> نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴۰۴۱۴ | قم نیوز
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 31265

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۴به شرح زیر است:

آیت‌الله سبحانی: غرب بداند توطئه تکفیر و خونریزی در کشورهای اسلامی دامن شان را خواهد گرفت
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها تاکید فرمودند: دانشگاه جای حاشیه‌سازی و سیاست بازی نیست
آیت‌الله مقتدایی: به دغدغه‌های رهبری و مراجع در آشنا ساختن مردم با مفاهیم قرآن توجه شود
رئیس جمهور در نامه‌ای به جهانگیری ابلاغ کرد: رونق بخشی به اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی
سخنگوی سازمان انرژی اتمی: پاسخ ایران به افزایش فشار غرب سخت‌تر از حد تصور خواهد بود
آغاز حمله رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه برای آزادسازی شهر زبدانی

** جام جم ۹۴/۴/۱۴

* پاسخ ایران به افزایش فشار غرب سخت‌تر از حد تصور خواهد بود
کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: طرف مقابل همه نوع فشار را امتحان کرده و اگر بخواهد این فشارها را مجددا امتحان کند، پاسخ ایران اقدامی سخت‌تر از آنچه طرف مقابل تصور می‌کند، خواهد بود.
* سلمان رشدی مدرس روزنامه نیویورکی
دانشگاه نیویورک در اقدامی که نشان از بی‌حرمتی به عقاید مسلمانان جهان دارد از «سلمان رشدی» نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» دعوت کرد تا برای پنج سال آینده در دانشکده روزنامه نگاری این دانشگاه به تدریس مشغول شود.
* آخرین وضع حکم ۲ مامور عربستانی
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ادامه پیگیری‌ها درباره حکم صادر شده برای دو مامور فاسد عربستانی گفت: هنوز خبر جدیدی در این باره اعلام نشده است و به محض دریافت اولین خبر اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

** همشهری ۹۴/۴/۱۴
* نتایج یک نظر سنجی درباره برنامه هسته‌ای
بر اساس یک نظر سنجی ۹۴ درصد مردم ایران اعلام کرده‌اند برنامه هسته‌ای برای ایران اهمیت زیادی دارد.
در این نظر سنجی مشترک که محققان دانشگاه مریلند و دانشگاه تهران مشترکا انجام داده‌اند ۷۲ درصد ازپاسخگویان معتقدند که ایران از توسعه برنامه هسته‌ای، اهداف صلح آمیز همچون تامین نیازهای پزشکی و درمانی دارد و ۲۰ درصد هم معتقدند که ایران اهداف نظامی دارد.
* افشای فساد گسترده در قیمت گذاری شرکت‌های دولتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بروز فساد گسترده در جریان واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و اجرای بد قانون اصل ۴۴، در طول ۱۰ سال گذشته پرده برداشت.
محمد رضا پورابراهیمی، عضو ارشد بورس و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کمتر از ۱۰ درصد سهام دولتی به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است.

** کیهان ۹۴/۴/۱۴
* دانشگاه جای حاشیه‌سازی و سیاست بازی نیست
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها تاکید فرمودند: هدف تحریم‌ها مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست مسئله فراتر از این‌هاست.
شتاب علمی کشور، به هیچ دلیلی، نباید کاهش یابد.
استادان فرماندهان جنگ نرم هستند و باید همچون فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس، جوانان دانشجو یعنی افسران جنگ نرم را فرماندهی و هدایت کنند.
محیط دانشگاه باید محیط فهم سیاسی، آگاهی و دانش سیاسی باشد اما سیاسی کاری و حاشیه پردازی به کار اصلی دانشگاه‌ها یعنی تلاش و پیشرفت علمی ضربه جدی می‌زند.
شتاب علمی شوق برانگیز ایران امروز کم شده است و مسئولان باید همت مضاعف کنند که حرکت پیشرفت علمی از دور نیفتد و متناسب با نیاز کشور شتاب گیرد.
در موضوع بورسیه‌ها به عده‌ای ظلم شد.
سمی که در موضوع بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها تزریق شد از بینش فکری مبتنی بر سیاست کاری نشات می‌گرفت و متاسفانه، هم خلاف قانون، هم خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق بود.
* حادثه هواپیمای ایرباس فاجعه بار بود، اما فکر گذشته را نکنید!
آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ماجرای ناو وینسنس یک خطای فاجعه‌بار بود. دولت آمریکا نیز از خانواده‌های این حادثه بابت این خطا عذرخواهی کرد! با این حال نکته مهم، عبور از گذشته برای ساختن آینده‌ای خوب است.
* فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و روسیه در سن پترزبورگ با یکدیگر دیدار کردند
دو طرف در این دیدار تاکید کردند که امنیت دریای خزر تنها باید بر عهده پنج کشور حوزه این دریا باشد و حضور هر نیروی خارجی در دریای خزر تهدیدی جدی برای امنیت منطقه به شمار می‌رود.
* نرخ باروری همه اقشار جامعه ایرانی کاهش یافته است
بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران نرخ باروری در ۳ دهه‌ اخیر برای همه‌ اقشار جامعه کاهشی بوده است، همچنین این نرخ برای افراد با موقعیت و جایگاه اقتصادی بالا و پایین به ترتیب ۱/۴ و ۲/۳ فرزند است.
* فرار دسته‌جمعی نظامیان سعودی پس از حمله موشکی انصارالله به نجران
منابع یمنی از فرار جمعی نظامیان سعودی در پی حمله موشکی تلافی‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه نظامی «حثیره» در نجران خبر دادند.

** شرق ۹۴/۴/۱۴
* شهادت می‌دهم امروز دولت جز خیر مردم، انقلاب و کشور را نمی‌خواهد
سرلشکر فیروزآبادی گفت: دولت دکتر روحانی، دولتی مجاهد و ایثارگر است و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای امروز همچون رزمندگان اسلام در شب‌های عملیات، نیاز به دعای ملت ایران اسلامی دارند.
* فعاليت زودهنگام برخي نامزدها براي انتخابات
محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور، با تأکید بر اینکه در آستانه انتخابات باید نظارت‌های ما بیشتر و دقیق‌تر شود، گفت: بسیاری از افراد از هم‌اکنون به شکل غیررسمی فعالیت‌ خود را برای انتخابات آغاز کرده‌اند درحالی‌که این خلاف قانون است.

** ایران ۹۴/۴/۱۴
* مأموریت ویژه برای اصلاح نظام بانکی و بورس
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی طی نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد: مشورت با صاحبنظران و مدیران اقتصادی برنامه اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار سرمایه را تنظیم کنید.
دکتر روحانی بر ساماندهی هر چه سریع‌تر مؤسسات غیرمجاز، افزایش قدرت وام‌دهی بانک‌ها و تسویه بدهی دولت به بانک‌ها تأکید کرده است.
* نشانه‌های غلبه منطق بر توهم را می بینم
ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی ویدئویی به امریکا و متحدان غربی آن در ۱+۵ گفت: نشانه‌های غلبه منطق بر توهم را مشاهده می‌کنم. احساس می‌کنم که طرف‌های مذاکراتی ما بالاخره درک کرده‌اند که فشار و تهدید نه تنها هیچگاه به راه حل‌های پایدار نمی‌انجامد، بلکه تنش‌ها و دشمنی‌ها را افزایش می‌دهد.
* آیت‌الله سید محمدباقر مهری درگذشت
آیت‌الله سید محمدباقر موسوی مهری از علمای برجسته کویت و نماینده مراجع تقلید عظام، عصر دیروز- شنبه ۱۳ تیرماه- بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت.
* اعلام علت مرگ زائران عربستانی
دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه «نتیجه نهایی آزمایش های پزشکی قانونی، علت فوت زائران عربستانی را مشخص کرد»، گفت: «علت مسمومیت و فوت زائران عربستانی گاز متصاعد شده از قرص برنج بوده است.» غلامعلی صادقی تأکید کرد: «بقیه احتمالات و حرف‌ها بر اساس قرائن در صحنه و جواب آزمایش های دیگر منتفی است.»
* تکذیب بخشنامه صدا و سیما
مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما خبر «صدور بخشنامه نپرداختن به موضوع صلح امام حسن(ع)» توسط این رسانه را تکذیب کرد. داوود نعمتی انارکی گفت: «سیاست این سازمان حمایت کامل و جدی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان است.»

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۱۴
* داعش زنان سوری را در عراق به فروش گذاشت
وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد که داعش ۱۰۰ زن سوری ربوده شده را به عراق انتقال داده و در بازار برده‌ فروش‌های شهر فلوجه به قیمت حدود ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به فروش گذاشته است.
* عراق در تدارک تشکیل ارتش یک میلیون نفری از داوطلبان مردمی
یکی از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرد که فرماندهی این نیروها درصدد ارتقای آنها به یک میلیون نفر است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۱۴
* رشوه به اردن برای تجزیه سوریه و عراق
پایگاه خبری «دبکا» وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، فاش کرد عربستان سعودی به عبدالله دوم وعده داده است در صورتی‌که درعا، جبل‌العرب (در سوریه) و الرمادی (در عراق) را به اردن ملحق کند، ریاض ۲۰ میلیارد دلار به او خواهد بخشید.

** جوان ۹۴/۴/۱۴
* تيم مذاكره‌كننده ايران از اختيار كامل براي رد «توافق بد» برخوردار است
سيدحسين نقوي‌حسيني عضو هيئت‌رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: امريكايي‌ها سعي مي‌كنند با مكر و حيله‌گري در مذاكرات هسته‌اي اهداف خودشان را دنبال كنند.
* مفتی‌های سعودی عامل انفجار مسجد شیعیان کویت
وزارت کشور کویت شماری از مفتی‌ها و شخصیت‌های وهابی ـ تکفیری سعودی را به عنوان همراهان و حامیان گروهک تروریستی داعش در ارتباط با انفجار مسجد الامام صادق(ع) کویت معرفی کرد.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۱۴
* برخی افراد ساده لوح به توطئه هلال شیعی کمک می‌کنند
سید محمد صدر، مشاور ارشد وزیر خارجه گفت: ما با همه کشورهای مسلمان در ارتباط هستیم و بحث شیعه و سنی به آن معنا وجود ندارد.
* جهش هسته‌ای بورس آغاز شد
نزدیک شدن به روزهای پایانی مذاکرات هسته‌ای و انتشار اخبار امیدوار کننده از "هتل کوبورگ" موجب شد تا بورس تهران در معاملات دیروزخود با خوش بینی ناشی از توافق هسته ای مواجه شده و بار دیگر افزایش قیمت و رشد شاخص را تجربه کند.
* آغاز حمله رزمندگان مقاومت وارتش سوریه برای آزادسازی شهرزبدانی
حمله گسترده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و نیروهای ارتش سوریه دیروز (شنبه) از چند محور برای آزادسازی شهرک زبدانی در ریف دمشق غربی آغاز شد.
* محکومیت تخریب مساجد شیعیان توسط آل‌خلیفه
مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای اقدام نظامیان رژیم آل‌خلیفه در تخریب مساجد شیعیان بحرینی را به شدت محکوم کرد.

** رسالت ۹۴/۴/۱۴
* تهران در مذاکرات هسته‌اي تنها توافق خوب را مي‌پذيرد
بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: براي ما آنچه اهميت دارد، رسيدن به توافق خوب است؛ توافق خوب، يعني توافقي که خطوط قرمز ما را محترم بشمارد و منافع ملي ايران را تامين کند؛ زياده‌خواهي‌هاي طرف غربي هيچ وجاهتي ندارد.
* دولت همان روش قبل در هدفمندي يارانه‌ها را ادامه داد
دکتر حسن سبحانی کارشناس مسائل اقتصادي با بيان اينکه اگر قانون درست اجرا مي‌شد کسري بودجه نداشتيم، گفت: دولت يازدهم همان روش دولت قبل را در هدفمندي ادامه داد.

** مردم سالاری۹۴/۴/۱۴
* آغاز شناسایی نامزدهای اصلاح طلبان برای انتخابات
علیرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه فعالیت اصلاح طلبان برای شناسایی نامزدهای انتخابات مجلس آغاز شده، گفت: از وفاق و فهرست واحد استقبال می‌کنیم.
* بهره‌برداري از دومين رادار ۳ بعدي قدير
دومين رادار سه بعدي برد بلند با نام «قدير» در جنوب غرب کشور با حضور امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا به بهره‌برداري عملياتي رسيد. رادار قدير جزو رادارهاي سه‌ بعدي برد بلند کشور است که به همت سازمان جهاد خودکفايي هوا فضاي سپاه طراحي و ساخته شده است.
* توافق هسته‌اي يک گام به جلو براي حل مشکلات خاورميانه است
عمار حکیم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق در خصوص مذاکرات جاري ايران با مجموعه ۱+۵ گفت که با حصول توافق بين ايران و کشورهاي ۱+۵ بر سر پرونده هسته‌اي، اين توافقنامه مي‌تواند گام مهمي در جهت صلح جهاني باشد.
* همگرايي عملي براي مقابله با تروريسم ‌با خط مقاومت در ايران، سوريه و عراق
علی اکبر ولایتی رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جمهوري اسلامي ايران با تمام وجود از دولت‌هاي قانوني منطقه در برابر تروريست‌ها حمايت مي‌کند.

** آرمان ۹۴/۴/۱۴
* اصلاح‌طلبان فعلا برای انتخابات وارد مصادیق نمی‌شوند
محمدرضا عارف درباره انجام رایزنی‌ها با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای چگونگی ورود به انتخابات دهمین دوره مجلس اظهار داشت: خوشبختانه گام‌های خوبی در جهت اجماع کامل بنا به تاکیدات اولیه در میان جریان اصلاحات برداشتیم و امیدواریم در نهایت همه اصلاح‌طلبان با یک لیست واحد و مشخص به صحنه بیایند.
* پیام ظریف به زبان فارسی در رسانه آمریکایی
روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال پیام وزیر امورخارجه ایران را با زیرنویس فارسی منتشر کرد.
این روزنامه آمریکایی با قراردادن پیام ویدئویی محمدجواد ظریف در این روزنامه آن را با زیرنویس فارسی و با ترجمه مناسب منتشر کرد.
شمار بینندگان پیام ویدئویی ظریف در یوتیوب نیز از مرز ده هزار تن گذشته است و صدها نفر از اقصی‌نقاط جهان، واکنش‌های مثبت و منفی به آن نشان داده‌اند.
* ۳۵۹ واحد صنعتی غیرفعال در قم
احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: هم ‌اکنون ۳۵۹ واحد صنعتی در قم با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۳ میلیارد ریال غیرفعال و راکد هستند که تعداد ظرفیت اشتغال‌زایی هشت هزار نفر را دارد. از سال گذشته تاکنون ۴۴ واحد با تلاش مسئولان استانی از حالت رکود خارج شده است.
* انتقاد چین از استراتژی نظامی جدید آمریکا
پکن ضمن ابراز عصبانیت خود نسبت به استراتژی جدید ملی نظامی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، واشنگتن بی‌جهت تهدید از سوی چین را بزرگ جلوه می‌دهد و این بیانگر این مساله است که آمریکا همچنان در تفکرات جنگ سرد به سر می‌برد.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۱۴
* ایران مستشار نظامی در یمن ندارد
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، در مورد ادعای شبکه تلویزیونی العربیه مبنی‌بر کشته شدن چند کارشناس نظامی ایرانی در یمن بر عدم وجود هیچ‌گونه مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران در یمن تاکید کرد. او تصریح کرد:‌ «صرفا سفارت ایران در صنعا دارای فعالیت آشکار و رسمی است.»
* مشکل اساسی مذاکرات زیاده‌خواهی غرب است
موسویان معاون پیشین سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی گفت: «مشکل باقیمانده در مورد زیاده‌خواهی‌هایی است که بسیار فراتر از ان‌پی‌تی است.»

** آفرینش ۹۴/۴/۱۴
* تردیدی در حمایت دولت از بازار سرمایه وجود ندارد
دکتر جهانگيري معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت تدبير و اميد مصمم است قوانين و مقررات دست و پا‌گير را اصلاح کرده، موانع حضور مناسب بخش خصوصي در اقتصاد کشور را بردارد و بستر تسهيل امور و فرايندها را مهيا سازد.
* با تقسيم کشور مشکلي نداريم
جبوري رئیس پارلمان عراق گفت: درخواست تقسيم عراق و ايجاد اقليم‌هاي متعدد کم کم در ميان مردم و محافل سياسي در حال افزايش است. رئيس پارلمان عراق درباره گزينه تشکيل دو اقليم براي اهل تسنن و شيعيان در کشور گفت: اين طرح همزمان هم مشکل و هم يک راه حل است.
* شوراي حقوق بشر سازمان ملل جنايات جنگي اسرائيل در غزه را محکوم کرد
شوراي حقوق بشر سازمان ملل براي اولين بار با صدور قطعنامه‌اي ارتکاب جنايات جنگي در جنگ اخير غزه از سوي رژيم صهيونيستي را بررسي کرد و خواهان مجازات و محاکمه عاملان ارتکاب جنايات جنگي در جنگ اخير غزه شد.
* ابوبکر بغدادي ۱۳ سرکرده داعش را اعدام کرد
پس از کودتاي نافرجام عليه رهبر خودخوانده داعش، ابوبکر بغدادي ۱۳ تن از رهبران ارشد اين گروه تروريستي از جمله پنج تن از فرماندهان عالي‌رتبه را اعدام کرد.

** ابتکار ۹۴/۴/۱۴
* تصمیم احمدی‌نژاد و یارانش برای آینده سیاسی
رییس‌جمهور سابق کشورمان در مراسم ضیافت افطار با شماری از مسئولان دولت‌های نهم و دهم، گفت: ما در اینجا به طور مطلق هیچ برنامه و علاقه‌ای برای فعالیت‌های انتخاباتی نداریم. وی افزود: ما و جمعی از دوستان، بر اساس یک بررسی دقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که مهمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، بازخوانی خط نورانی امام خمینی(ره) است.
احمدی‌نژاد افزود: متاسفانه در رسانه‌ها‌، حرف‌های دروغ و بی پایه و اساس در رابطه با ما زیاد می زنند. ظاهرا فعلا “رفع القلم” است. ظاهرا همه آزادند که هرچه می خواهند از دروغ و تهمت و افترا علیه دولت‌های نهم و دهم و اینجانب و دوستانم بگویند، بنویسند و منتشر کنند.
* درخواست‌ روس‌ها برای افزایش واردات کالاهای ایرانی
در دیدار مسئولان تجاری ایران و روسیه، طرف روسی از ایران درخواست کرد که میزان صادرات کالاهای ایرانی به این کشور افزایش یابد و طرف ایرانی نیز نسبت به این امر آمادگی خود را اعلام کرد.

** قدس ۹۴/۴/۱۴
* ۳۰ کشته در صحرای سینا
در پی حملات هوایی دیروز ارتش مصر در سینا، دستکم ۳۰ تن از نیروهای وابسته به داعش کشته شدند.

** قانون۹۴/۴/۱۴
* مجلس به بازداشت‌ها ورود کند
علی مطهری نماینده مردم تهران در ارتباط با بازداشت‌هایی که جنبه سیاسی و امنیتی پیدا می‌کند، گفت: مجلس ما اساسا وارد این گونه مسائل نمی‌شود و این یک نقطه ضعف است، به نظر من مثلا کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون امنیت ملی می‌توانند، وارد شوند و این مشکل را حل و فصل کنند.
* ايران جنایات بوکوحرام در نیجریه را محکوم كرد
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات اخیر گروه تروریستی بوکوحرام و کشته شدن شهروندان و مردم بی‌گناه نیجریه توسط این گروه را محکوم كرد.

** خراسان ۹۴/۴/۱۴
* اطلاع لندن از تصميم صدام براي استفاده از سلاح شيميايي عليه ايران
اسناد و مدارک محرمانه از دولت انگليس که به تازگي انتشار يافته، نشان می‌دهد که در جريان جنگ تحميلي عراق و ايران، دولت انگليس نسبت به جلوگيري از افزايش ذخيره سلاح‌های شيميايي عراق تمايلي نشان نداده است.
* علی معقولی معاون مرکز واردات گمرک گفت: سیگار، موبایل و پوشاک بیشترین حجم کالای قاچاق است. وی افزود: واردات در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که با وجود تحریم‌ها و عدم نقل و انتقال پول شرایط به سمتی پیش رفت که بتوانند مشکل تامین نیازهای اساسی جامعه را به هر نحوی حل کند.

** اعتماد ۹۴/۴/۱۴
* نمايندگاني كه يارانه می‌گيرند
رجب رحمانی رييس كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه تاكنون يك ريال يارانه و كوپن دريافت نكرده‌ام، گفت: برخي نمايندگان مجلس و مديران همچنان يارانه می‌گيرند.
* وزارت دفاع رقيبي هوشيار به نام دشمن دارد
سرتيپ پاسدار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، اظهار داشت: وزارت دفاع سازماني است كه همواره رقيبي آماده به كار و هوشيار به نام دشمن دارد، دشمن هيچگاه چشم بر هم نخواهد گذاشت و هيچگاه فارغ از اينكه در درون سازمان چه می‌گذرد، نيست.
اين دشمن همواره به دنبال ايجاد شرايطي براي غافلگير و تسليم كردن طرف مقابل است. البته در نقطه مقابل، ما نيز پرتوان و بصير به دنبال غافلگير كردن دشمن هستيم.
* درخواست وزارت خارجه براي روشن شدن سرنوشت ديپلمات‌های ايراني
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از نهادهاي بين المللي از جمله دبيركل سازمان ملل و صليب سرخ خواست به وظايف قانوني و انساني خود در پيگيري موضوع ديپلمات‌های ربوده شده كشورمان توسط عوامل رژيم صهيونيستي در لبنان عمل كنند.
* ابراز اميدواري كلينتون نسبت به حصول توافق
وزير امور خارجه پيشين امريكا ابراز اميدواري كرد مذاكرات ايران و گروه ١+٥ طي روزهاي آينده به نتيجه برسد.

** شهروند ۹۴/۴/۱۴
* پیشرفت داشتیم
آمانو در سخنانش در جمع خبرنگاران گفت:« هدف از سفر من به تهران حل و فصل موضوعات باقی مانده است که در این زمینه ما پیشرفت‌هایی داشتیم ولی هم‌چنان کار بیشتری باقی مانده است». آمانو افزود: «معتقدم که با همکاری ایران می‌توانیم تا پایان سال گزارشی درباره ارزیابی مسائل مربوط به ابعاد احتمالی نظامی بدهیم».
* صعودی شدن نرخ بیکاری ایران
صندوق بین‌المللی پول با اشاره به صعودی شدن نرخ بیکاری در ایران در ‌سال گذشته، پیش‌بینی کرد امسال و برای دومین ‌سال متوالی نیز نرخ بیکاری در ایران افزایش یابد و به ١٢,٢٧‌درصد برسد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
عظمت روز افزون جمکران نشانه حقانیت آن است

حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با مدیران و خادمان مسجد مقدس جمکران گفتند: مسجد جمکران دارای ریشه تاریخی است و چیزی نیست که کسی بخواهد آن را یک داستان موهوم و یک افسانه بداند.
این مرجع تقلید افزود: در سالهای اخیر بدون اینکه تبلیغات خاصی روی مسجد شود، مسجد یک شکوفایی عجیبی پیدا کرده است بعد از انقلاب شور عجیبی افتاد که یکی از نشانه‌های حقانیت مسجد است و کار به جایی رسیده است که سال گذشته ۲۰ میلیون نفر به زیارت مسجد آمدند حضور ۲۰ میلیون زائر دلیل بر حقانیت مسجد جمکران و عظمت روز افزون این مسجد است.

غرب بداند توطئه تکفیر و خونریزی در کشورهای اسلامی دامن شان را خواهد گرفت
رسا/ آیت‌الله سبحانی با اشاره به حوادث صدر اسلام وخیانت یهودیان به مسلمانان گفت: امروز غرب و ایادی‌اش بدانند که توطئه تکفیر و خونریزی در کشورهای اسلامی، دامن خودشان را خواهد گرفت؛ زیرا بلای گروه‌های تکفیری از مغول بدتر نیست و با حمایت الهی مسلمانان پیروز این توطئه‌ها خواهند بود.

به دغدغه‌های رهبری و مراجع در آشنا ساختن مردم با مفاهیم قرآن توجه شود
حوزه / آیت‌الله مقتدایی در گردهمایی انجمن قرآن پژوهی حوزه، اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب، به برکت این انقلاب و تاکیداتی که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری داشته‌اند، توجه به قرآن در کشور ما بیشتر شده است.
قائم مقام جامعه مدرسین افزود: رهبر انقلاب بیان می‌کنند که قرآن در زندگی مردم پیاده شود؛ این پیاده سازی قرآن در زندگی با فهم قرآن میسر می‌شود؛ همانگونه که مسابقاتی برای حفظ قرآن برگزار می‌شود باید برنامه‌هایی برای فهم قرآن انجام شود.

در برابر دشمن باید سر سخت بود
رسا/ آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که انسان باید در برابر دشمن سر سخت باشد، گفت: احساسات انسان باید تحت تدبیر عقل و شرع باشد و آنجایی که باید کاری را بر همین معیار و اساس انجام دهد همان کار را پیگیری کند.
عضو جامعه مدرسین درادامه عنوان کرد: بزرگان دین همانند حضرت امام استعدادهای خود را در راه خدا به کار می‌گرفتند تا سبب کمال شود؛ ماه مبارک رمضان از اوقاتی است که دل‌ها در آن رقت پیدا می‌کند، این رقت امری غیبی نیست بلکه دستورات و آداب ماه مبارک رمضان به گونه‌ای است که موانع رقت را برطرف کرده و شرایط را فراهم می‌کند.

آغاز فعالیت مصلای قم پس از ۹ سال
رسا/ حجت‌الاسلام رهبر معاون فرهنگی مصلای قدس قم از افتتاح موقتی این مصلا پس از ۹ سال خبر داد و گفت: درهای مصلای قدس قم در شب‌های احیا موقتا بازگشایی می‌شود و با افتتاح رسمی آن در سه تا چهار ماه آینده، نماز جمعه نیز در این مکان برگزار می‌شود.

سفر شاهزاده طلال به اسرائیل
تسنیم/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که شاهزاده میلیاردر سعودی، پنجشنبه آینده بنا به درخواست پادشاه این کشور، به اسرائیل سفر خواهد کرد.
روزنامه «معاریو»، سفر شاهزاده ولید بن طلال را «سفر تاریخی قریب‌الوقوع به اسرائیل» خواند و نوشت این سفر «یک دستاورد دیپلماتیک» برای اسرائیل است.

همکاری‎ هسته‎ای ‎محرمانه عربستان ‎با پاکستان
العالم/ منابع خبری از افشا شدن همکاری‌های محرمانه چندین ساله عربستان و پاکستان در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای خبر می‌دهند.
طبق اعلام منابع خبری صدها مهندس عربستانی درنیروگاه تحقیقاتی کاهوتا پاکستان محرمانه آموزش می‌بینند، درحالی که غرب از این امرمطلع است در همین حال محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان چندی پیش برای انعقاد قراردادایجاد نیروگاه هسته‌ای به روسیه وفرانسه سفر کرد.

روسیه آماده تحویل تجهیزات نیروی ‎دریایی
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری روسی ایتارتاس گزارش داد روسیه آماده تحویل تجهیزات نیروی دریایی به ایران است. یک منبع دیپلماتیک نظامی روس گفت: مسکو آمادگی دارد تا طیف گسترده‌ای از تجهیزات و سلاحهای دریایی در اختیار ایران قرار دهد.

کانال‎اسرائیلی: توافق با ایران حتمی است
فارس/ کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارزیابی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای در وین این است که توافق با ایران حتمی است.
در همین حال، کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی این رژیم گزارش داد که توافق در وین بدتر از توافق در لوزان است.
از سوی دیگر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس اپوزیسیون اسرائیل گفته که لغو تحریم‌های ایران فاجعه‌آمیز و برگشت ناپذیر خواهد بود.

افزایش حملات و آزار مسلمانان در فرانسه
تسنیم/ مسئولان سازمان مقابله با اقدام‌های اسلام هراسی در فرانسه اخیرا اعلام کردند که پس از حمله تروریستی به هفته نامه «شارلی ابدو» در هفتم ژانویه گذشته میزان اقدام‌های خشونت آمیز علیه مسلمانان حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

اسرائيل: محکوميت لغو تحريم‌ها عليه ايران
صدا و سيما/ اسرائيل احتمال لغو تحريمهاي اعمال شده بر ضد ايران را با توجه به پيش بيني دستيابي تهران و قدرتهاي بزرگ به توافق، محکوم کرد.
دفتر بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در بيانيه اي مدعي شد: در صورت لغو تحريمها، ده‌ها و شايد صدها ميليارد دلار به اقتصاد ايران سرازير خواهد شد و هيچ امکاني براي بازگشت به عقب وجود نخواهد داشت.
اين بيانيه افزوده است: هر چقدر بيشتر می‌گذرد قدرت‌هاي بزرگ امتيازهاي بيشتري به ايران می‌دهند.

هنیه: مقاومت قوی‌تر از گذشته است
تسنیم/ نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که گردان‌های القسام شاخه نظامی این جنبش ۵ برابر قوی‌تر از قبل شده است.
اسماعیل هنیه در خصوص موضوع آتش بس نیز فاش کرد که رژیم اشغالگر به برخی طرف‌ها ابلاغ کرده است که به نفع این رژیم نیست تجاوز جدیدی علیه نوار غزه در زمان کنونی انجام دهد و از سوی دیگر جنبش حماس نیز در عملیات نظامی اخیر نقشی نداشته است.

کنگره توافق را رد کند ایران با قدرت به برنامه هسته‌ای خود بازمی‌گردد
تسنیم/ معاون وزیر خارجه ایران تأکید کرد در صورتی که کنگره آمریکا توافق هسته‌ای را رد کند ایران با قدرت به برنامه هسته‌ای خود باز خواهد گشت.
عراقچی درادامه گفت: ما مقید هستیم که در مهلت زمانی به توافق برسیم، طولانی شدن مدت به‌نفع مذاکرات نیست اما اسیر در زمان نیستیم و برای ما توافق خوب و منصفانه که منافع ما را تأمین کند ملاک است.
وی گفت: در روز اول توافق طرفهای مقابل ما شروع به لغو تحریم‌ها خواهند کرد. بین روز توافق و اجرایی شدن یک فاصله زمانی وجود خواهد داشت.
اقدامات نظارتی و پروتکل الحاقی از روز لغو تحریم‌ها آغاز می‌شود.

لغو عملی تحریم‌ها بعد از اجرای تعهدات ایران است
فارس/ یک شبکه آمریکایی در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع از مذاکرات هسته‌ای نوشت که در صورت حصول توافق نهایی، رفع تحریمها اعلام می‌شود اما اجرای آن به اجرای تعهدات ایران موکول می‌شود.
سی.‌ان.‌ان مدعی شد: «طرفها در موقع امضای توافق اعلام خواهند کرد که تحریم‌ها رفع خواهند شد تا به ایران اجازه دهند در کشور خود ادعا کنند آنها رفع فوری تحریمها را بدست آوردند».
در ادامه ادعای این شبکه آمریکایی آمده است: «تحریم‌ها فقط به مرور زمان و موقعی که ایران به تعهدات مختلفش عمل کند برداشته خواهند شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgnx9w.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما