يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 31119
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:

ظرفیت تشکل‌های صنفی در بهسازی بافت فرسوده قم مورد استفاده قرار گیرد‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای ‌شهر قم گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها در زیباسازی شهری استفاده شود.
ظرفیت تشکل‌های صنفی در بهسازی بافت فرسوده قم مورد استفاده قرار گیرد‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه بهبود و زیباسازی منظر شهری از علاقه‌مندی‌های مردم است، اظهار داشت: با وجود این تمایلات نباید مردم را وادار به انجام این امور کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای ‌شهر قم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها در زیباسازی شهری استفاده شود، افزود: پیش از این تجربه اصلاح بافت فرسوده در بازار قم وجود داشته و مردم از این طرح استقبال خوبی کردند.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه دقت زیادی داشته ‌و با برنامه صحیح وارد مرحله اجرای این طرح‌ها ‌شویم، گفت: باید طرح‌ها و برنامه‌هایی در نظر گرفته شود تا هم شهرداری و هم مردم در این طرح‌ها کمترین میزان هزینه را بپردازند.

آتش‌زر با بیان اینکه باید از گرایش و تمایل کسبه محل و مردم به‌عنوان یک ظرفیت بهره‌برداری شود، گفت: به این ترتیب زیباسازی و احیای بافت فرسوده در مسیر اصلی خود در قم اجرایی می‌شود.

محسن عابدینی‌پور عضو شورای ‌شهر قم نیز در این رابطه با اشاره به تجربه‌هایی که در طرح بهسازی در کلان شهرهایی مانند تهران وجود دارد، بیان کرد: اصول معماری اسلامی - ایرانی باید در این طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته و از این تجارب استفاده کامل صورت گیرد.

ولی‌الله بیاتی نیز با اشاره به طرح بهسازی خیابان آذر قم اظهار داشت: در این طرح رعایت برخی نکات مانند امنیت و مباحث مالی شهرداری و شهروندان در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باید در این طرح سرعت عمل کافی وجود داشته باشد تا مشکلی مانند نارضایتی مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceoz8x.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما