قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه ظرفیت های قم باید در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد گفت: با توجه به معضلاتی مانند کم آبی شتغال در بخش کشاورزی قم باید کاهش پیدا کند.
ظرفیت‌های استان قم در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد/اشتغال در بخش کشاورزی قم باید کاهش پیدا کند
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه از دو سال پیش متوجه ظرفیت خوبی در بسیج استان قم وجود دارد، شدیم اظهارداشت: این سازمان هم تسهیلات ارزان قیمت دارند و هم هزینه خوبی برای آموزش در نظر گرفته اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم بخش کشاورزی استان قم ۵ درصد از استان است و خدمات و صنعت بیش از نیمی از ظرفیت استان را تشکیل می دهد گفت: با این وجود بخش کشاورزی از ظرفیت بسیج استفاده کرده است و بیش از ۳۰ میلیارد تسهیلات گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه دلیل این استفاده از تسهیلات وجود همکاری میان دستگاه ها بوده است گفت: در موضوع صدور مجوز گاهی شاهدیم مقایسه هایی با سایر شهرها انجام می شود اما توجه به این نکته ضروری است که ازدیاد مجوزها نمی تواند اثر گذار باشد.

رضایی با بیان اینکه در تعاملی که در قم داشته ایم بهترین مدیران سازمان جهاد عضو کمیته های بسیج هستند تعامل دو جانبه خوبی داشته ایم و توانسته ایم در مشاغل خرد کارهای خوبی انجام دهیم تصریح کرد: خدا را شاکریم که این تعامل انجام شده است اما خواهش می کنیم توقعات از ما معقول باشد.

وی با بیان اینکه در کشور مشکل تولیدات کشاورزی را نداریم گفت: امروز هم در استان باید به دنبال دو بحث باشیم. مشکل ما نبود شرکت های دانش بنیان و کارفرماهایی است که در بخش کشاورزی داریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه اشتغال در بخش کشاورزی باید کاهش پیدا کند تا صرفه اقتصادی در آن بالا برود گفت: اشتغال در کشاورزی تنها کشاورزی سنتی را افزایش می دهد. زمانی که ۵ درصد تولید دام در قم است و ۹۳ درصد علوفه آن را بیرون قم تامین می کنم رفتن به این سمت و سو اشتباه است.

طلایی با بیان اینکه امروز ما مشکل و چالش آب را داریم تصریح کرد: امروز حوضچه های پرورش ماهی با مشکل مواجه هستند باید تغییر در کارهای خود داشته باشیم. اینها خلاف ظرفیت های ما در استان قم است.

وی با اشاره به اینکه باید توجیه اقتصادی در این زمینه باید وجود داشته باشد گفت: ما تشکل های بسیار قوی در قم داریم که کار آن ارائه خدمات فنی و کارشناسی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcj8xet.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما