پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 32112
منبع : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

نظارت از اماکن اقامتی به دفا‌تر خدمات مسافرتی قم واگذار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از واگذاری نظارت‌ها بر اماکن اقامتی توسط انجمن‌های دفا‌تر خدمات مسافرتی و جامعه مهمانپذیران، هتل داران و مجتمع‌های گردشگری قم خبر داد.
نظارت از اماکن اقامتی به دفا‌تر خدمات مسافرتی قم واگذار می‌شود
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی در جلسه‌ای با انجمن‌های صنفی دفا‌تر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری، جامعه مهمانپذیران و هتل داران با اشاره به اینکه نظارت‌ها باید به صورت جدی در استان پیگیری شود، اظهارداشت: برای نظارت دقیق‌تر و تسلط انجمن‌های صنفی بر خدمات ارایه شده به زائران در تاسیسات گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: ماندگاری مسافران در استان قم در گرو ارایه خدمات مناسب و درشان زائران کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) است از این جهت در صورتی که خدمات مطلوب باشد رضایت مسافران را جلب کرده و ماندگاری این افراد برای اقتصاد استان سودآور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: در همین راستا نظارت‌ها به انجمن‌های صنفی واگذار می‌شود ضمن اینکه اداره کل نیز به صورت دوره‌ای از واحد‌ها بازدید می‌کنند تا خللی در خدمات ارایه شده صورت نگیرد چراکه نظارت امری حاکمیتی است و حق مسئولان است که نظارت عالیه بر تاسیسات گردشگری داشته باشند.

وی از درجه بندی هتل‌ها در استان خبر داد و گفت: این طرح توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفته است که در استان قم آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی باید به صورت آنلاین آمار پذیرش مسافران را ارایه کنند گفت: این آمار باید در خصوص پذیرش زائران از کشورهای مختلف و ظرفیت پذیرش هتل باشد تا برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های استان و اسکان مسافران و اقتصاد بخش خصوصی دقیق‌تر صورت بگیرد.

رضایی افزود: بیش از ۴۰۰ واحد تاسیسات گردشگری و ۹ هزار تخت از زائران پذیرایی می‌کند که با ارایه آمارهای این واحد‌ها می‌توان تعداد ماندگاری مسافران و حضورشان در استان را تخمین زد و در این زمینه تصمیماتی اندیشیده شود.

وی به برگزاری دومین جشنواره مشارکت مردمی گردشگری با رویکرد همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این جشنواره را در راستای مشارکت‌های مردمی برای معرفی آثار ناشناخته و کمتر شناخته شده تاریخی و طبیعت گردی فراخوان کرده است تا مردم در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: برگزاری این دوره جشنواره در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قابل تحسین است چراکه باعث جذب مردم به جاذبه‌ها در قالب تصاویر، فیلم سازی، ایده‌های خلاقانه و خاطره نویسی می‌شود از این رو انجمن‌های صنفی تاسیسات گردشگری می‌توانند با توزیع و نصب پوسترهای این جشنواره در مشارکت مردم قدم موثری بردارند.

وی ادامه داد: این جشنواره تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سایتwww. Irantourismfestival۲. com مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcirzap.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما