يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 3233
هنرمند قمی عرصه تئاتر:

بی‌هویتی تئاتر را تهدید می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه وضعیت تئاتر به نظر می‌رسد بی‌برنامه است، گفت: تئاتر کشور دچار بی‌هویتی و بی‌شخصیتی شده است.
بی‌هویتی تئاتر را تهدید می‌کند
به گزارش قم نیوز، سید‌جواد طاهری اظهار کرد: در تئاتر علاقه دارم فعالیت داشته باشم، اما شرایط فعلی برای حضور در تئاتر مناسب نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان تکلیف را مشخص نمی‌کنند که می‌توانیم فعالیت داشته باشیم یا خیر تصریح کرد: چند درخواست برای حضور در تئاتر داده‌ایم که منتظر پاسخ هستیم.

هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه وضعیت تئاتر به نظر می‌رسد بی‌برنامه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی مدونی در تئاتر وجود ندارد.

طاهری با بیان اینکه امروز وضعیت تئاتر کشور اصلا خوب نیست و بازتاب آن هم در شهرستان‌ها نفوذ پیدا کرده است، اظهار کرد: عمده مشکلات از تهران است که شهرستان‌ها هم تئاتری را که باید داشته باشند، ندارند.

هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: ‌از گروه‌های تئاتری حمایتی که باید صورت بگیرد وجود ندارد و نقدهای بسیاری در این زمینه وجود دارد.

طاهری با انتقاد از کسانی که دیدگاه‌های نادرستی را درباره تئاتر دارند، افزود: عده‌ای تصورشان براین است که نمایشنامه‌های خارجی از نویسندگانی که دغدغه آنها روابط جوامع انسانی بوده است را باید نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد شخصی بنده این است که همه تئاترها دینی است و هیچ تئاتری نداریم که ضد دین بوده و از آن فاصله گرفته باشد، خاطرنشان کرد: وقتی که تئاتری با مقوله هنری به موضوع انسان و روابط انسانی می‌پردازد و توجه می‌کند از بعدهای مختلف این کار دینی می‌شود، زیرا تمام انبیاء در راستای حقوق بشری قدم برداشته و سعی کرده‌اند ارتباطی درست و منطقی بین جوامع انسانی برقرار کنند تا شناختی نسبت به خالق هستی و ارتباط انسان با آن را ایجاد کنند.

هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار کرد: در تمام دنیا درست است که مسئولان هنری آن کشور بر اینکه ادبیات نمایشی توسط درام‌نویسان آن کشور باشد ارج می‌نهند اما در هیچ کجای دنیا ادبیات نمایشی جهان که جهانی شده و پایه‌های اساسی درام است را کنار نمی‌گذراند، اما اینجا تئاترها محدود می‌کنند و این موارد مقوله‌هایی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

طاهری با تاکید بر اینکه این تفکرات موجب بی‌هویتی و بی‌شخصیتی تئاتر کشور شده است، خاطرنشان کرد: این عوامل اثر خود را در اجراهای تئاتر در تهران می‌گذارد که این خود سبب می‌شود این تاثیرات به تئاترهای شهرستان‌ها هم برسد.

وی با بیان اینکه گروه‌های تئاتری شهرستان‌ها بودجه محدودی دارند داشته و فقط انگیزه دارند، تصریح کرد: وقتی شاهد این هستیم که در مرکز کشور کارهای خوبی صورت نمی‌گیرد و گروه‌های تئاتری شهرستان‌ها هم بودجه ندارند، همان انگیزه هم از بین می‌رود، پس چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم که تئاتر شهرستان‌ها رشد کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.1q1a2bqi1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

mina
salam.alaghemand be bazigari hastam va dar shahr qom.komakam konid???