آید، بیش از زن است چون مرد نان‌آور خانه است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: در دوران جاهلیت زن خرید و فروش می‌شد که قرآن کریم فرمود، اگر کسی فوت کند زن و مرد از وی ارث می‌برند که این موضوع نشان می‌دهد، زن و مرد تفاوتی با یکدیگر ندارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: زن ارثیه‌ای که می‌برد، آن را مصرف نمی‌کند اما مرد آن ارثیه را برای خرج زن و فرزندان خویش مصرف می‌کند. علامه طباطبایی در حسابی که انجام داد به این نتیجه‌ رسید که زن بیش از مرد ارث می‌برد چون ارثیه خود را خرج نمی‌کند، بر این اساس مرد به دلیل اینکه نان‌آور خانه است و خرج دارد، بیش از زنان ارث می‌برد.

وی با اشاره به فضای بسته و فشارهایی که در غرب علیه زنان وجود دارد، عنوان کرد: در کشور فرانسه که مدعی آزادی‌بیان و حقوق بشر است زن حق تصرف در مال خویش را ندارد اما ۱۴۰۰ سال پیش اسلام جایگاه و حق زن را تعیین کرده و برای وی ارزش خاصی قائل شده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات ایجاد شده از مهریه‌های کلان برای مردان افزود: امروز در کشور ما مسئله مهریه مشکل ساز شده است، براساس تربیت‌های غلطی که زنان در دانشگاه دارند خواهان مهریه‌های کلان هستند و مردان مهریه‌های بالایی را می‌پردازند و برخی از زنان با بهانه‌هایی از همسر خویش جدا شده و خواستار دریافت مهریه خود می‌شوند.

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از اختلافات بی‌ارزشی که میان برخی از زن و شوهرها ایجاد می‌شود، بیان کرد: در گذشته این اعتقاد وجود داشت که زن باید با لباس سفید به خانه همسر خویش برود و با لباس سفید برگردد و زن، شوهر خویش را بهترین مرد می‌دانست اما امروز با وجود پیشرفت علم و رسانه‌ها و فیلم‌ها همانند گذشته مهر و محبت میان زنان و شوهران وجود ندارد و اختلافات زیادی بین آن‌ها ایجاد شده است که خواستار جدایی از هم می‌شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: یکی از مسائل ناپسندی که امروز در جامعه ایجاد شده است طلاق توافقی است که زن و شوهر با یکدیگر توافق می‌کنند با رضایت از یکدگیر جدا شوند و به زندگی مشترک خویش پایان دهند.

وی بابیان این که زن و مرد دارای وظایف مختلف در زندگی هستند، تصریح کرد: زنان و مردان دارای حقوق مساوی هستند اما وظیفه آن‌ها مختلف است، زن برای خانه‌داری بزرگ شده و دارای عاطفه و محبت و روحیه ظریف است؛ در مقابل مرد دارای روحیه قوی بوده و برای کارهای محکم ساخته شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccp0q1.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما