سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 31422
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نشر فرهنگ فاطمی نیاز جامعه و فاکتور مناسب پیشرفت بین المللی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که نشر فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه است گفت: بایدعفاف و حجاب فاطمی را الگو و سرمشق جامعه قرار دهیم، برای پیشرفت علمی و فعالیت‌های اجتماعی زنان در انواع عرصه‌های علمی، حجاب یک فاکتور مناسب و عفاف زمینه بسیار سرنوشت ساز در پیشرفت‌های فردی و بین المللی است.
نشر فرهنگ فاطمی نیاز جامعه و فاکتور مناسب پیشرفت بین المللی است
آیت الله محمود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نیوز، با اشاره به فرارسیدن روز عفاف و حجاب و تاکید بر نشر فرهنگ فاطمی در جامعه اظهار داشت: باید عفاف و حجاب فاطمی را الگو و سرمشق جامعه قرار دهیم، عرصه فرهنگ و هنر حوزه حجاب را در بر می‌گیرد و نباید حجاب را مانع هرگونه پیشرفت و تعالی قشر بانوان جامعه مان قرار دهیم بلکه عفاف و حجاب در پیشرفت زنان جامعه مان مؤثر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: برای پیشرفت علمی و فعالیت‌های اجتماعی زنان در انواع عرصه‌های علمی، حجاب یک فاکتور مناسب و عفاف زمینه بسیار سرنوشت ساز در پیشرفت‌های فردی و بین المللی است، این توهم که حجاب سبب جلوگیری از پیشرفت است اشتباه است بلکه سبب رشد و تعالی در زمینه فردی و اجتماعی است.

آیت الله رجبی عنوان کرد: بانوان ما نباید تصور کنند رعایت عفاف و حجاب آن‌ها ملازم با عدم حضور در عرصه‌های اجتماعی و علمی است.

آیت الله رجبی اظهارداشت: امام خمینی (ره) هویت و شخصیت زن مسلمان را ترسیم کردند و فرمودند زن مسلمان در کنار رعایت حجاب می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشد که امام راحل (ره) این نکته را از فرهنگ فاطمی درس گرفتند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در عین حال که فرمودند بهترین ارزش برای زن این است که نامحرم او را نبیند ولی در هنگام جنگ به پشتیانی از مجروحان پرداختند و به مداوا و حمایت از امام علی (ع) پرداخت.

وی عنوان کرد: در جریان دفاع از ولایت، حضرت زهرا (س) به همراه امام علی (ع) شرکت داشتند و برای این که مردم را در دفاع از ولایت ترغیب کنند حضور داشتند، حضرت زهرا وظیفه خویش در دفاع از ولایت را انجام می‌دهند و برای رعایت حجاب خود شب را انتخاب می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت سخنرانی ومناظره می‌کنند که لازم است تا رسانه‌های ما برنامه‌های گسترده ای پخش کند و به نشر رفتار و سیره حضرت زهرا (س) بپردازند.

وی گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند تا راهبردها و سیاست‌های عفاف و حجاب فاطمی را برای جامعه امروز استخراج و تبیین کنند و بر اساس آن کارهای هنری و دستور العمل های اجرایی در قوانین استخراج کرده و برنامه ریزی کنند و جامعه فاطمی را رقم بزنند.

آیت الله رجبی با بیان این که در زمینه نشر فرهنگ فاطمی کوتاهی صورت گرفته است اظهار داشت: ما باید فرهنگ فاطمی را به عنوان الگوانتخاب کرده و آن را به جامعه اسلامی در کشورهای مختلف ودر سطح جهانی به پیروان ادیان دیگر به عنوان منشور بین الملل عرضه کنیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb5abf.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما