دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 31139
منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم:

حضرت خدیجه (س) الگوی دستگیری از نیازمندان است

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم گفت: حضرت خدیجه (س) به عنوان الگوی دستگیری از نیازمندان مطرح هستند، خانه ایشان همواره محل رجوع نیازمندان و مستمندان بود.
حضرت خدیجه (س) الگوی دستگیری از نیازمندان است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی علامه مهری در مراسم ضیافت سفره‌های مهربانی که در قالب طرح بزرگ همای رحمت، همزمان با شام رحلت حضرت خدیجه(س) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) یار تنهایی رسول الله(ص) بودند و حق بزرگی را به گردن امت اسلامی دارند، ولی مظلوم واقع شدند.

وی افزود: درباره دیگرانی که هیچ نقشی در رشد و بالندگی اسلام نداشتند کتاب‌ها نوشتند و شعرها سرودند، ولی درباره کسی که تمام هستی و ثروتش را برای پیشرفت اسلام نثار کرد، مطلبی نمی‌گویند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) در عصر جهالت در تاریخی که زن‌های فاسده به کار خود افتخار می‌کردند، ملقب به طاهره بود، بیان کرد: این صفت را قبل از اسلام و قبل از ازدواج با پیامبر اکرم (ص) به ایشان داده بودند.

علامه مهری خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار را به عنوان الگوی دستگیری از نیازمندان مطرح هستند و خانه ایشان همواره محل رجوع نیازمندان و مستمندان بود.

این مسئول به تبیین برخی فراز‌های زندگی حضرت خدیجه (س) با رسول گرامی اسلام (ص) پرداخت و بیان کرد: وفاداری حضرت خدیجه (س) الگوی ارزنده‌ای برای زنان و مردان است، کسی که در اوج ناز و نعمت بزرگ شده بود، به خاطر رسول الله (ص) سه سال در شعب ابیطالب ماند و تمام مشکلات را تحمل کرد، دست رد به سینه دنیا زد و پای شوهرش ماند تا به رحلت رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز تا پایان عمر به ایشان وفادار بود و تا پایان عمر هرگاه نام این بانوی بزرگوار می‌آمد اندوهگین می‌شد و می‌گفت خداوند هرگز بهتر از حضرت خدیجه (س) به من نداده است.

شایان ذکر است این مراسم با حضور خیران، داوطلبان و مددجویان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgyq9w.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما