دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 39429
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) مطرح کرد

ایجاد اشتغال برای 3570 نفر و پشتیبانی 45 میلیارد تومانی از صنایع و کشاورزی قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه ۳۵۷۰ مورد شغل و ۴۵ میلیارد تومان پشتیبانی داشته ایم که بیشتر برای جوانان بیکار بوده است گفت: علاوه بر این 1320 مورد اشتغال بر اساس قرار داد و تفاهم نامه ها داشته ایم.
ایجاد اشتغال برای 3570 نفر و پشتیبانی 45 میلیارد تومانی از صنایع و کشاورزی قم
به گزارش قم نیوز، رضا فقیهی عصر امروز جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: برنامه هایی که در سپاه استان قم از سال ۹۱ آغاز کردیم در دو شاخه صورت گرفته است که یکی از آنها مربوط به فعالیت های فرهنگی ترویجی بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه در اقدامات ترویجی ده ها هزار جلسه و حلقه صالحین برگزار کرده ایم افزود: امروز خدا را شاکریم که دو سوم از مردم ما به این موضوع آگاهی نسبی دارند.

وی با اشاره به اینکه دسته بعدی اقدامات ما به عرصه هایی مربوط است که سپاه در آن ورود مستقیم داشته است افزود: چهارده عرصه را بر اساس سیاست ها با هماهنگی دستگاه های زیربط اتتخاب کردیم و در آو وارد شدیم.

فقیهی با بیان اینکه اقدامات از سال ۹۲ به صورت عملی آغاز شد و کارهای مرتبط با فرهنگ سازی انجام شد تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم آموزش های چهره به چهره در این ۱۴ عرصه را دیدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب با اشاره به اینکه در سه سال اخیر حدود ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت بانک مهر اقتصاد از این عرصه های کوچک و خرد داشته باشیم گفت:  از این میان برای ۱۲ هزار نفر کارگاه های آموزشی و مهارتی داشتیم و بحث ترویجی را از روستا ها و مدارس و تکایا با برگزاری جلسات بزرگ و کوچک پیگیری کردیم.

وی با اشاره به برپایی 22 نمایشگاه در عرصه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: 250 جلسه با دستگاه های استانی برای توسعه و توانمند کردن مردم داشتیم.

فقیهی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 97 کارگاه پرورش آبزیان وداشتیم گفت:پرورش مرغ بومی، قارچ خوراکی، زنبور عسل، ورمی کمپوست، راه اندازی صنایع دستی و پرورش شتر نیز از نمونه اموری است که در آن ورود کرده ایم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی از سال 91 تا 94 به بخش کشاورزی معادل 30 میلیارد تومان بوده گفت: در بخش صنعت بیش از 5 میلیراد و بخش خدماتی 10 میلیارد و 114 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۷۰ مورد شغل و ۴۵ میلیارد تومان پشتیبانی داشته ایم که بیشتر برای جوانان بیکار بوده است گفت: علاوه بر این 1320 مورد اشتغال بر اساس قرار داد و تفاهم نامه ها داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید ملی و کسب وکارهای کوچک تاکید داشتند گفت: ما برای در اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد اشتغال فراگیر و فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط مورد تاکید است در حالی که سیاست های دستگاه های تخصصی استان در بخش تولید به دنبال اقتصاد کلان می باشد که در نتیجه فعالان اقتصاد خرد از پشتیبانی مربوطه محروم می شوند.

فقیهی با بیان اینکه عدم صدور مجوز های لازم جهت کارگاه های کوچک و خانگی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به دلیل وجود استانداردهای سخت گیرانه از جمله موانع تولید به شمار می رود گفت: برای حل این مشکل اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مصوب مجلس را پیشنهاد می دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابی طالب (ع) با اشاره به اینکه استفاده از بازار محلی شهرداری برای ارائه محصولات خانگی، معافیت از عوارض اداری و تجاری و عدم نیاز به تغییر کاربری مسکونی می تواند موانع را کمتر کند گفت: دولت می تواند بنا به پیشنهاد ستاد نسبت به تعیین ضوابط حمایتی در زمینه های مالیات، تامین وام قرض الحسنه اشتغال، حق بیمه خویش فرما، تعرفه مصرف آب برق به حل معضلات کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اگر نظارت مستقیم بر این کارگاه های خانگی داشته باشیم می توانیم به عرصه های مختلفی ورود کنیم خاطر نشان کرد: اما زمانی که به آنها مجور نمی دهیم کار آنها بدون نظارت انجام می شود و نمی توان توقع زیادی از آنها داشت.

فقیهی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت تعاون در قم رتبه ۲۷ را در صدور مجوزهای مشاغل خانگی داشته ایم گفت: استانی مانند سمنان در رتبه ۱۴ قرار دارد و با توجه به مشابهت هایی که با این استان داریم باید تلاش شود تا جایگاه خود را ارتقا دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابی طالب (ع) با بیان اینکه برای حل مشکل پیشنهاد می دهیم کارگروه ویژه تحت نظر مجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان جهت ساماندهی و صدور مجوز لازم و اصلاح دستور العمل های اجرایی به منظور شفاف سازی فرایند صدور مجوزات و تسهیل شراط برای انجام فعالیت های تولیدی در سطح استان تشکیل شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgyt9w.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما