دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 31132
منبع : روابط عمومی استانداری قم
آیت الله مکارم شیرازی:

دولت به استان قم نگاه ویژه داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سرپرست استانداری قم با بیان اینکه خدمت به قم خدمت به تشیع، نظام و اسلام است گفت: دولت باید به استان قم نگاه ویژه داشته باشد.
دولت به استان قم نگاه ویژه داشته باشد
به گزارش قم نیوز، فریدون همتی سرپرست استانداری قم با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار نمود.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار طی سخنانی به بیان ویژگی های استان قم پرداخت و گفت: بودجه و امکانات قم باید متناسب با نیازهای آن باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وجود حرم حضرت معصومه (س) و حضور سالانه ی حدود ۲۰ میلیون زائر در شهر مقدس قم، پاسخگویی به نیاز زائرین را از وظایف مسئولان برشمرد و افزود: هزینه های تحمیل شده بر قم باید با نگاه ویژه ی دولت جبران شود.

ایشان مرکزیت حوزه های علمیه جهان تشیع در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از نخبگان، ائمه ی جمعه، سیاسیون و قضات کشور با اعتبارات حوزه علمیه در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار می گیرند.

معظم له با اشاره به برگزاری همایش های بزرگ ملی و بین المللی از جمله کنگره ی خطر جریان های تکفیری در قم خاطرنشان کرد: این مساله نشان از جایگاه ویژه ی قم دارد و از اینرو امکاناتی که برای این شهر در نظر گرفته می شود نیز باید در سطح این شهر باشد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: خدمت به قم خدمت به تشیع، نظام و اسلام است.

وی همچنین با انتقاد از برخی عزل و نصب های حزبی در دولت های مختلف، بر ضرورت استفاده از مدیران لایق،کارآمد و شایسته تاکید کرد و افزود: از افراد متعادل از هر جناحی باید استفاده شود.

فریدون همتی سرپرست استانداری قم نیز در این دیدار خدمت به قم را توفیق الهی دانست و گفت: امیدوارم بتوانم در این سمت منشا خدمات برای شهر کریمه ی اهل بیت باشم.

مشاور عالی وزیر کشور برنامه ی دیدار خود با مراجع و آیات عظام را در راستای استفاده از رهنمودها و نصایح ایشان عنوان و خاطرنشان کرد: خروجی حرکت در مسیر نظام و ولایت و عمل به فرمایشات مراجع عظام تقلید رضایت پروردگار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در رابطه با رسیدگی به مشکلات مردم قم اظهار کرد: مجموعه ی دولت همه ی تلاش خود را برای خدمت صادقانه به شهر کریمه ی اهل بیت (س) خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcj8vet.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما