دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 31649
رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی:

نشر حجاب در مراکز اسلامی کشورهای مختلف در اولویت «ریحانه‌النبی(س)» است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س) گفت: یکی از اهداف موسسه ریحانه‌النبی(س) در زمینه نشر حجاب همکاری باکشورهای مسلمان است و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا تجربیات خویش در زمینه فرهنگ حجاب را در اختیار مراکز اسلامی قرار دهیم.
نشر حجاب در مراکز اسلامی کشورهای مختلف در اولویت «ریحانه‌النبی(س)» است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی ابراهیم‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان طلبه کشورهای آذربایجان و عربستان که در موسسه ریحانه‌النبی(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: موسسه ریحانه‌النبی(س) در زمینه عفاف و حجاب اقدامات مناسبی انجام داده است که تلاش می‌کنیم تا این تجربیات را در اختیار مراکز اسلامی که در زمینه نشر حجاب فعالیت دارند، قرار دهیم.

رئیس مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س) با بیان این که دین اسلام بر عفاف و حجاب تاکید کرده است، افزود: عفاف و حجاب از ضروریات دین است که باید با استدلال و منطق همراه شود و تلاش شود تا منطق حجاب را در میان بانوان محجبه جهان نشر دهیم تا آن‌ها ضمن استفاده از حجاب این منطق را جامعه خویش گسترش دهند.

ابراهیم‌پور با اشاره به آثار استفاده از حجاب در جامعه بیان کرد: آن چه حجاب برای بانوان دارد، این است که به‌وسیله حجاب حرمت زنان حفظ می‌شود و به دلیل زیبایی که خداوند به زنان داده بانوان با حفظ حجاب از ایجاد فساد در جامعه جلوگیری کنند.

وی با بیان این که حفظ حرمت و عفاف زنان از ضروریات است، عنوان کرد: امروزه حجاب در کشورهای اسلامی از تکلیف دینی خود فراتر رفته و در دنیا به عنوان نمادی که نشانه استقامت زن مسلمان است، مطرح می‌شود.

رئیس مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س) با اشاره به اقدامات دشمن برای از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، افزود: اگر می‌بینیم که در فرانسه و کشورهای دیگر با حجاب زنان مقابله می‌شود به علت رشد و نشر حجاب و نمادی است که حجاب در جهان دارد.

ابراهیم‌پور با بیان این که مسلمانان برای رشد حجاب وظیفه سنگینی دارند، بیان کرد: ما انتظار داریم که در کشورهای عربی، روسیه و آذربایجان افرادی که علاقه‌مند به دین اسلام هستند و حجاب دارند، کار حضرت عباس(ع) را انجام دهند و در زمینه حجاب و نشر آن علمدار باشند و ایستادگی و مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) الگوی آن‌ها برای نشر حجاب باشد.

وی عنوان کرد: هنگامی که سپاه امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسید، آن موضوعی که مورد توجه سپاه یزید قرار گرفت، علم حضرت عباس(ع) بود، علم حضرت عباس(ع) دچار آسیب نشد که این نشانه وفاداری حضرت عباس(ع) بود و تا جایی که توانسته بود از علم حفاظت کرده بود و نگذاشته بود که توسط دشمن از بین برود.

رئیس مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س) با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در زمینه نشر فرهنگ حجاب، افزود: مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س) در زمینه حجاب به فعالیت می‌پردازد و در این زمینه انتخاب حجاب را به‌صورت اختیاری برای بانوان در دستور کار خویش قرار داده است.

ابراهیم‌پور با بیان این که تلاش می‌کنیم تا در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم، بیان کرد: حجاب در کشورمان موضوع با اهمیت و با ارزشی بوده که از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب چادری‌ها نام برده می‌شود، دشمن نتوانست تا در زمینه جنگ سرد و حمله نظامی به کشورمان توفیقی به دست آورد و بر این اساس تلاش می‌کند تا به مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف بپردازد.

وی عنوان کرد: مرکز ریحانه‌النبی(س) وابستگی به دولت ندارد و به وسیله کمک‌های مردمی به فعالیت می‌پردازد و عمده افرادی که در مجموعه ریحانهالنبی(س) فعالیت می‌کنند بانوان هستند، این مجموعه در شهرهای دیگر در راستای نشر حجاب فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س) افزود: یکی از اهداف این موسسه در زمینه نشر حجاب همکاری با کشورهای مسلمان است و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا تجربیات خویش در زمینه فرهنگ حجاب را در اختیار مراکز اسلامی قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccoeq1.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما