چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 3342
استاندارقم خواستار شد:

توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به مزیت های قم در بخش گردشگری دینی و مذهبی، لزوم برنامه ریزی و توجه جدی در جهت تامین و توسعه زیرساخت های این بخش را خواستار شد.
توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در دیدار مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تصریح كرد: استان در زمینه توسعه گردشگری و توریسم مذهبی قابلیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی دارد كه باید بستر لازم برای بهره برداری از این قابلیت ها در راستای رشد سرمایه گذاری فراهم شود.

وی با بیان این كه توسعه این بخش نیازمند مشاركت فعال بخش خصوصی است خاطرنشان كرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد طرح های اقامتی و گردشگری، زمینه رونق و توسعه بیش از پیش توریسم مذهبی قم را فراهم می كند.

استاندار قم با اشاره به اجرای طرح ساماندهی محور فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: با توجه به این كه بیت امام از مراكز و كانون های مورد علاقه زائران داخلی و خارجی به شمار می رود لذا ساماندهی این مكان و مجموعه های تاریخی واقع در حریم این محدوده، سال گذشته در دستور كار میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

موسی پور به طراحی های صورت گرفته برای ایجاد اماكنی متناسب با با كاربری ها و ویژگی های محور اشاره كرد و افزود: احداث موزه انقلاب از جمله بخش های پیش بینی شده در این طرح است كه پس از اتمام مقدمات اولیه در آینده نزدیك عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی بر لزوم آماده سازی سایر بخش های جانبی محور به ویژه راه اندازی دائمی موزه مراجع تاكید كرد.

در این جلسه مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از اقدامات و فعالیت های این اداره كل ارائه نمود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.o0s2yt0sxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما