جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 41883
منبع : خبرگزاری مهر
با معرفی برگزیدگان؛

آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مسئولان و هنرمندان در این شهر برگزار شد.
آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم شامگاه پنج‌شنبه با حضور قاسمی مدیر کل امور اجتماعی استانداری قم، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دکتر خبری دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ایران، فرجی معاون فرهنگی هنری و شالبافان معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلیل فرجاد، جعفر دهقان و محسن سراجی اعضای هیئت داوران جشنواره و چهره‌های سرشناسی همچون سید جواد طاهری و علی تفضلیان و هنرمندان و فعالان فرهنگی قم در تالار شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم با تأکید بر وجود استعدادها و پتانسیل‌های بی نظیر در قم گفت: ما در طول یک سال اخیر چهار جشنواره تئاتر را در قم برگزار کردیم، هفدهمین و هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم، پنجمین جشنواره نمایش نامه نویسی و نمایش نامه خوانی و دومین جشنواره تئاتر کریمه اهلبیت(ع)، سهم هنرمندان حوزه نمایش از خدمات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در اجراهای عمومی نیز حمایت‌های مناسبی از گروه‌های نمایشی صورت گرفته، به نوعی که در یک نمونه نزدیک به هجده هزار نفر از یک تئاتر در قم دیدن کردند.

تئاتر شهرستان‌ها نیازمند توجه و پیگیری ویژه مسئولان در پایتخت است

حجت الاسلام عباس دانشی با بیان آنکه تالار مرکزی شهر در جهت رفع موانع و مشکلات حوزه هنرهای نمایشی تأثیر بسزایی خواهد داشت، گفت: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی و تدبیر مناسب ضمن راه اندازی بخش‌های مختلف تالار، زمینه احداث چند سالن پلاتو و کارگاه ساخت دکور نیز برای استفاده هنرمندان ایجاد شود.

وی تئاتر را هنری فاخر و تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: ما به همان میزان که به رشد فرهنگی توجه داریم باید به بخش‌های مختلف هنری نیز حساس باشیم و اگر قم در عرصه کتاب و چاپ و نشر دارای رتبه ممتازی در سطح کشور است، باید در امور هنری نیز به یک حد مطلوب و شایسته برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم در پایان گفت: از هیئت داوران می‌خواهم تا درددل ها و حرف‌های هنرمندان تئاتر قم را به گوش مسئولان به ویژه اداره کل هنرهای نمایشی برسانند، نباید همه امکانات کشور در حوزه تئاتر فقط در تهران مورد استفاده قرار گیرد، بلکه تئاتر شهرستان‌ها نیز نیازمند توجه و پیگیری ویژه مسئولان و اداره کل هنرهای نمایشی کشور است و همین استعدادها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌هاست که بعدها بدنه تئاتر کشور را تقویت می‌کند.

در ادامه این مراسم، برگزیدگان هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم در بخش‌های مختلف بشرح ذیل معرفی شدند:

پوستر و بروشور: جایزه هیئت داوران در این بخش به مرتضی جلالی برای نمایش پدرانه اهدا شد.

موسیقی: هیئت داوران هیچ انتخابی نداشت.

طراحی صحنه: تقدیر طراحی صحنه برای سالار حسینی فر طراح صحنه نمایش خانوم و طراحی صحنه برگزیده به مراد اسکندری طراح صحنه نمایش پروانه و یوغ تعلق گرفت.

طراحی لباس: جایزه برگزیده در این بخش به مراد اسکندری برای نمایش پروانه و یوغ تعلق گرفت.

طراحی نور: در این بخش تقدیر طراحی نور به سالار حسینی فر به خاطر نمایش خانوم تقدیم شد و جایزه برگزیده به احمد شریفی فرد برای طراحی نور نمایش مثل گربه و ماهی تعلق گرفت.

بازیگری زن:

رتبه سوم: جایزه رتبه سوم بازیگ زن به طور مشترک به هر یک از خانم‌ها فاطیما رمضانی و ساینا رمزی برای نمایش پدرانه و هانیه نجفی امین برای نمایش مثل گربه و ماهی تعلق گرفت.

رتبه دوم: جایزه رتبه دوم بازیگری زن به فاطمه سلیمانی برای بازی در نمایش خانوم تعلق گرفت.

رتبه نخست: هیئت داوران هیچ یک انتخابی در این بخش نداشت.

بازیگری مرد:

رتبه سوم: هادی شمس برای نمایش پدرانه و محمدعلی پورآرین برای نمایش پروانه و یوغ حائز رتبه بازیگری سوم مرد در این جشنواره شدند.

رتبه دوم: جایزه این بخش به علی مقدم برای بازی در نمایش‌های خانوم و دلهره یک روز طولانی تعلق گرفت.

رتبه اول: رتبه دوم: جایزه این بخش به سید محمد حسینی برای بازی در نمایش‌های خانوم و دلهره یک روز طولانی تعلق گرفت.

نویسندگی:

رتبه سوم: جایزه این بخش به ابوالفضل بلغندر نویسنده نمایش دلهره یک روز طولانی تقدیم شد.

رتبه دوم: رتبه دوم نمایش نامه نویسی به علی فرحناک به خاطر نگارش نمایش نامه مثل گربه و ماهی تعلق گرفت.

رتبه اول: سید صدرامیرئی نویسنده نمایش خانوم حائز رتبه اول در این بخش شد.

کارگردانی:

رتبه سوم: جایزه این بخش به مهدی رکنی کارگردان نمایش دلهره یک روز طولانی تقدیم شد.

رتبه دوم: رتبه دوم کارگردانی به صدیقه مشایخی به خاطر نمایش مثل گربه و ماهی تعلق گرفت.

رتبه اول: مهدی ملاک کارگردان نمایش خانوم حائز رتبه اول در این بخش شد.

هیئت داوران بدون ذکر اولویت نمایش‌های خانوم به کارگردانی مهدی ملاک و مثل گربه و ماهی به کارگردانی صدیقه مشایخی را به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

در این مراسم اصغر نوبخت مسئول انجمن هنرهای نمایشی گزارشی از روند برگزاری هجدهمین جشنواره استانی تئاتر قم به حاضرین ارائه کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdsj0o.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما