چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 7132

هنر ظرفیت عظیمی برای معرفی اعتکاف دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مسئله اعتکاف باید از ظرفیت‌های هنری استفاده شود.
هنر ظرفیت عظیمی برای معرفی اعتکاف دارد
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای خودسازی و آمیزه‌ای از چندین عبادت است اظهار کرد: فرد در این سه روز از دنیا دور می‌شود و با خدا خلوت کرده و تنها با او ارتباط برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور اشاعه این سنت حسنه که مورد تاکید اسلام است، باید از ابزار فرهنگی و هنری بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: اعتکاف و دیگر آموزه‌های اسلامی و دینی با استفاده از ابزارهای مختلف و فضاهای هنری و علمی می‌تواند تاثیرگذاری عمیق و بیشتری در بین اقشار مختلف مردم داشته باشد.

اسماعیلی‌طبا یادآور شد: برای اینکه جوانان با مسئله اعتکاف آشنا شوند باید از ظرفیت‌های هنری استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعتکاف را فرصتی مناسب برای خودسازی دانست و افزود: این عبادت فردی و اجتماعی فرصتی است تا انسان سه روز از دنیای مادی جدا شود و با آفریدگار خویش رابطه معنوی و خالصانه برقرار سازد.

وی به برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره امسال در حوزه شعر و داستان برگزار شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این جشنواره در دیگر موضوعات و رشته‌های هنری را پیشنهاد داد.

اسماعیلی‌طبا عنوان داشت: ورود هنرهایی مانند تئاتر، هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی، فیلمنامه و ... در معرفی سنت‌های حسنه از قبیل اعتکاف سبب ترویج این سنت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اقدامات این اداره کل برای باشکوه‌تر برگزار شدن اعتکاف در قم تصریح کرد: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم ضمن اهدای کمک‌های مادی، انجمن‌های هنرهای تجسمی و سینمای جوان را در پرداختن به مباحث و مسایل گوناگون اعتکاف فعال خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.x8fbjh8zw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما