چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 3346
رئیس سازمان بهزیستی استان قم عنوان کرد:

اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در 58 روستای قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: 58 روستای اصلی زیرپوشش (CBR) بوده و هزار و 308 معلول زیرپوشش این طرح قرار دارند.
اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در 58 روستای قم
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی‌مظفری امروز با اشاره به اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) اظهار داشت: توانبخشی معلولین عبارت است از راهبرد توسعه اجتماعی برای بازتوانی برابرسازی فرصت‌ها و یکپارچه‌سازی اجتماعی برای تمام افراد معلول است.

وی ادامه داد: CBR از طریق تلاش‌های مشترک افراد معلول، خانواده‌ها، جامعه و خدات بهداشتی، آموزشی، حرفه‌ای و اجتماعی تحقق می‌یابد.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم ابراز داشت: توانبخشی مبتنی بر جامعه یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده نیست بلکه یک برنامه منعطف است که بستگی به جامعه، مقتضیات فرهنگی و اقتصادی، نیازهای روزمره معلولین، سرویس‌های موجود، پرسنل، درجه توسعه یافتگی، سوابق و سیاست‌های هر کشوری دارد.

حاجی‌مظفری با اشاره به اهداف ارائه خدمات در سطح جامعه یادآور شد: قادرسازی افراد جامعه که تا حد امکان در محیط زندگی خود باقی بمانند و خدمات موردنیاز را دریافت کنند از اهداف ارائه خدمات در سطح جامعه است.

به گفته وی ارائه خدمات مناسب از طریقی که مشکلات کمتری را برای زندگی معمولی فراهم کند، تسکین فشارهای ناشی از اختلالات جسمی، روحی و زندگی در مراکز و موسسات از دیگر اهداف ارائه خدمات در سطح جامعه (CBR) است.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه هزار و ۸۱۷ معلول در استان شناسایی شده‌اند، اذعان داشت: ۵۸ روستای اصلی زیرپوشش (CBR) بوده و هزار و ۳۰۸ معلول زیرپوشش قرار دارند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.knxt23nx-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما