دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 31149
آیت‌الله سبحانی:

عدم حمایت و پشت کردن به جبهه اسلام انسان را خوار و ذلیل می‌کند‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله سبحانی بابیان اینکه افرادی که جبهه اسلام را خالی کنند در زندگی خویش عاقبت به خیر نمی‌شوند، گفت: افرادی که از ترس کشته شدن میدان مبارزه با کفار و منافقان را خالی کنند، خوار و ذلیل می‌شوند.
عدم حمایت و پشت کردن به جبهه اسلام انسان را خوار و ذلیل می‌کند‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله نشست تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شدف اظهار داشت: مردان بزرگ همواره به پیمان خویش پایبند هستند، امام علی (ع) در جنگ با دشمنان اسلام همواره بر عهد خویش پایبند واستوار می‌ماند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم پایبندی بر پیمان در دین اسلام افزود: در میان یاران پیامبر اسلام(ص) منافقان وجود داشتند و یک سوم از اصحاب وی را منافقان تشکیل می‌دادند، افرادی که بر عهد و پیمان خویش پاییند نباشند، بی‌شخصیت و از جایگاه پائینی برخودار هستند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جنگ‌های پیامبر اسلام(ص) با کفار و منافقان بیان کرد: در روز قیامت افرادی که پیامبر (ص) را در جنگ تنها گذاشتند، مسئولیت سنگینی دارند و اشخاصی که از جنگ با کفار فرار کردند و از ترس کشته‌شدن میدان جنگ را ترک کردند، زندگی ذلت باری داشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه افرادی که جبهه اسلام را خالی کنند در زندگی خویش عاقبت به خیر نمی‌شوند، عنوان کرد: کسانی که در سخت‌ترین شرایط جبهه اسلام را خالی کردند، زندگی سخت و ذلیلانه‌ای داشتند و مردم به آن‌ها به عنوان لکه ننگ می‌نگریستند و در برابر مردم حقیر می‌شدند.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره احزاب تصریح کرد: کارهای انسان دست خداوند است و تحت قضا و قدر قرار گرفته و باید ببینیم که اراده حق تعالی برای ما مرگ یا زندگی قرار داده است، افرادی که از ترس کشته‌شدن میدان مبارزه با کفار و منافقان را خالی کنند خوار و ذلیل می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امام علی (ع) دیواری را دید که در حال شکافته شدن بود و از آن محل دور شد که افرادی به وی گفتند از قضای خداوند فرار ‌می‌کنی درحالی‌که امام علی (ع) فرمودند خداوند دو قضا دارد و اگر زیر دیوار قرار بگیرم، قضای الهی این است که من بمیرم و اگر از آن محل دور شوم قضای الهی شامل حال من شده است و سالم مانده‌ام.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: افرادی که از جبهه جنگ فرار کرده و تفکر می‌کنند که سالم می‌مانند اشتباه می‌کنند چراکه احتمال دارد فرار، آن‌ها را از مرگ دور نکند بلکه کشته شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اقدامات منافقانه برخی قبایل در جنگ احد، عنوان کرد: دو قبیله حارثه و بنی‌سعده در جنگ احد از مبارزه با دشمنان سرباز زدند و گفتند که خانه‌های ما عریان است و کسی نیست از آن‌ها محافظت کند، تاکید می‌کردند که این جنگ به نفع ما نیست و میدان را خالی کرده و فرار کردند. این موضوع نشان‌دهنده بی‌شخصیتی آن‌ها بود چون در شرایطی که موضوعی به نفع آن‌ها نبود، پیمان‌شکنی کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchwznx.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما