دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 33516
در نخستین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مطرح شد

تهیه 18 بسته راهبردی برای ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی اقتصادی مقاومتی در قم

قم نيوز : قم نگار: نخستین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های استان قم و به ریاست استاندار قم برگزار و به بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی اقتصادی مقاومتی در قم پرداخته شد.
تهیه 18 بسته راهبردی برای ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی اقتصادی مقاومتی در قم
به گزارش قم نگار، نخستین جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم با حضور مدیران کل ادارات مختلف استان قم و با ریاست استاندار قم برگزار شد.

در این جلسه به بررسی اهداف و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی پرداخته شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم به ارائه گزارشی از برنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در دستگاه خود پرداختند.

مشاور و سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه هیئت‌وزیران در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل ستادی برای راهبری و مدیریت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور کرده‌اند، اظهار داشت: این ستاد ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به‌منظور بررسی و تصویب اقتصاد مقاومتی و نظارت بر اجرای آن تشکیل داده است.

جواد دلاوری بابیان اینکه چنین ستادی به‌تناسب در استان‌ها هم تشکیل‌ شده است، افزود: ریاست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی قم نیز بر عهده استاندار بوده و با حضور دستگاه‌های متناظر ملی تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه این ستاد هماهنگی و تهیه برنامه‌های جامع متناسب با استان در بحث اقتصاد مقاومتی است، گفت: برنامه‌های ملی اجرایی اقتصاد مقاومتی توسط شورای اقتصاد در سال ۹۳ تدوین شد و برنامه هایی در قالب ۱۸ بسته تهیه‌شده است و در چارچوب آن اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی برای دستگاه‌ها تهیه‌شده است.

۱۸مصوبه دستگاه‌های اجرایی در بحث اقتصاد مقاومتی

بر این اساس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان قم به‌منظور توجیه مدیران دستگاه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی تشکیل‌شده و برنامه‌ها و سیاست‌های استانی در این زمینه را ابلاغ می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط فشار، تحریم و دشمنی‌ها رشد و شکوفایی کشور را رقم بزند.

مجید آوری فرد با اشاره به اینکه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است، افزود: تدوین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین وظایف این ستاد است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بین دستگاه‌ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی، تصریح کرد: برای رسیدن به بهره‌وری موردنظر در اقتصاد سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باید همیاری و همکاری بین دستگاه‌ها افزایش یابد که در همین زمینه و در راستای اجرای دستورهای اقتصاد مقاومتی، ۱۸ مصوبه برای دستگاه‌ها به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اینکه برنامه جامعه اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است شامل ۲۴ بند است، افزود: ارسال گزارش‌های مرتبط با فعالیت‌های ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به عهده استاندار است.

آوری فرد بابیان اینکه این ستاد وظیفه رسیدگی بر موارد قصور دستگاه‌ها در ارتباط با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: دریافت برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی مناسب از روند پیشرفت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و شناسایی و معرفی موانع اجرایی ازجمله وظایف ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در تمام استان‌ها ازجمله استان قم است.

وی بابیان اینکه تاکنون با ۱۳ دستگاه در استان قم در ارتباط با این ستاد و اهداف و برنامه‌های آن مذاکره شده است، گفت: از بین این ۱۳ دستگاه تنها ۴ دستگاه پاسخگو بوده‌اند که این مسئله لزوم توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان قم را می‌طلبد.

مردم و فعالان اقتصادی، دولت و نخبگان مؤلفه‌های موردتوجه در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان قم نیز همچنین بابیان اینکه این سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌های مختلف بسیار موردبحث و بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: این سیاست‌ها همواره بر سه مؤلفه مردم و فعالان اقتصادی، دولت و نخبگان تأکید داشته است.

سید صدرالدین موسوی بابیان اینکه موفقیت در بحث اقتصاد مقاومتی فعالیت بسیار را می‌طلبد، افزود: باید در درجه اول بحث اعتمادسازی در دستور کار ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و دستگاه‌های اجرایی مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر اعتمادسازی انجام شود بر رفتار فردی و بعدازآن می‌توانیم بر جامعه اثر بگذاریم، خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌وپرورش در تغییر نگرش افراد و درنتیجه تغییر جامعه بسیار مهم و اثرگذار است و در این زمینه خلاقیت و نوآوری هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdch-mnx.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما