يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 32845
نماینده مردم قم در مجلس:

حادثه منا زمینه نابودی و سقوط دولت سعودی را فراهم می‌کند

قم نيوز : قم نگار: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رژیم سعودی مقصر اصلی حادثه منا است گفت: آل سعود از فرزندان معاویه و یزید و از نسل آن‌ها است، دولتمردان سعودی این موضوع را بدانند با این اقدام وسیله نابودی خود را فراهم می‌کنند.
حادثه منا زمینه نابودی و سقوط دولت سعودی را فراهم می‌کند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی شامگاه شنبه در مراسم یادبود جان باختگان حادثه منا که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزارشد اظهار داشت: شخصی خدمت پیامبر (ص) رسید و به وی فرمود که برای من دعا کنید تا شهادت نصیب من شود که رسول خدا فرمودند اگر مؤمن به دستورات الهی عمل کند اگر در بستر هم فوت کند شهید محسوب می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) افزود: آن‌هایی که ایمان به خداوند و فرستادگان الهی دارند از شهدا هستند و برای آن‌ها اجر و پاداش زیادی در نظر گرفته می‌شود.

آشتیانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: اجر و پاداش شهدا بسیار بالا است و تنها خداوند می‌تواند اجر آن‌ها را محاسبه کند، بازماندگان حادثه اسفناک منا باید این موضوع را بدانند که این حاجیان شهید حساب می‌شوند و جایگاه آن‌ها بهشت خداوند است.

وی گفت: در روز قیامت مردم انتظار می‌کشند که حساب پس بدهند ولی شهدا از پل صراط عبور می‌کنند و با استقبال فرشتگان وارد بهشت می‌شوند، حج یک عمل بسیار سخت و طاقت فرسا است و حاجیانی که در این حادثه کشته شدند شهید محسوب می‌شوند و نزد خداوند اجر زیادی دارند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه روز عید قربان سرزمین منا افزود: آل سعود از نظر حقوقی مقصر است و باید پاسخگوی حادثه منا باشد و نمی‌تواند با فرافکنی حادثه را به دیگران ربط دهد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

آشتیانی با بیان این که رژیم سعودی مقصر اصلی حادثه منا است بیان کرد: آل سعود از فرزندان معاویه و یزید است و از نسل آن‌ها است، دولتمردان سعودی این موضوع را بدانند با این اقدام وسیله نابودی خود را فراهم می‌کنند.

وی با بیان این که دولت آل سعود لیاقت خادمی حرمین را ندارد که جهان اسلام باید این موضوع را پیگیری کند گفت: سقوط جرثقیل و حادثه منا نشان دهنده بی لیاقتی و بی عرضگی رژیم سعودی است، دولت آل سعود باید پیش بینی حضور میلیونی زائران را می‌کرد و این موضوع معنا ندارد که شاهزاده سعودی قصد رمی جمرات داشته تا مردم بی گناه کشته شوند و مشخص است که از قصد این موضوع اتفاق افتاده تا حاجیان بی گناه کشته شوند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز در هر کجا که مصیبت و فساد است دولت سعودی در آن دست دارد افزود: از مسئولان کشورهای اسلامی درخواست داریم که بپاخیزند و دست دولت کثیف آل سعود را از سرزمین حج کوتاه کنند و در مقابل اقدامات وحشیانه رژیم سعودی در یمن ایستادگی کنند.

آشتیانی‌ با اشاره به عدم همکاری دولت سعودی در زمینه شناسایی آسیب دیدگان و مفقودین حادثه منا بیان بیان کرد: دولت سعودی اجازه نمی‌دهد تا کارشنایی و درمان حادثه دیدگان انجام شود و در این زمینه کارشکنی می‌کند، کشته شدگان حج از شهدا هستند و در راه اسلام و دین و حج الهی جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbswbf.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما