شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 3191
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم خبر داد؛

قم به قطب فرودگاهی کشور تبدیل می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: احداث فرودگاه بین‌المللی کلید توسعه قم بوده و به این ترتیب استان قم به یکی از قطب‌های فرودگاهی کشور تبدیل خواهد شد.
قم به قطب فرودگاهی کشور تبدیل می شود
به گزارش قم نیوز، سیدرضا دهناد اظهار کرد: مسئله احداث فرودگاه قم از حدود پنج سال قبل به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان استان وجود داشت و مطالعاتی نیز به دستور استاندار وقت در این زمینه صورت گرفته بود.

وی افزود: نتیجه بررسی‌های انجام شده در آن سال بیانگر این واقعیت بود که استان قم به دلیل موقعیت ممتاز زیارتی و جغرافیایی واجد احداث فرودگاه بین‌المللی است، زیرا علاوه بر مسافرپذیر بودن به عنوان شاه راه اصلی استان‌های دیگر نیز عمل کرده و توان پوشش سایر مناطق را نیز دارد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با بیان اینکه بین‌المللی بودن فرودگاه قم اجتناب ناپذیر بود ابراز کرد: شهر قم مورد توجه سراسر کشور و همه مردم جهان قرار دارد بنابراین استفاده از این ظرفیت نیازمند احداث فرودگاهی بین‌المللی با شاخصه‌های جهانی دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از فرودگاه قم روزانه ۳۰ پرواز صورت بگیرد زیرا علاوه بر ورود زائران بسیار به قم، مردم استان نیز برای مسافرت به سایر مناطق تمایل زیادی دارند.

دهناد با اشاره به پیچیدگی‌های کسب مجوز برای احداث فرودگاه بین‌المللی افزود: تلاش برای این منظور تا دی ماه سال گذشته ادامه داشت تا اینکه با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی بالاخره مسئولان کمیته هوا و فضای سازمان هواپیمایی کشور، احداث فرودگاه در قم را تایید کرده و مسیر برای اجرای این پروژه عظیم هموار شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه طرح فرودگاه قم بیش از سه بار توسط این کمیته رد شده بود، خاطرنشان کرد: اعضای کمیته هوا و فضای سازمان هواپیمایی که نمایندگان دستگاه‌های مختلف مربوطه هستند در چهارمین مرتبه به دلیل ادله بسیاری که توسط مسئولان استان قم ارائه شده بود با این طرح موافقت کردند.

وی گفت: بلافاصله بعد از کسب مجوز لازم، تلاش برای یافتن سرمایه گذار خصوصی آغاز و پس از تعیین شرکت مجری طرح، مراحل واگذاری زمینی در حدود ۳ هزار هکتار در حد استانداردهای جهانی فرودگاه‌های بین‌المللی انجام شد.

دهناد با اشاره به سرعت عمل شرکت مجری طرح برای احداث تاسیسات لازم و تجهیز کارگاه افزود: کار مطالعاتی گسترده‌ای نیز توسط کارشناسان برای تعیین مکان و دیگر شرایط لازم صورت گرفته و در حال حاضر تا حدودی از برنامه پیش‌بینی شده نیز جلوتر هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم بیان کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی و کمک بانک‌ها، پروژه احداث فرودگاه بین‌المللی قم به سرعت پیش رفته و شاهد استفاده از ظرفیت‌های بالای آن در آینده نزدیک باشیم.

وی فرودگاه بین‌المللی را کلید توسعه و تحول قم دانست و گفت: با تکمیل این پروژه عظیم، استان قم به یکی از قطب‌های فرودگاهی کشور تبدیل خواهد شد زیرا نزدیکی محل احداث فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و مرکز ثقل مواصلاتی کشور، بر ظرفیت‌های اقتصادی آن افزوده است.

دهناد خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات و واردات هوایی کالا نیز احداث فرودگاه کمک شایانی به اقتصاد قم خواهد کرد ضمن اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی نیز می‌توانند از این پس به آسانی از حضور میهمانان و کارشناسان علمی داخلی و خارجی بهره مند شده و زمینه برای رشد کیفی علم در استان نیز فراهم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه وجود فرودگاه بین‌المللی موجب استقرار صنایع بیشتری در استان قم خواهد شد، افزود: تسهیل در رفت و آمد مدیران صنعتی به قم از دیگر مواردی است که با احداث فرودگاه محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.1dmiw6dyygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما