قم نيوز : قم نگار: همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار و برای حل مشکلات سد راه صادرکنندگان چاره اندیشی شد.
از رشد ۱۵ درصدی صادرات قم تا اعزام ۲۱ رایزن اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی
به گزارش قم نگار، همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم ظهر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی کشور و سید مهدی صادقی استاندار قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی قم برگزار و از صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شد.

در این همایش احمد ذاکری با اشاره به اینکه ابلاغ سیاست رفع موانع تولید از برنامه‌هایی بوده است که در استان قم برای بهبود وضعیت تولید به وجود آمده است، اظهار داشت: اقدامات خوبی در رفع موانع تولید در استان قم انجام شده است و حضور سفرای خارجی اقتصادی از برنامه‌هایی بوده است که در استان قم به آن توجه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: وی به دنبال این هستیم که در دوران پسا تحریم هدف‌های صادراتی جدیدی را پیدا کنیم، اما هدف مهم‌تر این است که هدف‌های اصلی صادراتی را از دست ندهیم که عراق و افغانستان است و ترکیه در این زمینه رقیب ما به شمار می‌رود و تلاش می‌کند بازار را از قبضه کند.

وی با بیان اینکه ۲۹ نفر از شرکت‌های تولیدی در عرصه صادرات اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این میان از شرکت‌های صادرکننده ۱۶ واحد تولیدی و صادرکننده برتر حائز رتبه شده‌اند که از آن‌ها تقدیر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: سعی شده همه صنایع در این انتخاب سهیم شوند، برگزاری نمایشگاه‌ها در استان می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کند. نمایشگاه فرشی استان قم که در حال حاضردایر است مختص به قم نیست و نمایشگاه بین المللی است چرا که فرش قم یک صنعت بین المللی است.

ذاکری با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت تدبیر و امید رفع موانع تولید و صادرات بوده است، تاکید کرد: چندین کمیته برای حل مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است و جلسات خوبی با سفاری اقتصادی کشورهای هدف صادراتی داشته‌ایم و هدف این است که این کشورها حفظ شود.

۱۵درصد رشد صادرات استان قم
ابوالفضل خاکی هم در این همایش با اشاره به اینکه روز ملی صادرات بهانه خوبی برای توجه به صادرکنندگان کشور است، اظهار داشت: امروزه صادرات اولویت اول اقصاد محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم این روز فرصتی است که از هر نهادی که برای اقتصاد و صادرات کشور تلاش می‌کنند تقدیر شود، افزود: استان قم در ۷ ماه گذشته توانسته ۹۸ میلیون صادرات داشته باشد و ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته در حالی که صادرات کشور در همین زمان ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آمارهای صادرات استان قم آماری است که گمرک ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: خیلی از آمار صادرات استان قم از خارج از استان صادر می‌شود و تولید کنندگان به این دلیل که در استان امکان این کار را ندارد از خارج استان محصول خود را صادر می‌کنند که جز آمار صادرات استان قم محسوب نمی‌شود.

خاکی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیون دلار صادرات فرش‌های نفیس استان قم در سال‌های گذشته بوده است در صنعت کفش هم بعد از تبریز دومین میزان صادرات را در کشور داریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه باید کشورهای هدف صادراتی خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: باید در این راه به رقبای صادراتی توجه داشته باشیم، با پتانسیل بالای کشور می‌توانیم ترکیه را که رقیب صادراتی ما در کشور هدف عراق است از میدان به در کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز به حمایت همه جانبه در حوزه اقتصاد داریم، تاکید کرد: امسال به سختی آمار صادرات ماه به ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد که با همایت همه جانبه و کار جمعی می‌توان آن را بهبود بخشید.

اعزام ۲۱ رایزن اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی
رضا عباسقلی مدیرکل امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران نیز با بیان اینکه برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این بوده است که ۳۰ رایزن در کشورهای اروپایی و سایر کشورهای هدف اقتصادی داشته باشیم، اظهار داشت: تا دو هفته آینده ۲۶ رایزن در کشورهای مختلف خواهیم داشت و ۴ رایزن هم در سال‌های آینده در کشورهای اروپایی ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ۲۱ رایزن در کشورهای مختلف مشغول به کار هستند، افزود: انتقال فناوری و بازاریابی برای صادرات، نفوذ در بازارهای جدید و جذب بازارهای جدید از جمله برنامه‌های این رایزنان است.

عباسقلی خاطرنشان کرد: انتقال فناوری و بازاریابی برای صادرات و نفوذ در بازارهای جدید از جمله برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به دنبال آن هستیم.

مالیات بر ارزش افزوده سد راه تولید و صادرات
سید مهدی صادقی استاندار قم نیز با اشاره به اهمیت صادرات در رشد و توسعه اقتصادی استان قم، اظهار داشت: از ابتدای ورود به استان قم سعی شده است در کمیته‌های مختلفی وضعیت صادرات استان قم مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آسیب شناسی در حوزه اقتصاد استان قم صورت گرفته است، افزود: برای رفع موانع تولید برنامه‌هایی داشتیم و به دنبال آن هستیم که راه برای تولیدکنندگان باز شود و هم گرایی خوبی بین دستگاه‌های استان بوجود آمده است و جلسات متعددی با تولید کنندگان داشته‌ایم تا موانع بر سر راه صادرکنندگان را رفع کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: مالیات برارزش افزوده یک مشکل بر سر راه تولید کنندگان است که باید برای آن فکری هم بشود، بحث تولید و اشتغال یک اصل در صادرات است.

استاندار قم با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌ها و بسترهایی که تا به امروز به وجود آمده مشکل دیگر واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: اگر برای این تولیدکنندگان زیرساخت‌ها ایجاد شود می‌توانند شاخص کشور را در تولید و صادرات افزایش دهند و اگر بخواهیم توسعه واقعی ایجاد شود باید امکان مشارکت همه را فراهم کنیم و کسی را در این پروسه از قلم نیاندازیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceve8x.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما