چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 7221

انسجام چاپخانه‌داران موجب رونق اقتصادی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: انسجام چاپخانه‌داران موجب رونق اقتصادی و قبول سفارشات محصولات فرهنگی از دیگر استان‌ها می‌شود.
انسجام چاپخانه‌داران موجب رونق اقتصادی می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا سه‌شنبه شب در مراسم گشایش دومین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی قم که در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برگزار شد ضمن تبریک اعیاد رجبیه به آیه نون والقلم اشاره و اظهار کرد: مفهوم این آیه نگاشتن در راستای انسانیت و اسلامیت است که صنعت چاپ استان قم در این زمینه حرف نخست را می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه تولید علم به ویژه علوم دینی یک وظیفه محسوب می‌شود بیان کرد: انتشار علم نیز از دیگر وظایفی است که بر دوش همه رسانه‌ها گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تولید علم یک امر واجب محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر رسانه‌ای که بتواند علم را به صورت مطلوب به مردم ارائه کند می‌تواند مکمل تولید علم باشد.

وی شغل چاپخانه‌داری را بسیار مقدس دانست و اضافه کرد: هرچند تولید علم در دانشگاه‌ها و دیگر مکاتب علمی انجام می‌شود ولی صنعت‌گران چاپ و نشر، مکمل این تولید محسوب می‌شوند.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه دانش و صنعت در جامعه امروز در حرکت است، گفت: چاپخانه‌داران استان قم باید خود را با تغییرات سریع صنعت و دانش تطبیق دهند تا از قطار پیشرفت باز نمانند.

وی به روش‌های سنتی چاپ در سال‌های گذشته اشاره و ابراز کرد: امروز این روش‌ها مورد پسند جامعه نیست و باید همه برای حرکت به سمت پویایی صنعت و دانش تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به درآمد پایین شغل چاپخانه‌داری اشاره و بیان کرد: کسانی که در این کار قدم گذاشته‌اند، می‌دانند این صنعت از جمله صنایع سودآور نیست و تنها چیزی که موجب شده تا بسیاری از پیشکسوتان در این کار ثابت‌قدم باشد عشق به تولید علم است.

وی با اشاره به تعداد چاپخانه‌داران استان قم افزود: ۱۲۰۰ ناشر در استان قم فعالیت می‌کنند که غیر از تهران در بسیاری از استان‌ها و شهرهای پهناور و بزرگ نیز این تعداد انتشارات وجود ندارد.

اسماعیلی‌طبا دلیل تجمیع انتشارات و چاپخانه‌ها را در استان قم وجود حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده است نیاز به این صنعت در استان قم گسترش یابد.

وی به ایجاد شهرک چاپ و نشر در استان قم تصریح کرد: این شهرک در پایان سال ۹۰ آماده شده و اکنون پذیرای چاپخانه‌داران و صنایع وابسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: انسجام چاپخانه‌ها و صنایع وابسته می‌تواند تأثیر شایانی در کیفیت و قبول سفارشات از استان‌های دیگر داشته باشد.

وی افزود: تجمیع چاپخانه‌داران به صورت منسجم در شهرک چاپ و نشر علاوه بر اشتغال‌زایی می‌تواند موجب رونق اقتصادی و صدور محصولات فرهنگی به دیگر شهرها شود.

اسماعیلی‌طبا به وظایف حاکمیت در مقابل ظرفیت‌های ایجاد شده در برخی صنایع اشاره و بیان کرد: وظیفه حاکمیتی این است که وقتی بسترهای یک صنعت در استان به وجود می‌آید از آن حمایت و پشتیبانی شود تا محصولات با بهترین کیفیت و کمترین قیمت به دست مخاطبان و مصرف‌کنندگان برسد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.x052yt0xfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما