دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 33296
منبع : روابط عمومی هیأت و کانون فرهنگی خادم الرضا(ع) قم
حجت الاسلام صادقی واعظ:

راه های بهشتی و جهنمی شدن در قرآن معرفی شده است

قم نيوز : قم نگار: سخنران هیئت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه انسان اگر بدنبال موفقیت است باید علاوه بر شناخت عوامل آن، آسیب ها را نیز شناسایی و آن ها را برطرف سازد، گفت: در قرآن کریم راه های بهشتی شدن و جهنمی شدن به مومنان معرفی شده است.
راه های بهشتی و جهنمی شدن در قرآن معرفی شده است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ، در شب پنجم ماه محرم و در جمع عزاداران هیأت خادم الرضا(ع) در ورزشگاه حیدریان قم، در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهمترین قدم هایی که می توانیم به سمت حسینی شدن برداریم، انتخاب هدایت شدن و یا به گمراهی کشیده شدن است، اگر انسان به سمت گمراهی گام بردارد مقصر اصلی خود شخص خواهد بود.
وی با بیان اینکه انسان اگر بدنبال موفقیت است باید علاوه بر شناخت عوامل آن ، آسیب ها را نیز شناسایی و آن ها را برطرف سازد، بیان کرد: در قرآن کریم راه های بهشتی شدن و جهنمی شدن به مومنان معرفی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ گفت: در کربلا عده ای برخی ویژگی هایی داشتند که شهادت در کنار امام حسین(ع) را انتخاب کردند و هم در دنیا و آخرت به سعادت رسیدند ولی برخی دیگر که راه گمراهی را انتخاب کردند در مقابل این امام همام قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، یکی از نشانه های زلالت ، قساوت قلب است، افزود: طبق نظر قرآن کسی قساوت قلب خواهد داشت که به نصایح و حرف حق گوش ندهد، البته در روایات راه برون رفت از قساوت قلب نیز قرآن خواندن، یاد مرگ بودن و گوش فرا دادن به نصایح بزرگان ذکر شده است.
این سخنران مذهبی با بیان اینکه اگر انسان ها در پیشگاه خداوند توبه واقعی انجام دهند، خداوند عزت دو عالم را به آنها خواهد داد، تصریح کرد: یکی از موانعی که باعث می شود انسان به سمت خوبی ها گام بر ندارد، هوای نفس است و مومنان باید توجه داشته باشند که در همه حال باید به لطف خداوند امیدوار باشند.
لازم به ذکر است حسن قشقاوی معاون وزارت امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد گلپایگانی، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر گلپایگانی و امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیار فرماندار قم از میهمانان شب پنج محرم هیأت خادم الرضا بودند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcceiq1.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما