سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 33329
منبع : مرکز خبر حوزه
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی

پیگیری فاجعه منا نباید مورد غفلت قرار گیرد

قم نيوز : قم نگار: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که رهبر عزیز انقلاب فرمودند پیگیری فاجعه منا برای شناسایی و مجازات عوامل و مسببین آن نباید مورد غفلت قرار گیرد.
پیگیری فاجعه منا نباید مورد غفلت قرار گیرد
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی طی سخنانی در مراسم دهه اول محرم هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال فاجعه منا همه ملت‌های مسلمان از جمله مردم کشورمان را داغدار کرد، اظهار کرد: شکی وجود ندارد که این فاجعه حاصل سوءمدیریت و بی‌تدبیری مسئولان سعودی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز بار دیگر تاکید فرمودند باید این قضیه را دنبال کرد تا مسببان وقوع آن شناسایی و مجازات شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از درس‌های عاشورا ناظر به مسئله امام‌شناسی و ادای حق امام است، گفت: یکی از حقوق امام بر ما ناظر به مسایل مادی همچون پرداخت خمس است که باید آن را ادا کنیم و با حساب و کتاب درست به عزاداری سیدالشهدا(ع) بپردازیم.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: هر کدام از ما باید نسبت به امام زمان (عج) حیا داشته باشیم به این معنی که بدانیم و در هر زمان آگاه باشیم که حضرت از همه رفتار و گفتار ما آگاه است و با این حال باید ببینیم که آیا ما در مسیر رضایت ایشان کار کرده‌ایم یا خیر.

وی با بیان اینکه یک شیعه و محب واقعی اهل بیت(ع) و دلداده به سید و سالار شهیدان همیشه در مراقبت از نفس و محاسبه نفس پیشتاز است، گفت: باید مراقب باشیم که در دام معصیت و گناه نیفتیم و اگر گناهی هم مرتکب شدیم سریع در مقام جبران برآمده و توبه و انابه داشته باشیم تا از صراط مستقیم که همانا صراط اهل بیت(ع) است، جدا نشویم.

آقاتهرانی در ادامه به برخی از مسایل مهم در زندگی خانوادگی و زناشویی اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشمکش‌ها و اختلافات در خانواده‌ها ناشی از جهل و سوء تدبیر در زندگی است و حال آن که یک انسان مومن به خوبی می‌تواند با تصمیمات درست و رفتار اخلاقی همه را جذب خود ساخته و آرامش را در زندگی‌اش جاری و ساری کند.

وی تاکید کرد: واقعاً ما اگر می‌خواهیم که در مسیر حضرات معصومین (ع) باشیم باید از زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین (ع) الگوبرداری کنیم و زندگی‌های زناشویی ما طوری باشد که هر کدام از زن و مرد، موجب تقرب فرد به سوی خدا و بندگی بهتر باشند نه اینکه خدای ناکرده عاملی در مسیر دوری از معنویت و خداگرایی.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjhtet.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما