سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 32624

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۴

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۴به شرح زیر است:

آیت الله محمد یزدی: وهابیت لیاقت مدیریت سرزمین وحی را ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی: تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های جهانی یک شبه لغو نمی‌شود ولی ما این کار را کردیم
آيت الله صادق آملی لاريجاني: تلاش آمريکا، گشودن باب جديدي براي نفوذ در کشور است
آيت الله خاتمي: رواج جلوه های بی دینی در قم قابل تحمل نیست
آیت الله فقیهی: اگر نظارت به صورت استصوابی نباشد نظارت محقق نمی شود
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: رشد آمار طلاق، زنگ خطر جدی برای جامعه است


** جام جم ۹۴/۶/۲۴
* غرب در آلماتی نگفت تحریم‌ها را برمی‌داریم
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در دهمین نشست کمیسیون ویژه برجام ادعاهای مذاکره‌کنندگان قبلی در مورد مذاکرات آلماتی را رد کرد و گفت: پیشنهاد آلماتی در دست ماست، غرب حتی در یک جا نگفته تحریم‌ها را برمی‌داریم.
* جواد لاریجانی: از سیاست جدید اروپا استقبال می‌کنیم
محمدجواد لاریجانی با تشریح سیستم قضایی و حقوق بشری کشورمان گفت: سیستم قضایی ما بسیار دقیق، پیچیده و مدرن است و قضات ما با تحصیلات بسیار خوب و تسلط کامل بر قوانین کار خود را انجام می‌دهند.
لاریجانی در مراسم اختتامیه دومین نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر در نظام عدالت کیفری ایران و ایتالیا گفت: اروپایی‌ها اکنون از سیاست قهر با ایران دست برداشته‌اند و متوجه شده‌اند که ایران کشوری قوی و موثر در منطقه است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، لذا ما از این سیاست جدید اروپا در برخورد مناسب با ایران استقبال می‌کنیم .

** همشهری ۹۴/۶/۲۴
* تنش میان بغداد و آنکارا
وزیر امور خارجه عراق از ترکیه خواست برای هرگونه عملیات نظامی علیه پ.ک.ک در شمال عراق با بغداد هماهنگی انجام دهد.
ابراهیم جعفری، در گفت‌وگو با رویترز گفت که سفیر ترکیه را فراخوانده تا نسبت به نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه اعتراض کند. وی گفت: عراق اصرار دارد که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکند و بیش از آن در تلاش است که کشوری هم در امور داخلی عراق دخالت نکند.
* پیام رئیس جمهور به مناسبت عید یهودیان
صفحه توئیتر منتسب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور، در پیامی به مناسبت عید یهودیان(روش‌هاشانا) نوشت:امید آنکه «ریشه‌های مشترک (ادیان) الهی موجب تعمیق احترام، گردد و صلح و درک متقابل را فراهم آورد». سال نو مبارک.
* اوباما به دنبال عکس گرفتن با رئیس جمهور ایران است
جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت: در چند هفته آینده جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد و روحانی و اوباما در این جلسه سخنرانی خواهند کرد.
به نظرم این دیدار یک دیدار کوتاه و مختصر خواهد بود و می‌تواند تحت الشعاع پیش بینی ما درباره این موضوع باشد که باراک اوباما با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دست بدهد.
اوباما دوست دارد با رئیس جمهور ایران عکس بگیرد.

** کیهان ۹۴/۶/۲۴
* آمریکا حربه تحریم را تیزتر کرد ؛ وظیفه مجلس سنگین‌ترشد
وقتی تحریم‌ها لغو نشود و فقط برای ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز متوقف شود، هیچ سرمایه گذار عاقلی حاضر نیست سرمایه اش را به ایران وارد کند و ریسک بالای عدم تمدید توقف تحریم‌ها را بپذیرد.
در حالی که وزیر خارجه کشورمان، دولت آمریکا را مسئول اجرای برجام می‌داند، در متن برجام نقش این مسئول اصلی در موضوع تحریم‌های ایالتی ، صرفا نقش مشوق است و نه آمر!
اکنون تکلیف نمایندگان مجلس در برابر مردم و خدا سنگین تر شده و نمی توانند بی توجه به رفتار دشمن و صرفا با اتکا به بیانیه خواندن‌هایی که جای پاسخ‌های فنی و مستدل را گرفته، به سادگی از کنار موضوع مهم و حیاتی برجام عبور کنند.
* مسئولان درباره محدودیت موشکی ایران پاسخ روشن دهند
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طبق قطعنامه ۲۲۳۱ چالش‌های بزرگ امنیتی علیه ایران تحمیل می‌شود، گفت: پذیرفتنی نیست بعد از این همه مذاکره، با محدودیت موشکی ایران رخنه‌های امنیتی علیه کشور وجود داشته باشد. وی تاکید کرد: مسئولان درباره محدودیت موشکی ایران پاسخ روشن دهند.
* فرماندار جدید اوکیناوا: مقابل احداث پایگاه نظامی جدید آمریکا می‌ایستم
همزمان با افزایش اعتراضات مردم ژاپن علیه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، فرماندار جدید «اوکیناوا» اعلام کرد، مقابل ساخت پایگاه جدید آمریکا در این جزیره می‌ایستد.

** شرق ۹۴/۶/۲۴
* پاکسازی مرزهای غرب و شمال‌غرب کشور از وجود تروریست‌ها
سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، در مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدای عملیات‌های منطقه شمال‌غرب کشور گفت: همه مناطق مرزی شمال‌غرب و غرب کشور که مسئولیت آن با نیروی زمینی سپاه است، از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شده و رزمندگان ما در ارتفاعات آن حضور دائمی دارند.

** ایران ۹۴/۶/۲۴
* ادعای «اتحادیه عرب» درباره ایران
وزیران خارجه «اتحادیه عرب»، یکشنبه در بیانیه پایانی خود در صد و چهل و چهارمین دوره شورای این اتحادیه با این ادعا که ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند، از ایران خواستند دست از این دخالتها بردارد.
در این بیانیه همچنین تأکید شده که روابط و همکاری بین کشورهای عربی و ایران باید مبتنی بر حسن همجواری باشد و از توسل به شیوه‌های زور و تهدید در این روابط خودداری شود.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۲۴
* وحدت اصولگرایان یک ضرورت است و باید انجام بگیرد
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه وحدت اصولگرایان یک اصل و ضرورت است، گفت: خوشبختانه در این مسیر تلاش‌ها و توفیقات خوبی صورت گرفته است.آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی با اشاره به وحدت اصول‌گرایان، اظهار داشت: معتقدیم وحدت اصول‌گرایی یک اصل و ضرورت است و باید این امر انجام بگیرد.
* مسئول امور مالی داعش با یک میلیارد دینار از اموال خزانه این گروه تروریستی به نقطه‌ای نامعلوم گریخت.سعدون خلف العنزی (ابوعبیده) مسوول امور مالی‌ داعش‌به همراه همسرش از محل فعالیتش گریخته است.
عناصر داعش عملیات جست وجو برای دستگیری العنزی و همسرش را درمنطقه آغاز وعکس‌های وی را در پست‌های بازرسی خود منتشر کرده‌اند.
* دعوت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی از افراد صاحب نظر و دلسوز نظام برای نامزدی در انتخابات
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: افراد صاحب نظر، اندیشمند و دلسوز نظام و انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه قانونی و شرعی، در انتخابات نامزد شوند.
آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، انتخابات را مظهر حاکمیت اراده مردم در همه جوامع سیاسی به خصوص در جامعه ایران اسلامی دانست.

** جوان ۹۴/۶/۲۴
* محدوديت موشكي ايران در قطعنامه ۲۲۳۱ الزام‌آور است
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه محدوديت موشكي ايران در قطعنامه ۲۲۳۱ الزام‌آور است، از شيطنت امريكا و غرب با استفاده از محدوديت تسليحاتي ايران در اين قطعنامه سخن به ميان آورد.
* بسيج عمومي فلسطيني‌ها براي ‏حمايت از مسجدالاقصي
شهرك‌نشينان صهيونيست به بهانه نزديك شدن به اعياد يهوديان حملات كم سابقه‌اي را به مسجد الاقصي افزايش داده‌اند و شنيده‌ها حاكي از ‏آن است كه‌برنامه‌هايي را جهت تداوم اين وضعيت طراحي ‏كرده‌اند. ‏همزمان مقاومت فلسطين جهت حمايت از مسجدالاقصي و ‏برگزاري تظاهرات در روز جمعه جاري فراخوان بسيج عمومي داد.
* بوگدانف:امنيت دمشق امنيت مسكو است
به رغم جنجال رسانه‌اي غربي و بيانيه‌هاي شديداللحن مقامات امريكايي عليه حضور نيروهاي روسي در سوريه، رهبران كرملين همچنان به حفظ نظام سوريه تأكيد دارند.
بوگدانف معاون وزير خارجه روسيه ضمن تأكيد بر اينكه امنيت دمشق، امنيت مسكو است، گفت: روسيه هرگز از حمايت نظامي، سياسي و مالي دمشق دست بر نمي‌دارد و به وحدت سوريه پايبند است.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۲۴
* تشدید عملیات زمینی ائتلاف سعودی در یمن
همزمان با ادامه عملیات زمینی ائتلاف متجاوز سعودی در استان مارب یمن، عربستان و امارات به کشته شدن‌تعدادی از نظامیان خود طی این عملیات اعتراف‌کردند.
عملیات زمینی ائتلاف متجاوز سعودی در استان مارب با شرکت هزاران سرباز آغاز شده است. هدف ائتلاف از این عملیات رسیدن به منطقه "الجفینه" تحت کنترل حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن است تا به این ترتیب عملیات متجاوزانه خود برای اشغال صنعاء و استان‌های شمالی را آغاز کنند.

** رسالت ۹۴/۶/۲۴
* تلاش آمريکا، گشودن باب جديدي براي نفوذ درکشوراست
آيت الله صادق آملی لاريجاني: پيشرفت کشور در گرو توجه به تذکرات رهبري است.
در پشت هرفتنه‌ای درجهان چهره آمريکا پنهان است.
حاکمان بلاد شريفه الهي درآتش فتنه مي دمند.
* وهابیت لیاقت مدیریت سرزمین وحی را ندارد
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه اخیر شهر مکه مکرمه و جان باختن شماری از زائران خانه خدا گفت: این حادثه نشان از ضعف مدیریت عربستان است و نشان می‌دهد که وهابیت لیاقت مدیریت سرزمین وحی را ندارد.
آیت الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در آغاز درس خارج فقه خود در شهر مقدس قم، به حادثه اخیر مکه مکرمه اشاره کرد و درگذشت شماری از زائران را تسلیت گفت.
* تعهدکتبي‌سه‌تشکل‌اصولگرابراي‌پايبندي‌به‌ليست‌نهايي اصولگرايان
مجتبي شاکري عضوجمعيت ايثارگران ازتعهد کتبي سه تشکل مؤتلفه اسلامي، جبهه پايداري وجمعيت ايثارگران براي پايبندي به ليست نهايي اصولگرايان خبرداد.
* پروژه سپاه‌هراسي به دليل ناکامي آمريکا درغرب آسياست
سرداريدالله جواني مشاورعالي نماينده ولي فقيه درسپاه‌ پاسداران با بيان اينکه پروژه سپاه‌هراسي به دليل ناکامي آمريکا درغرب آسياست، گفت: سپاه درمسيرحمايت از جنبش‌هاي آزادي‌بخش موفق بوده است وآمريکايي‌ها به شدت عصباني هستند.

** مردم سالاری۹۴/۶/۲۴
* اطاله دادرسي بر رسيدگي توام با فساد ترجيح دارد
حجت‌الاسلام سيد‌ابراهيم رئيسي در اردوي کاري، زيارتي و فرهنگي شوراي معاونان دادگستري کل استان تهران اظهار کرد: برخوردهاي اخير در دادگستري تهران با متخلفين اعم از همکاران، وکلا و... نشانگر آسيب جدي است که بايد فکري به حال آن کرد.
دادستان کل کشور بيان کرد: تمام ساز و کارها و افراد مرتبط با پرونده بايد تحت نظارت قرار گيرند، ساختار و ساز و کار بايد طوري طراحي شود که عملاً افراد مفسدنتوانند فعاليتي داشته باشند، حتي تاخير و اطاله دادرسي که مذموم است بر رسيدگي توام با فساد ترجيح‌دارد.
* تجارت جديد داعش
يک منبع آگاه در شهر موصل فاش کرد که گروه تروريستي داعش به تجارت اعضاي بدن نيروهاي کشته شده خود و شهروندان عراقي مبادرت مي‌ورزد. همچنين اين گروه در مناطق غربي شهر فلوجه زنان را مجبور به ازدواج با اعضاي خود مي‌کند.

** آرمان ۹۴/۶/۲۴
* مخالفت با استیضاح وزیر نفت
امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام مخالفت خود برای استیضاح وزیر نفت، کاهش درآمد حاصل از فروش نفت به عنوان موضوع اصلی مطرح شده از سوی استیضاح‌کنندگان را بی‌ارتباط با عملکرد زنگنه دانست.
* تاسیس برخی مناطق آزاد از ابتدا اشتباه بود
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: لایحه‌ای برای افزایش تعداد مناطق آزاد به مجلس ارایه شده که با تصویب آن منطقه آزاد جاسک، بوشهر، مهران، اردبیل و اینچه‌برون به مناطق فعلی اضافه می‌شوند.
اکبرترکان اظهار داشت: تاسیس برخی از مناطق آزاد از ابتدا اشتباه بوده زیرا مجلس در دوره‌های گذشته مسابقه تاسیس مناطق آزاد داشت و این در حالی بود که به مسائلی همانند وضعیت زیرساخت‌ها، محیط‌زیست، تامین برق، گاز و غیره توجه کافی نمی‌کردند.
* محکومیت یورش به مسجد‌الاقصی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، یورش ددمنشانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۲۴
* ابراز نگرانی صالحی از درز احتمالی اطلاعات محرمانه ایران به آژانس
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن محکوم کردن حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای، از درز احتمالی اطلاعات محرمانه ارائه شده ایران به آژانس اتمی ابراز نگرانی کرد.
علی اکبر صالحی، که برای شرکت در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به‌سر می‌برد، دوشنبه در کنفرانس مزبور با تاکید بر عدم مشروعیت هر گونه اقدام به ساخت، انباشت و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی به‌عنوان یکی از اصول مهم سیاست جمهوری اسلامی ایران منبعث از فتوای رهبرمعظم کشورمان، بر لزوم رفع کلیه تحریم‌های ناعادلانه اعمال شده علیه ایران تاکید کرد.
* نشست سه‌جانبه ایران، چین و آمریکا در وین
مقامات انرژی اتمی ایران، چین و آمریکا در یک نشست سه‌جانبه که در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد، درباره موضوعات مرتبط بابرجام‌و همچنین تنظیم اسناد مرتبط با نحوه اجرای ‌باز طراحی رآکتور آب سنگین اراک گفت‌وگو کردند.

** ابتکار ۹۴/۶/۲۴
* انتقاد حزب الله از سکوت حکام عرب در تخریب مسجدالاقصی
حزب‌الله هجمه وحشیانه‌ صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را که در سایه سکوت کامل عربی و تبانی بین‌المللی برملا شده صورت می‌گیرد،‌ محکوم کرده و خواهان گسترده‌ترین کمپین همبستگی عربی و اسلامی و بین‌المللی با مسجد الاقصی شد.
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هجمه‌ روزافزون به صورت آشکار حجم توطئه علیه مسجدالاقصی را که با هدف تقسیم آن و سپس ویران کردن آن صورت می‌گیرد، برملا می‌کند و این اقدامات در تجاوزی شنیع به مقدسات مسلمانان و مسیحیان صورت می‌گیرد.
* تحریم‌ها علیه روسیه تمدید شد
علی رغم اینکه روسیه تمایل دیپلماتیکی خود برای از سرگیری گفت‌وگو با کشورهای غربی را ابراز کرده است، شورای اروپا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه اشخاص و نهادهای قانونی در روسیه را که روز سه‌شنبه منقضی می‌شود را تا مارس ۲۰۱۶ تمدید می‌کند.

** قدس ۹۴/۶/۲۴
* حضور چهره‌های درجه دو اصلاحات در انتخابات
محمدعلی ابطحی گفت: امکان عبور نیروهای درجه یک جریان اصلاحات از فیلترهای نظارتی چندان زیاد نیست و عملاً چاره‌ای نیست جزاینکه از نیروهای معتدل درجه ۲ استفاده شود.
* ساخت « صندوق الکترونیک» انتخابات در خارج کشور
سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از ساخت صندوق ‌نمونه در خارج از کشور به‌سفارش وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت: این صندوق در چند روز آینده به شورای نگهبان ارسال می‌شود.
* کویت درصدد اخراج دیپلمات ایرانی
خالد جارا... نماینده وزارت خارجه کویت در نشست حکومتی این کشور ادعا کرد: تحقیقات ثابت کرده یکی از دیپلمات‌های ایرانی در قضیه موسوم به «گروهک عبدلی» نقش داشته و این وزارتخانه، خواستار خروج وی از کویت خواهد شد.

** قانون۹۴/۶/۲۴
* برای حل بحران سوریه با اسد مذاکره شود
وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برای راه حل سوریه باید با اسد مذاکره شود.
سوسن شبلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در عین حال در این باره هشدار داد که اسد را به عنوان تضمینی برای پایان درگیری‌های داخلی در سوریه مد نظر قرار دهیم.

** اعتماد ۹۴/۶/۲۴
* كاركرد نظارتي مجلس به صفر رسيده است
رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با انتقاد از وضعيت قانونگذاري در كشور گفت: «كاركرد نظارتي مجلس به صفر رسيده است.»
امير خجسته گفت: «اگر مي‌بينيد امروز نظارت مجلس صفر است به خاطر اين است كه مجلس مبتلا به كارهايي شده است كه جزو وظايفش نيست مثل آب و برق و گاز و سنگ قبر و بسياري ديگر از اتفاقاتي كه در حوزه‌هاي انتخابيه مي‌افتد و اساسا به نماينده مربوط نيست.»
* مسعود پزشكيان در خصوص نحوه گزارش دولت و تيم قبل هسته‌اي به مجلس گفت: دولت قبل اصلا به مجلس اهميت نمي‌داد كه بخواهد در اين خصوص گزارشي به نمايندگان مردم بدهد. دولت قبل نماد تخلف از قوانين عادي است چه برسد به اينكه بخواهد در خصوص چنين موضوع مهمي به مجلس توضيح بدهد.

** شهروند ۹۴/۶/۲۴
* حجت الاسلام ابوترابی‌فرد: اگر در آن ٦‌سال هم از این جلسات داشتیم شاید سه قطعنامه علیه ایران صادر نمی‌شد
نایب‌رئیس‌ مجلس در اعتراض به رویکرد جلیلی درخصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: «اگر در آن زمان که سه قطعنامه به تصویب رسید نقد و بررسی‌هایی صورت می‌گرفت، می‌توانستیم به نقش دولت که نقش بازدارنده داشت، کمک کنیم.
ما بارها از شما برای حضور در کمیسیون امنیت دعوت کردیم اما تنها شما یک بار در جلسات حضور پیدا کردید.
اگر اجازه می‌دادید بحث و مباحثه‌ای صورت می‌گرفت، احتمال داشت تصویب قطعنامه ١٩٢٩ به تأخیر می‌افتاد یا حتی تصویب نمی‌شد.
* روسیه در سوریه باند فرودگاه احداث می‌کند
گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه یکشنبه در گزارشی با اشاره به این‌که نیروهای روسی درحال احداث یک باند فرودگاه طویل قابل استفاده برای هواپیماهای بزرگ در نزدیکی فرودگاه نظامی حمیمیم در استان لاذقیه هستند، از فرود جنگنده‌های روسی حامل تجهیزات نظامی در فرودگاه مزبور طی هفته گذشته خبرداد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نباید به فرهنگ نگاه تاجرانه داشت

حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با مدیرعامل شرکت پست کشورمان سه شاخصه اصلی پست را سرعت، دقت و رعایت امانت عنوان کردند و ابراز داشتند: نهادهای دولتی و پست به این موضوع توجه داشته باشند که نباید به همه محصولات نگاه تجاری داشت.این مرجع تقلید بر لزوم پرهیز از نگاه تجاری به مسائل فرهنگی تاکید کردند و گفتند: نباید به مسائل فرهنگی نگاه تاجرانه داشت، چرا که در غیر این صورت، تاثیر فرهنگی کمرنگ می شود و در راستای گسترش آن نمی توان تلاش کرد.

رواج جلوه های بی دینی در قم قابل تحمل نیست
حوزه/آيت الله خاتمي، در ديدار با شهردار قم گفت: قم يك شهر مهم بوده و به عنوان پيشاني تدين در كشور به حساب مي‌آيد،از اين رو جلوه‌هاي بي‌ديني در قم قابل تحمل نيست. وی با بيان اينكه بايد شعائر ديني همواره در قم زنده باشد، گفت: با وجود چنين جايگاهي براي شهر قم، به هيچ عنوان ارزنده نيست كه در قم ذره‌اي بي‌ديني وجود داشته باشد.عضو جامعه مدرسين با تاکید بر اینکه قم از نظر سياسي وضع خاصي دارد، از اين رو هم اصولگرايان و هم اصلاح طلبان در قم فعالانه رفتار مي‌كنند و نبايد گذاشت كمترين زمينه تنش در قم پديد آيد و كساني كه در فتنه ۸۸ تابلوي افراطي‌گري بودند، ميدان داري كنند.

اگر نظارت به صورت استصوابی نباشد نظارت محقق نمی شود
رسا/آیت الله فقیهی درپاسخ به این سوال که چرا باید نظارت شورای نگهبان استصوابی باشدگفت:در کلمه نظارت معنای استصواب وجود دارد، به این معنا که زمانی که گفته می شود فلانی ناظر است یعنی نظارت و بررسی می کند و نظر نهایی را همان فرد ناظر می‌دهد. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: اگر ناظر نتواند نظارت خود را انجام دهد یعنی فقط نگاه کند ولی تصمیم گیری نداشته باشد مانند کسی است که اثر وجودی ندارد؛ بنابراین شورای نگهبان باید نگاه کند و به تناسب وظیفه ای که برایش تعیین شده باید نظر دهد و جنبه اجرایی داشته باشد، و نظارتی که بدون دخالت باشد معنا ندارد.

رشد آمار طلاق، زنگ خطر جدی برای جامعه است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه بی شک رشد آمار طلاق ، زنگ خطری جدی برای جامعه اسلامی ما به شمار می رود.اظهار داشت: این زنگ خطر مدت هاست که به صدا در آمده و در این مقطع زمانی وظیفه همه حوزویان ، دانشگاهیان، مسئولان و خانواده هاست که برای رفع و یا کاهش این معضل بزرگ فرهنگی کاری کنند.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: به خصوص مسئولان و دولتمردان باید با درنظر گرفتن همه شرایط و زمینه‌هایی که در بروز و تشدید این مسئله دخیل است ، می‌بایست در طرح ها و برنامه های خرد و کلان خود به گونه ای تصمیم گیری کنند که در نهایت شاهد کاهش آمار طلاق در کشور باشیم.

تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های جهانی یک شبه لغو نمی‌شود ولی ما این کار را کردیم
فارس/حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مجمع سراسری فرماندهان سپاه گفت: نمی‌خواهم بگویم که می‌شود تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی را یک روزه یا یک شبه لغو کرد، اما ما در عمل، با همت ملت و با دلاوری‌های نیروهای مسلح و با هدایت رهبری شجاع توانستیم این کار را انجام دهیم.رئیس جمهور دربخش دیگری از سخنان خود افزود: باید بتوانیم با منطق، استقلال، قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی در صحنه جهانی و با اتحاد ملت بزرگ ایران تحریم های ظالمانه را بشکنیم و لغو کنیم و عملا زیر پا بگذاریم.

حضور نظامی روسیه در سوریه دروغ‌ آمریکاست
فارس/«ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو، هر گونه حضور نظامی روس‌ها در خاک کشورش را تکذیب کرد سفیر سوریه در مسکو به شایعات آمریکایی‌ها پاسخ داده و گفته که اخبار مربوط به حضور نظامی روسیه در کشورش، یک دروغ است.

ادعای ضد ایرانی مقام اطلاعاتی "تل آویو"
باشگاه خبرنگاران/اخیرا یکی از مقامات اطلاعاتی اسرائیل ادعایی ضد ایرانی را مطرح کرده که هرچندپایه و اساس درستی ندارد اماقابل تأمل است؛ این مقام اطلاعاتی مدعی شده ارتش اسرائیل می‌تواند با جنگنده‌های "اف ۳۵" ایران را مورد هجمه قرار دهد.وی ادعا کرد: جنگنده‌های اف ۳۵ دست ما را برای حمله به دشمن بازتر می‌کند. او در ادامه ادعاهایش گفت: قابلیت این جنگنده‌های رادارگریز بر کسی پوشیده نیست و ایران از این خطر آگاه است.

تحریم های علیه ایران به ضرر آمریکا است
باشگاه خبرنگاران/آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: در شرایطی که کنگره امریکا در هفته گذشته سرگرم بررسی توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران بود، اما سایر کشورهای جهان چنین وضعیتی نداشتند آنها سرگرم احیای روابط خود با تهران بوده و تلاش می کردند توافق هایی با شرکت های ایرانی منعقد کنند.خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد: تحریم‌های واشینگتن علیه ایران به ضرر شرکت های آمریکایی است.

شهر الربوعه عربستان در تصرف نیروهای یمنی
صدا و سیما/ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهر راهبردی الربوعه در منطقه عسیر عربستان را به‌ طور کامل تصرف کردند.در این عملیات شماری از نظامیان سعودی کشته و هفت خودروی زرهی و چهار بولدزر آنها منهدم شد.همچنین ۹ پایگاه نظامی دشمن هدف موشک و خمپاره های نیروهای یمنی قرار گرفت.نیروهای یمنی همچنین در دو عملیات در غرب و شمال استان مأرب یمن ۴۵ خودروی نظامی دشمن را منهدم و ده‌ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

اجازه تخریب روابط کشورهای منطقه را به افراط گرایان نمی دهیم
ایرنا/ معاون وزیرخارجه با تاکید بر اراده ایران و کویت بر توسعه همکاری ها میان دو کشور گفت :روابط تهران و کویت متین و سازنده است.امیرعبداللهیان تصریح کرد: اجازه داده نخواهد شد افراط گرایان و دشمنان منطقه اقدام به تخریب روابط کشورهای منطقه نمایند.وی همچنین تاکید کرد: تهران از گفت و گوهای دو جانبه و چندجانبه منطقه ای استقبال می کند.

سپاه هر نقطه‌ای را که بخواهد به آتش می‌کشد
فارس/جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به برخی حوادث دوران انقلاب اسلامی ومخاطرات پیش رو گفت: ما توانستیم سیاست های منطقه ای دشمن را با شکست مواجه و با ایجاد میدان های جدید در مناطق دوردست فعالیت های دشمن را متوقف کنیم .سردار سلامی افزود: ما به یک قدرت دفاعی و بازدارنده نیرومند دست یافتیم طوری که امروز نیروی هوافضای سپاه هر نقطه ای را که بخواهد با شدت به آتش می‌کشد و نیروی دریایی نیز ظرفیت انهدام دشمن را دارد.

ایران بزرگترین صادر کننده گاز به اروپا می‌شود
فارس/یک مقام رسمی و نماینده شرکت انرژی اروپا اعلام کرد ایران تا سال ۲۰۳۰ صادر کننده اصلی گاز اروپا خواهد شد.این مقام رسمی اتحادیه اروپا به وال استریت ژورنال گفت: « ما می‌خواهیم شرکت‌هایمان به ایران بروند و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام دهیم قبل از اینکه آمریکا و چینی‌ها این سرمایه‌گذاری را داشته باشند".مقامات برآورد کردند که طی یک برنامه تا ۳۵ میلیارد متر مکعب گاز مایع ایران می‌تواند از طریق اسپانیا به اروپا برسد.

عراق درخواست آمریکا برای بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای روسی را رد کرد
تسنیم/خبرگزاری النخیل عراق اعلام کرد: آمریکا در راضی کردن عراق برای ممانعت از پرواز هواپیماهای روسی به سوریه از طریق حریم هوایی این کشور ناکام مانده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgt39w.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما