يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 4573
اخوان علوی خبر داد:

تدوین نسخه برنامه جامع فرهنگی بنیاد نخبگان

قم نيوز : قم نيوز: ريیس بنیاد نخبگان استان قم از تدوین نسخه برنامه جامع فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در سال ۹۰ خبر داد.
تدوین نسخه برنامه جامع فرهنگی بنیاد نخبگان
به گزارش قم نيوز، سید حسین اخوان علوی گفت: بنیاد ملی نخبگان در راستای وظایف خود در اساسنامه از ابتدای تاسیس، برنامه‌های فرهنگی برای نخبه‌ها و استعدادهای بر‌تر طراحی و اجرا کرده است.

وی با اشاره به تدوین نخستین نسخه برنامه جامع فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در سال ۹۰ گفت: تعدادی از بنیاد نخبگان استان‌ها در کارگروه تدوین برنامه جامع فرهنگی نقش موثری ایفا کردند و بنیاد نخبگان استان قم یکی از اعضای اصلی کارگروه تدوین برنامه جامع فرهنگی بنیاد ملی نخبگان بود.

ريیس بنیاد نخبگان قم سفرهای زیارتی نخبگان را یکی از بخش‌های برنامه جامع فرهنگی بنیاد نخبگان ذکر کرد و افزود: این بخش شامل سفرهای حج عمره، زیارت حضرت زینب، امام رضا و حضرت معصومه  است.

وی ادامه داد: مسوولیت سه بخش حج عمره، زیارت بارگاه حضرت زینب و حضرت معصومه به بنیاد نخبگان استان قم واگذار شده، بنابراین بنیاد نخبگان استان قم متولی اجرای این برنامه در سطح ملی شده است که نخبگان می‌توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد نخبگان استان قم به نشانی qom.bmn.ir ثبت نام خود را در خصوص شرکت در سفر زیارتی قم را نهایی کنند.

نخبگان شهرهای مختلف خواستار حضور در حرم حضرت معصومه هستند
اخوان‌ علوی با بیان اینکه ۴۴ نفر از استان‌های مختلف داوطلب اردوی زیارتی حضرت معصومه هستند، گفت: نخبگان استان‌های تهران، اصفهان و سیستان و بلوچستان و... در این اردو تا پایان سال جاری شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اعزام حج عمره گفت: رایزنی‌ها و مکاتباتی با سازمان حج و زیارت انجام شده تا تعداد سهمیه اعزامی به حج مشخص شود.

ريیس بنیاد نخبگان قم با بیان اینکه افراد داوطلب بر اساس سهمیه اختصاصی از سوی سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند، گفت: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات برای نخبگان، سهمیه چهار کاروان برای نیمه دوم سال جاری اختصاص داده شده است.

تقویت باورهای دینی نخبگان از جمله وظایف ماست
وی به هدف برگزاری برنامه‌های اعتقادی و معنوی اشاره کرد و افزود: ایجاد تعلقات دینی، ملی و مذهبی مهم‌ترین هدف برگزاری این برنامه‌ها بوده زیرا اگر این تعلقات در نخبگان ایجاد نشود معلوم نیست نظام، ملت و کشور بتوانند از دانش، علم و توانایی نخبگان برای توسعه ملی و تعالی کشور استفاده کنند.

اخوان علوی افزود: یکی از مأموریت‌هایی که بنیاد ملی نخبگان و به تبع آن بنیاد نخبگان استان ها بر عهده دارند این است که برنامه‌هایی با هدف تقویت باورهای دینی افراد نخبه و ارتقای تعلق آنها به نظام، کشور، ملت و مردم از نظر ایمانی، اعتقادی و باورهای مذهبی برگزار کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه نخبگان از شرایط خوبی برخوردار هستند ولی نیاز به برنامه‌هایی دارند تا تعلقات آن‌ها ریشه و عمق پیدا کند.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.0nyk49nme5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما