دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 33537
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم:

«ایده‌های نو» معیار برتری طرح‌های هفته پژوهش در قم قرار گیرد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با انتقاد از معیارهای قدیمی و کمی در تعیین برترین‌ها هفته پژوهش مد‌نظر قرار می‌گیرد، گفت: باید ایده‌های نو معیار برتری طرح‌های برتر هفته پژوهش و فناوری استان قم باشد.
«ایده‌های نو» معیار برتری طرح‌های هفته پژوهش در قم قرار گیرد
به گزارش قم نگار، احمد عطارنیا در نخستین جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری که صبح امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با انتقاد از اینکه همه سال دانشگاه قم به عنوان کمیته انتخاب برگزیدگان این هفته انتخاب می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه قم دانشگاه مادر است و در این زمینه بسیار فعال است اما معیارهایی که برای انتخاب برگزیدگان لحاظ می‌کند هیئت ممیزی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه معیارهای دانش‌های جدید کمتر در این انتخاب‌ها لحاظ می‌شود، افزود: معمولاً استاد تمام‌های دانشگاه‌ها که دارای چندین مقاله هستند انتخاب می‌شوند و افرادی که به تازگی ایده‌های نو را مطرح کرده‌اند مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای مسئولان در ارتباط با فعالیت‌های پژوهشی، تصریح کرد: همین امر سبب می‌شود بسیاری از طرح‌های پژوهشی ویژه و مهم مورد توجه قرار نگیرد.

عطار نیا با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری نیاز چندانی به منابع مالی ندارد، افزود: تقدیر از طرح‌های برگزیده و نمایشگاه علم و فناوری هزینه چندان زیادی ندارد.

احمد ذاکری هم با اشاره به اینکه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم سابقه خوبی در فعالیت‌های پژوهشی دارد، اظهارداشت: اینکه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم برای برگزاری نمایشگاه علم و فناوری استان قم اعلام آمادگی کرده است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به مشکلات مالی موجود در امر پژوهش، افزود: این درگیری‌های مالی سبب شده است که مسائل مالی کیفیت کار پژوهشگران را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها مشکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه پژوهش مشکلات مالی بوده است، خاطرنشان کرد: باید از یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌ها در برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استفاده شود.

ذاکری با اشاره به اینکه باید از هزینه‌های برگزاری نمایشگاه در این هفته کاسته شود، تصریح کرد: سازمان همیاری برای اهدا غرفه به شرکت‌های دانش بنیان از آن‌ها هزینه‌ای دریافت نکند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، صنایعی که از فناوری‌های روز استفاده می‌کنند در نمایشگاه فناوری و ایده‌های نو حضور ارائه می‌دهند، افزود: با تاکید بر شرکت‌های دانش بیان می‌توانیم به یکی از معیارهای مهم اقتصاد مقاومتی نیز دست یابیم.

وی با اشاره به سابقه گسترده فعالیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم در عرصه پژوهش، خاطرنشان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم سه سال پیاپی رتبه اول دستگاه‌های اجرایی را در بحث فناوری و پژوهش کسب کرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca0mne.49nee15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما