يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 33497
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم:

فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی پیش شرط "توسعه اقتصادی" است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه به‌منظور حمایت از تولید ملی کمیته‌ای در استان قم تشکیل شده است، گفت: فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی پیش شرط "توسعه اقتصادی" است.
فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی پیش شرط "توسعه اقتصادی" است
به گزارش قم نگار، احمد ذاکری در نخستین جلسه ستاد مدیریت و راهبردی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن امام‌جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۱‌ بند از سند ابلاغی اقتصاد مقاومتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتباط موضوعی دارد، اظهار داشت: در استان قم هفت کمیته با مشورت اساتید و کارشناسان اقتصادی ایجاد شده که به‌دنبال عملیاتی‌کردن سیاست‌های ابلاغی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت حمایت از تولید ملی، افزود: حمایت از تولید ملی به عنوان نخستین کمیته بحث‌های حمایتی در تولید ایرانی را در دست دارد.

وی با بیان اینکه پایش قوانین و مقررات و ارتقاء بهره‌وری از دیگر کمیته‌های فعال در بحث اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: ارتقاء سازمانی با رویکرد جهادی و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان هم در قالب کمیته‌هایی در حال فعالیت هستند که با همکاری اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری همایشی برای ترویج هر چه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد.

ذاکری با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی آمار و اطلاعات و گفتمان‌سازی در قالب کمیته ششم و هفتم اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: برگزاری ۲ کارگاه و سمینار آموزشی برای توجیه تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصاد در استان قم از جمله فعالیت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در سطح برون‌سازمانی هم با صدا و سیما همکاری‌هایی صورت گرفته است، تاکیدکرد: در نمایشگاه‌های سطح استان هم تماماً از کالاهای ایرانی استفاده می‌شود و سعی شده مصرف کالای ایرانی نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای هم با آموزش و پرورش انجام شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها با محوریت اقتصادمقاومتی از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان قم بوده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری اولین جشنواره لوازم التحریر ایرانی اسلامی اشاره کرد.

ذاکری با بیان اینکه نخستین مستند رادیویی استان قم در بحث اقتصاد مقاومتی تولید شده است، تصریح کرد: ایجاد سایت کالای ایرانی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfejdm.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما