چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 33389
منبع : حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی،
مدیرکل ارشاد استان قم:

جشنواره فیلم کوتاه عاشورایی در استان قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه باید برای بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی تلاش کرد، از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه عاشورایی به همت انجمن سینمای جوان استان قم خبر داد.
جشنواره فیلم کوتاه عاشورایی در استان قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم ویژه تاسوعا و عاشورا حسینی که صبح امروز در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از این رویداد بزرگ مذهبی که مخاطبان بسیاری دارد باید به نحو صحیحی بهره‌برداری شود، اظهارداشت: این ایام ظرفیت بسیار مناسبی است که می‌توان از آن برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ شیعه استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بابیان اینکه باید برای بسط فرهنگ عاشورا تلاش شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های برگزاری جشنواره فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان استان قم انجام شده و فراخوان این جشنواره اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر جشنواره فیلم کوتاه مسابقه عکاسی ظهر عاشورا هم برگزارمی‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقه با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

دانشی با اشاره به اینکه در ظهر عاشورا کتاب‌های با موضوع عاشورا به مردم اهدا می‌شود، تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد که در ورودی‌های شهر که ژتون غذا بین مسافران پخش می‌شود، این کتاب‌ها را هم توزیع کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه شب شعر عاشواریی هم در این ایام برگزارمی‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی در رابطه با عاشورا بسیار زیاد است و در کانون‌های فرهنگی مساجد، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس و بسیاری از مراکز فرهنگی دیگر برنامه‌هایی متناسب با این ایام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf1mdm.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما