يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 32848
در درس خارج اصول مطرح شد

آیت الله سبحانی: آل سعود به جان حجاج بیت الله الحرام کوچک‌ترین اهمیتی نمی‌دهد

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر نظام سعودی به جان حجاج اهمیت می‌داد، این حادثه اتفاق نمی‌افتاد و کلمه سو مدیریت کافی نیست، بلکه بی‌اهمیتی جان حجاج بیت الله الحرام برای آل سعود را توضیح بهتری برای این فاجعه می‌دانم.
آیت الله سبحانی: آل سعود به جان حجاج بیت الله الحرام کوچک‌ترین اهمیتی نمی‌دهد
به گزارش قم نگار، آیت الله جعفر سبحانی که در درس خارج اصول خود و در مسجد اعظم سخن می‌گفت، اظهار داشت: روز عید قربان برای همه مسلمانان، زمان شادی است و پیامبر اکرم (ص) فرموده است که حجاج ۳ روز نباید روزه بگیرند زیرا در این ۳ روز ایام خوردن و نوشیدن شادی است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: متاسفانه عید امسال ما عزا شد و شادی ما تبدیل به غم و غصه و گریه شد. کدام مسلمانی می‌تواند خبرا ین حادثه را بشنود و قلبش فشرده نشود. نزدیک به ۴ هزار نفر از حجاج به دلیل بی‌اهمیتی نظام سعودی به جان و حجاج به خاک و خون کشیده شدند.

وی تصریح کرد: اگر نظام سعودی به جان حجاج اهمیت می‌داد، این طور نمی‌شد. من کلمه سو مدیریت را کافی نمی‌دانم بلکه بی‌اهمیتی را توضیح بهتری می‌دانم زیرا چند سال قبل نیز در همین مسیر رمی جمره این چنین اتفاقی افتاد و این‌ها فکر نکنند که از کمین خداوند در امان هستند بلکه خداوند از ایشان انتقام می‌گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مکه حرم امن الهی است و حتی حیوانات نیز در آنجا در امان هستند اما مسلمانان در امان نیستند. شنیدم مفتی عربستان عذرخواهی کرده است و گفته است این قضا و قدر الهی بود و ما در آن نقشی نداشتیم. این‌‌ همان اندیشه جاهلی است که می‌گفتند اگر خدا نمی‌خواست، ما این بت‌ها را عبادت نمی‌کردیم و این قضا و قدر است.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: آن قضا و قدری است که سلب کننده اختیار از بشر باشد، قضا و قدر یهود است. اگر چنین بگوییم، پس دست همه را باز کردیم که بیایند همه را بکشند و بعد بگوییم این قضا و قدر بود و این منطق جاهلی است که جنایات را به قضا و قدر منتسب کنیم و حتی عمر سعد نیز جنایت خود در حق امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) را به قضا و قدر نسبت داده است و معاویه نیز درباره خلافت یزید چنین گفته است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: همه این‌ها صاحب منطق جاهلی هستند که بر منبر پیامبر (ص) تکیه می‌زنند و جنایات را توجیه می‌کنند. این خون‌ها با آب فرات و دجله نیز شسته نمی‌شود و خداوند متعال انتقام خود را از این‌ها می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcevv8x.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما