جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 33188
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی:

سرمایه گذاری در کشاورزی، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم گفت: شنیده‌ها حاکی است که وزیر صنعت و معدن با وزیر کشاورزی اختلاف دارد؛ در این اختلافات مردم ضرر می‌کنند زیرا شاه بیت اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و بها دادن به خاک و بهره برداری‌های از آن است.
سرمایه گذاری در کشاورزی، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه شهرک پردیسان قم در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت زینب کبری(س) ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به ایراد سخنانی پرداخت.

امام جمعه شهرک پردیسان قم در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: عاشورا روز دهم ماه محرم رخ داده است و در زیارت عاشورا نیز، ۱۰ مرتبه عبارت «اللهم» به کار رفته است؛ یکی از این موارد در جایی است که از خدا می‌خواهیم تا قاتلان اصحاب ابی عبدالله الحسین(ع) و باعثان روز عاشورا در ایام پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) را لعنت کند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان کرد: آیت‌الله عبدالحسین دستغیب می‌فرمود که بهشت ابوابی دارد اما یک باب آن هم برای عزاداران امام حسین(ع) است؛ امیدواریم خداوند متعال ۱۰ خواسته موجود در زیارت عاشورا را برآورده بفرماید.

وی با اشاره به تأسیس بنیاد حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: این بنیاد به دنبال اثبات مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) است؛ امروز هم در سراسر کشور، مراسم شیرخوارگان برگزار شد تا این مظلومیت را به گوش جهانیان برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی «غذا» اشاره و ابراز کرد: حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در نامه‌ای به عثمان بن حنیف، فرماندار خود در بصره می‌فرمایند؛ «اگر می خواستم می توانستم از عسل مصفا و مغز گندم و بافته های ابریشم برای خود خوراک و لباس تهیه کنم، اما هیهات که هوا و هوس بر من غلبه کند و حرص و طمع مرا وادار کند تا طعام های لذید برگزینم، در حالی که ممکن است در سرزمین حجاز یا یمامه کسی باشد که حتی امید به دست آوردن یک قرص نان را نداشته باشد و نه هرگز شکمی سیر خورده باشد. آیا من با شکمی سیر بخوابم در حالی که در اطرافم شکم های گرسنه و کبدهای سوزانی باشند؟ و آیا آنچنان باشم که آن شاعر گفته است: و حسبک داء ان تبیت ببطنة / وحولک اکباد تحن الی القد «این درد ترا بس که شب با شکم سیر بخوابی، در حالی که در اطراف تو شکمهایی گرسنه و به پشت چسبیده باشند»! ااقنع من نفسی بان یقال: هذا امیرالمؤمنین ولااشارکهم فی مکاره الدهر او اکون اسوة لهم فی جشوبة العیش. آیا به همین قناعت کنم که گفته شود: من امیر مومنانم، اما با آنان در سختی های روزگار شرکت نکنم؟! و پیشوا و مقتدایشان در تلخی های زندگی نباشم؟ من آفریده نشده ام که خوردن خوراکی های پاکیزه مرا به خود مشغول دارد و همچون حیوان پرواری که تمام همش علف است و یا همچون حیوان رها شده ای که شغلش چریدن و خوردن و پرکردن شکم می باشد و از سرنوشتی که در انتظار او است بی خبر است، آیا بیهوده و عبث آفریده شده ام.»

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم، این روز را به روز جهانی غذا نام نهادند تا با گرسنگی، قحطی و فقر مبارزه کنند؛ البته هرجا که اسم فقر بیاید، گسرنگی هم همراه با آن خواهد آمد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ روز جهانی غذا می‌تواند برای ما مسلمانان که تعالیم بسیار ارزنده‌ای داریم، ‌می‌تواند جهت بخش باشد؛ در فقه اسلام کتابی به نام اطعمه و اشربه وجود دارد و میان غذاهای سالم و حلال و مغذی با غذاهای مضر فرق گذاشته است.

وی یادآور شد: غذای حلال افزون بر این‌که خود باید سودمند باشد و از مضرات در امان باشد، همچنین باید با اموال حلال و از طریق راه صحیح به دست آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد: امام حسین(ع) در وصف دشمنان خود که رو به روی امام معصوم ایستادند، می‌فرمایند که این عده، غذای حرام خورده‌اند و در غیر این صورت هیچ گاه در برابر امام معصوم نمی‌ایستادند.

وی گفت: نقش ایران در غذاهای حلالی که در کشورهای مختلف دنیا رد و بدل می‌شود، بسیار ناچیز است در حالی که ما مسلمانان و شیعیان باید در عرصه توزیع غذای حلال در دنیا، پیشتاز باشیم.

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که‌ خداوند متعال، طیبات را حلال کرده است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند برای تمام انسان‌های زمین، غذای حلال و سالم وجود دارد؛ این سخن که غذا کم است، حرف نادرستی است؛ قحطی‌های جهان به سبب دخالت‌های انسان‌ها در مقدرات الهی است.

وی تأکید کرد:‌ رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که من از شیوه پیشرفت اقتصاد مقاومتی راضی نیستم؛ این عامل به سبب این است که تمام انرژی متمرکز بر ارتباط با کشورهای غربی، تصویب برجام و انتخابات اسفندماه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی عنوان کرد: شنیده‌ها حاکی است که وزیر صنعت و معدن با وزیر کشاورزی اختلاف دارد؛ در این اختلافات مردم ضرر می‌کنند زیرا شاه بیت اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و بها دادن به خاک و بهره برداری‌های از آن است.

وی اظهار داشت:‌ آمریکا به سبب سلطه اقتصادی، امنیت غذایی دارد؛ کشوری که هرگاه بخواهد می‌تواند محصولاتی را صادر و هرگاه بخواهد، وارداتی را انجام می‌دهد.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان کرد: برخی می‌گویند که نیاز نیست بر روی کشاورزی سرمایه گذاری کنیم؛ این در حالی است که وابستگی ما به سبب کمبود محصولات کشاورزی و مواد غذایی داخلی است.

وی ادامه داد: زمانی دشمن به دنبال تغییر باورهای مردم از طریق جنگ نرم بود؛ امروز افزون بر آن، از طریق فست فودهایی که تمام کشور را تسخیر کرده‌اند، قصد دارند که سلیقه غذایی مردم را تغییر دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی ابراز کرد: برخی می‌گویند که یکی از آثار پس از برجام، استفاده از غذاهای آمریکایی همچون مک دونالد است؛ در حالی که این خیانت بزرگی به ملت ایران است.

وی افزود: من به عنوان امام جمعه، از شیوه امر به معروف و نهی از منکر راضی نیستم؛ بنابراین در هفته آینده، شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد پردیسان راه اندازی می‌شود. این شوراها باید آموزش یافته و در تمام مجتمع‌ها ورود یافته و به درستی آقایان و خانم‌های مرتکب اعمال حرام را امر و نهی کنند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد:‌ مسکن مهر و بنیاد شهروند شهرک پردیسان در روزهای اخیر افتتاح شده است؛ امیدواریم تدبیرات بیشتری برای اقتصاد و رفاه پردیسان و شهرک مهدیه بیندیشند و در اسرع وقت، بلوار مرجعیت که راه ارتباطی پردیسان و شهرک مهدیه به جمکران و داخل شهر است را به اتمام برسانند.

وی یادآور شد: تریبون‌های نماز جمعه آزاد بوده و بخش‌نامه‌ای عمل نمی‌کنند؛ من به عنوان یک امام جمعه از تمام کسانی که کار کنند، تقدیر می‌کند و در برابر سهل انگاری‌ها می‌ایستم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc4sq1.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما