دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 31134
۲۴ تا ۲۷ ماه رمضان؛

طلاب قم و مشهد در حرم رضوی معتکف می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: جمعی از طلاب و روحانیون مشهد و قم در جوار حرم مطهر رضوی معتكف می‌شوند.
طلاب قم و مشهد در حرم رضوی معتکف می‌شوند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام یوسف شریف‌زاده مسئول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق سال‌های گذشته و در راستای اجرای سنت حسنه اعتكاف، تعدادی از طلاب و روحانیون برادر شامل طلاب حوزه علمیه مشهد، جامعه المصطفی العالمیه مشهد و قم در مسجد گوهرشاد معتكف خواهند شد.

وی با بیان اینكه این برنامه معنوی ۲۴ تا ۲۷ ماه مبارك رمضان به مدت ۳ روز برگزار می شود، گفت: افتتاح این مراسم در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار خواهد شد و سپس حاضران به صورت دسته جمعی به حرم مطهر رضوی مشرف و معتكف می‌شوند.

مسئول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان برگزاری حلقه‌های قرآنی را از فعالیت‌های پیش بینی شده برای این برنامه معنوی اعلام و در ادامه اظهار داشت: اعتكاف در واقع بیرون رفتن از خانه خود و رفتن به خانه خداست تا انسان به حضرت حق نزدیك‌تر شود.

وی اعتكاف را راه گریز از لذت گرایی و مهار حس خودمحوری و برتری جویی و نیز بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوی قلب و قبله هستی دانست و درباره بركات این برنامه معنوی گفت: خودسازی، محاسبه نفس، نیایش، نماز، تلاوت قرآن، استمداد از آستان قدس ربوبی و ... از جمله آثار آن است.

حجت‌الاسلام شریف‌زاده از تمام كسانی كه در این مراسم معنوی شركت می كنند خواست تا دعا برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری و نجات كشورهای اسلامی از بند زور و استكبار و جنگ را فراموش نكنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcba8bf.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما