پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : 30752
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

بازارچه صنایع‌دستی قم در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) برپا شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم از برپایی بازارچه صنایع‌دستی در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.
بازارچه صنایع‌دستی قم در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) برپا شد
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی با اشاره به اهمیت آموزش حرفه صنایع‌دستی اظهار داشت: آموزش، تولید و بازاریابی محصولات ۳ موضوع مهمی هستند که باید در زمینه صنایع‌دستی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: سازمان صنایع‌دستی و گردشگری در هر ۳ زمینه آموزش، حمایت از تولید و بازاریابی اقدامات مؤثری انجام داده است و در حال حاضر نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری در محل نمایشگاه تهران دایر شده است.

رضایی با بیان اینکه هنرمندان قمی نیز در نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری تهران شرکت کرده‌اند، گفت: باید گفت اکثر هنرمندان به خاطر علاقه‌ای که به کار صنایع‌دستی دارند وارد این کار می‌شوند و لازم است مسئولان اقدام به دایر کردن نمایشگاه‌ها کنند تا محصولات در آن‌ها عرضه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: استان قم استانی زائر پذیر است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر وارد قم می‌شود و همه این افراد اقدام به خرید سوغات می‌کنند که سوغات عمده استان قم صنایع‌دستی است.

رضایی با اشاره به لزوم برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی افزود: با کمک شهرداری در حال دایر کردن بازارچه‌ای در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) تا پایان خردادماه سال جاری هستیم، همچنین نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در خانه تاریخی زند به مناسبت روز صنایع‌دستی دایر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از صنایع‌دستی گفت: کار تولید و کار بازرگانی باید از یکدیگر تفکیک و تخصصی شوند و کسی که کار تولید می‌کند نباید دغدغه فروش آن را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم تصریح کرد: افرادی باید باشند که درزمینهٔ بازاریابی تولیدات هنرمندان را بخرند و در نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

رضایی با انتقاد از گسترش صنایع‌دستی چینی در بازار ایران گفت: مهم‌ترین بخش رونق صنایع‌دستی رونق صادرات است و باید از ورود بیشتر صنایع‌دستی چینی جلوگیری شود.

وی افزود: به دلیل جایگاه زائر پذیری قم به دنبال ایجاد یک بازارچه دائمی در معابر هستیم اما اجرای این امر نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت دولت برای ایجاد تسهیلات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم بیان کرد: امکان برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران وجود دارد اما برقراری نمایشگاه‌های دائمی در این ۲ مکان بسیار هزینه‌آور است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgxu9w.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما