دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 1785
رئیس سازمان بهزیستی استان قم:

3 هزار مددجوی بهزیستی صاحب خانه می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: با اجرای طرح نهضت مسکن مهر مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی قم، 3 هزار نفر صاحب خانه می‌شوند.
3 هزار مددجوی بهزیستی صاحب خانه می‌شوند
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی‌مظفری امروز با اشاره به واگذاری مسکن مهر به معلولین اظهار کرد: اجرای طرح نهضت مسکن مهر معلولان و نیازمندان زیر پوشش سازمان بهزیستی بر اساس مصوبه دولت از نیمه دوم سال ۸۹ آغاز شده است.

وی افزود: متقاضیان زیر پوشش سازمان بهزیستی با ثبت‌نام در سایت مسکن مهر بعد از بررسی می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم عنوان کرد: از تعداد ۳ هزار ثبت‌نامی در سال ۸۹، ۹۰۹ نفر در سال گذشته و هزار و ۷۰ نفر نیز در سال جاری تایید و سهمیه مسکن را دریافت کرده‌اند که در مجموع تعداد سهمیه داده شده هزار و ۹۸۰ نفر بوده است.

حاجی‌مظفری با بیان اینکه تامین مسکن برای معلولان تنها به عهده سازمان بهزیستی نیست، بیان کرد: تامین مسکن به عهده سازمان مسکن و شهرسازی است که سازمان بهزیستی مانند دیگر ارگان‌ها در این امر مشارکت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر نیز هزار و ۳۰۰ بخش از پروژه‌‌های مسکن استان جانمایی شده که پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته است و با مساعدت دولت هزینه انشعابات آب، برق و گاز آنها به طور رایگان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: سرانه هزینه هر واحد مسکونی برای واجدین شرایط زیر پوشش سازمان بهزیستی استان قم یک میلیون تومان است که در حال حاضر تعداد قابل توجهی در تعاونی مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

حاجی‌مظفری با بیان اینکه ۳۰۰ نفر در مدت سه سال از طریق سایت وارد سامانه مسکن مهر شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در دست اجرا است که تمام واحدهای مسکونی وابسته به سازمان بهزیستی در شهرک پردیسان و تعدادی نیز در شهرک ۲۰ هزار خانواری قرار دارند.

وی ادامه داد: با هماهنگی که با خیرین انجام شده است، در رابطه با افرادی که از لحاظ آورده مشکل دارند، مساعدت لازم انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم در پایان در خصوص شرایط واگذاری مسکن به نیازمندان زیر پوشش سازمان بهزیستی استان قم اظهار کرد: نداشتن مسکن، عدم استفاده از مزیت‌های مسکن دولتی و تاهل افراد از جمله شرایط واگذاری مسکن مهر به معلولان است.

حاجی‌مظفری خاطرنشان کرد: معلولانی که شرایط خاصی را در آینده متحمل می‌شوند و دارای ۲۰ سال سن و بالاتر هستند و همچنین خانواده‌هایی که از دو معلول در خانه نگهداری می‌کنند در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.4qsa2bqmpla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما