پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 32097
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم
شهردار قم تاکید کرد

عزم جدی مدیریت شهری برای پرداخت بدهی‌های شهرداری

قم نيوز : قم نگار: شهردار قم با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری مانع بزرگی برای توسعه مطلوب شهر است، گفت: مدیریت شهری عزم جدی برای پرداخت هرچه سریع‌تر بدهی‌های شهرداری دارد و در این راستا رایزنی‌های خوبی صورت گرفته‌ است.
عزم جدی مدیریت شهری برای پرداخت بدهی‌های شهرداری
به گزارش قم نگار، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله گرامی طی سخنانی با اشاره به بدهی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در خصوص اجرای پروژه‌های شهری اظهار کرد: بخش اعظمی از این بدهی مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم (ص) و فاز ۵ بلوار عمار یاسر است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم به دلیل دیدگاه آئینی و تمدنی به بلوار پیامبر اعظم (ص)، رویکرد اقتصادی و درآمدزایی صرف به این بلوار داشته باشیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم رویکرد تمدنی در این بلوار حفظ شود نیازمند حمایت دولت هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری مانع بزرگی برای توسعه مطلوب شهر است، گفت: مدیریت شهری عزم جدی برای پرداخت هرچه سریع‌تر بدهی‌های شهرداری دارد و در این راستا رایزنی‌های خوبی صورت گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه درآمدهای پایداری برای شهرداری‌ها تعریف نشده است و ۷۰ درصد از درآمدهای شهرداری‌ها از فروش تراکم تامین می‌شود، تصریح کرد: وابستگی درآمدهای شهرداری به فروش تراکم مشکلاتی را برای اداره مطلوب شهر ایجاد می‌کند، بنابراین درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های مدون این مشکل را برطرف کنیم.

سقائیان‌نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای تسریع در روند اجرایی پروژه بلوار مرجعیت گفت: درصدد هستیم تا پایان سال جاری دو فاز این بلوار را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه افزایش اختیارات شهرداری‌ها برای توسعه روزافزون شهرها یک ضرورت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید وظایف ملی و منطقه‌ای تفکیک شود و مدیریت شهری اختیارات کافی را برای پیشبرد برنامه‌ریزی‌های خود برای توسعه شهرها داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca0wne.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما