شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 22419

پژوهش‌های کارآفرینی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد ملی نخبگان قم گفت: ترویج پژوهش‌های کارآفرینی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه می‌شود و بر همین اساس باید از دانشگاه های نخبه پرور سراسر کشور به ویژه استان قم حمایت شود.
پژوهش‌های کارآفرینی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید حسین اخوان علوی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت چهارمین سالروز تاسیس بنیاد ملی نخبگان استان قم با اشاره به اینکه بررسی عملکرد یک مجموعه توسط رسانه ها می تواند نقش بسیار تعیین کنننده ای را داشته باشد اظهار کرد: امیدواریم این تعامل سازنده بتواند سبب افزایش ارائه خدمات بنیاد ملی نخبگان استان قم شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم با اشاره به شکست آمریکایی ها در صحرای طبس افزود: امریکایی در ان حادثه تلفات بسیار زیادی دادند و این موضوع نشان دهنده این موضوع است که این انقلاب حافظ دارد و هریک از ما باید رسالت های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی به روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسئولین متاسفانه در جلساتی شرکت می کنند که نام ایرانی خلیج فارس در ان لحاظ نشده و این موضوعی است که باید مد نظر مسئولان قرار بگیرد.

اخوان با اشاره به اینکه در حوزه علمی نیز باید به سمت میدریت حهادی پیش برویم خاطر نشان کرد: بنیاد ملی نخبگان تاکید بسیار زیادی بر تجاری سازی جشنواره ها دارد و امیدواریم اماری که در این زمینه امار افزایش پیدا کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم داوری اختراعات را در سال های اخیر نادرست دانست و افزود: مشاوره های ارزشمند و ثبت بین المللی اختراعات ، برگزاری برخی از نمایشگاه ها از جمله اهداف بنیاد ملی نخبگان در دولت جدید است که امیدواریم بتوانیم این موضوعات را در استان قم نیز محقق کنیم.

اخوان با اشاره به اینکه امیدواریم افرارد بیشتری از استان قم در جشنواره اصفهان شرکت کنند تصریح کرد: توانمند سازی و سامان دهی نخبگان کشور از اولویت های این مجموعه است و بنیاد ملی نخبگان می تواند عزم ملی را در جامعه ایجاد کند.

وی سلامت جامعه نخبگی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: توجه بسیار زیادی در دین اسلام به سلامت وجود دارد و این موضوع می تواند در حوزه بنیاد ملی نخبگان نیز پیگیری شود و توسط این مجموعه ساماندهی شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم گفت: پژوهش های کارآفرینی می تواند سبب توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه می شود و بر همین اساس باید از دانشگاه های نخبه پرور استان قم حمایت شود.

اخوان خاطر نشان کرد: باید تعاملات بین دانشگاه های استان و بنیاد ملی نخبگان افزایش پیدا کند و بر همین اساس از تمامی مجموعه ها در خواست همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه باید تعاملات بین دانشمندان جهان اسلام شکل بگیرد افزود: زیرا جهان استکبار در حال فشار بر مذهب شیعه هستند و در این زمینه باید تعاملات بسیار زیادی بین دانشمندان و اندیشمندان مذهب شیعه شکل بگیرد تا جره واقعی مسلمان واقعی نمایش داده شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم جایزه ملی پیامبر اعظم (ص) را مورد اشاره قرار دارد و افزود: این فراخوان انجام شده و امیدواریم این جشنواره در سال ۹۳ برگزار شود.

اخوان به جایزه ملی علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: توجه به دولت الکترونیک و توجه به سامانه ثریا از رویکرد های اصلی دولت در حوزه نخبگانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه باید تعاملات بین دولت و نهادهای اجتماعی جامعه افزایش پیدا کند تصریح کرد: باید بابرنامه درست در یک نظام جامع بستر این همکاری ها فراهم شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم با اشاره به اینکه اطلاعی از اینکه در حوزه خبرنگاری برای نخبگان کشور در نظر گرفته شده است یا نه ، ندارم تصریح کرد: با پیگیری می شود این موضوع را نظر گرفت زیرا شاید کاستی هایی در این زمینه وجود داشته باشد.

اخوان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند عنوان کرد: بیش از ۵ هزار نفر کمک هزینه ماهیانه دریافت می کنند و این رویکرد بسیار مثبت است و امیدواریم در آینده این رقم افزایش پیدا کند.

وی گفت: در سال ۸۹ که بنیاد ملی نخبگان استان قم افتتاح شد ۵۳ نفر عضو این بنیاد بودند و در حال حاضر ۲۵۲ نفر در استان قم عضو این بنیاد هستند و می‌توان گفت ما به میانگین کشوری فاصله داریم اما هنوز با آرمان و هدف اصلی فاصله زیادی داریم.

اخوان به تعاملات مثبت با استانداری اشاره کرد و افزود: افرادی که تحت پوشش بنیاد قرار می گیرند بر اساس یک رویکرد خاصی انجام می شود و این موضوع مادام العمر نیست بلکه باید پویایی در طول تحصیل ادامه داشته باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان قرآنی، و ستاد معرفت شناسی و برنامه ریزی برای سفر به سفرهای زیارتی به صورت رسمی به استان قم واگذار شده است و این موضوع نشان دهنده تاثیر گذاری بنیاد ملی نخبگان استان قم در کشور است.

وی اظهار کرد: فعالیت بنیاد ملی نخبگان برای عدم خروج نخبگان کشور بسیار تاثیر گذار بوده است و ما در سال های اخیر با کاهش فرار مغزها در کشور روبه رو بوده ایم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwkni.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما