يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 26214

فرد بیکار دارای مهارت در قم نداریم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم بیان کرد: کانون اصلاح و تربیت در بحث آموزش نوین با هماهنگی بهزیستی استان آموزش‌های لازم را برای معتادان بهبود یافته و درحال بهبود را برگزار کرده که منجر به اشتغال این گروه شده و طبق آمار استانداری فرد بیکار دارای مهارت در استان نداریم.
فرد بیکار دارای مهارت در قم نداریم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا در دیدار با تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) که بعد از ظهر یکشنبه در دفتر حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای استان قم ۱۶۴ نفر پرسنل و ۱۵۰ مربی دارد که در کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های مهارتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هشت مرکز ثابت آموزشی و بیش از ۳۴ کارگاه در استان زیر نظر این اداره فعالیت می‌کند؛ هچنین ۲ مرکز دانشگاهی تحت نظارت این مرکز فعال است که هدف و رسالت اصلی این نهاد که از زیرمجموعه‌های سازمان تعاون و رفاه است ترویج و توسعه مهارت‌های استان است که مشکلات آموزشی کشور را رفع کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای استان در حال حاضر شاغل شدند و به دارای اشتغال پایدار هستند.

عطارنیا با اشاره به فعالیت‌های سازمان طی سال ۹۲ بیان کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر آموزش دیدند که پنج هزار گواهینامه در بخش ساختمان و چهار هزار و ۵۰۰ گواهینامه قالیبافی صادر شده که بیش از ۸۰ درصد از بیمه دولت بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: استان قم در سال ۹۲ در بین ۳۱ استان دارای رشد ۱۵ پله‌ای در کشور بوده که در بخش ارزیابی عملکرد رتبه اول را دریافت کرده، در بخش کسب تعهدات آموزشی رتبه دوم و در عرصه عملکرد رتبه پنجم را کسب کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با تاکید بر آموزش زندانیان عنوان کرد: فعالیت این سازمان بیشتر در مناطق محروم و روستاهای استان که ۷۹۱ نفر و زندان‌ها صورت گرفته که در زندان لنگرود هزار و ۱۰۰ زندانی آموزش دیده‌اند و ۸۵ درصد بازگشت به زندان کم شده است.

عطارنیا تاکید کرد: کانون اصلاح و تربیت در بحث آموزش نوین با هماهنگی بهزیستی استان آموزش‌های لازم را برای معتادان بهبود یافته و درحال بهبود را برگزار کرده که منجر به اشتغال این گروه شده و طبق آمار استانداری فرد بیکار دارای مهارت در استان نداریم.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های این سازمان اظهار کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در استان از سوی سازمان فنی حرفه‌ای برگزار می‌شود که به صورت رایگان برگزار می‌شود که تفاهم نامه‌هایی با سایر استان‌ها ونهاد‌ها و ارگان‌های داخل استان قم منعقد شده که از جمله آن‌ها کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و... است؛ همچنین جهت آموزش خانواده‌های طلاب استان قم تفاهم نامه‌ای با حاج آقا ربانی برقرار شده که مرکزی در پردیسان ایجاد شده تا این خانواده‌ها آموزش ببینند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: اداره فنی و حرفه‌ای در مسابقات ملی مهارت که هر ساله برگزار می‌شود بیش از ۱۰ رتبه ارتقا داشته همچنین برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت تئوری تحصیل کرده‌اند دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که تجربه مهارت و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceew8w.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما