شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 33209
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

صدور 108 مجوز دائم و موقت برای مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: 108 مجوز موقت و دائم از مهر سال 93 تا کنون صادر شده ولی مهمترین دغدغه این است که این مدارس مطابق با استانداردها شکل بگیرد.
صدور 108 مجوز دائم و موقت برای مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی
به گزارش قم نگار، محسن پورگلیان امروز با اشاره به تعمیرات مدارس اظهار کرد: مراحلی برای تعمیرات مدارس تعریف شده و در صورتی که اعتبار، نیازها و اولویت‌ها به اداره‌کل آموزش و پرورش ابلاغ شود، این اداره با توجه به شناخت از نواحی این اعتبار را بین نواحی توزیع می‌کند، البته اعتبار به گونه‌ای نیست که بتوان همه نیازهای تعمیراتی مدارس را برآورده کرد.

وی با اشاره به میزان فضای سبز مدارس گفت: ارتباط مستقیمی بین ابعاد زمین برای احداث مدرسه و فضای سبز در نظر گرفته شده وجود دارد، البته الزاماتی برای فضای باز و محوطه مدارس باید لحاظ شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه اعتبارات استان به دو بخش تقسیم می‌شود، گفت: بخشی برای تامین تعمیر مدارس جدید الاحداث و بخشی دیگر برای خرید تجهیزات برای مدارس در حال بهره‌برداری و قدیمی است.

وی ادامه داد: تعمیرات ضروری مدارس متناسب با اعتبارات اختصاصی از سوی استانداری با هماهنگی آموزش و پرورش بر اساس اولویت‌ها مشخص می‌شود، با همکاری و نظارت اداره‌کل نوسازی تعمیرات انجام می‌شود.

پورگلیان با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز یکی از بزرگترین تشکل مردم نهاد در کشور برای جذب مشارکت مردمی در ارائه خدمات آموزشی است، گفت: این مجمع در سال ۷۸ تاسیس شده و در هر استانی دارای هیئت مدیره و مدیر عامل است و کارها را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روحیه فعالیت خیر در استان قم از قدیم در سطح عالی بوده است و تا کنون ۹۰ مدرسه را تحویل آموزش و پرورش دادند و ۱۴ مدرسه در حال احداث دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به بحث مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی گفت: جزء سیاست‌های اصلی دولت و وزارت آموزش و پرورش توسعه مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی است که برای مشارکت در امر آموزش و ارتقای سطح آموزش تعریف می‌شود.

وی به مراحل ارائه مجوز به مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: ابتدا از طریق آموزش و پرورش با نوسازی مکاتبه می‌شود و فضا مورد بازدید قرار می‌گیرد و اگر حداقل‌های لازم را از نظر سازه و معماری داشته باشد، مجوز لازم برای فعالیت صادر می‌شود.

پورگلیان ادامه داد: ۱۰۸ مجوز موقت و دائم از مهر سال ۹۳ تا کنون صادر شده ولی مهمترین دغدغه این است که این مدارس مطابق با استانداردها شکل بگیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgyx9w.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما