دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 31914
منبع : روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

تعامل اداره محیط زیست قم با مراکز علمی حوزه افزایش یابد

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار افزایش همکاری و تعامل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی شد.
تعامل اداره محیط زیست قم با مراکز علمی حوزه افزایش یابد
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان قم در سخنانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست موج خوبی در جامعه و در رسانه‌ها ایجاد شده است که نباید مقطعی و گذرا بوده و این روند باید به خوبی ادامه داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر ضرورت اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست، جذب مشارکت و حضور موثر مردم در این راستا است و مسئولان امر باید به صورت پیوسته و مستمر از هر فرصتی برای آموزش و آگاه کردن جامعه نسبت به این مسئله خطیر و حساس استفاده کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نقش ارزنده و موثر روحانیون و مبلغان در اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید چالش‌ها و معضلات زیست محیطی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات، به همراه برخی مبانی زیست محیطی برای روحانیون و مبلغان به ویژه علما و اساتید حوزه‌های علمیه مطرح شود تا در این زمینه اقدامات مثبت و موثری به انجام برسد.

وی خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی شد و گفت: شهر مقدس قم دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده علمی است و می‌تواند کانون تولید مبانی علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست به ویژه با رویکرد دینی باشد و به عنوان الگویی برای دیگر استان‌های کشور مطرح شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل در سال‌های گذشته، برخی چالش‌های و معضلات زیست محیطی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: مولفه‌ها و شاخصه‌های زیست محیطی در استان قم باید در شأن نام و جایگاه این خطه مقدس باشد.

سید رحمان دانیالی با اشاره به بروز پدیده ریزگردها و گرد و غبار در استان قم به عنوان یکی از مهمترین معضلاتی که سلامت عمومی جامعه را با خطر مواجه کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر این معضل به ویژه بحران دریاچه نمک و منطقه مسیله در سطح ملی پیگیری می‌شود و امیدواریم با تصمیمات مسئولان کشور شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های حوزوی می‌تواند به سمت و سوی پژوهش‌های دینی و کاربردی در عرصه محیط زیست هدایت شود، تصریح کرد: بدون تردید روحانیون و حوزه‌های علمیه با توجه به حضور در میان عامه مردم و نفوذ کلام خود، به خوبی می‌توانند در زمینه فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkwnx.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما