سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 33548
یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:

"برجام" می تواند بزرگترین شاهراه نفوذ باشد

قم نيوز : قم نگار: یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم نگار با بیان اینکه "برجام می تواند بزرگترین شاهراه نفوذ باشد" افزود: هوشیاری مردم و دلسوزان انقلاب برای جلوگیری از نفوذ دشمن در فضای کنونی ضروری است.
"برجام" می تواند بزرگترین شاهراه نفوذ باشد
حجت الاسلام و المسلمین علی جعفری در گفتگو با خبرنگار قم نگار با انتقاد از نتایج مذاکرات هسته ای اخیر افزود: به نظرم ما در جریان مذاکرات تمام داشته های خود را از دست داده ایم و اگر مجدداً بخواهیم با طرف غربی مذاکره کنیم؛ چیزی برای عرضه کردن نخواهیم داشت.

جعفری با اشاره به برنامه مدون دشمن در شرایط پسابرجام؛ مهمترین هدف آمریکا را در شرایط کنونی تاثیرگذاری بر ذهنیت عمومی ملت ایران دانست. وی با اشاره به اینکه برخی جریانات داخلی اصرار دارند که خوش بینی به شیطان بزرگ را ترویج کنند، افزود: این جریانات خواه ناخواه به هدف دشمن برای استحاله جمهوری اسلامی کمک می کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمینه سهل اندیشی برخی افراد و جریانات سیاسی نسبت به دشمن افزود: اگر اینگونه سهل اندیشی ها وجود نداشت ما در حال حاضر تا این حد با خطر نفوذ دشمن در کشور مواجه نبودیم! بزک کردن چهره آمریکا و دوست وانمودن کردن دشمنان خونی ملت ایران و جمهوری اسلامی، کمک به دشمن در جهت تغییر ذهنیت عمومی مردم در فضای کنونی است.

جعفری با اشاره به صدور مجوز مذاکره با آمریکا در مسئله هسته ای تصریح کرد: صدور مجوز مذاکره با آمریکا برای افزایش تجربه تاریخی ملت ایران صورت گرفته است وگرنه ما از ابتدا هم به آمریکا اعتمادی نداشته و نداریم.

وی با بیان اینکه تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای در صحنه عمل و مشاهده پایبندی یا عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود؛ حرف زدن از مذاکره با آمریکا در حوزه ای جدید می تواند احمقانه جلوه کند، افزود: به نظرم ما در مذاکرات پیش رو نتوانسته ایم به خوبی از منافع ملی محافظت کنیم؛ لذا دلیلی برای مذاکره در زمینه های دیگر وجود ندارد. از طرفی ما الان که همه امتیازات خود در زمینه هسته ای را داده ایم؛ چیزی برای عرضه کردن در میدان مذاکره نداریم.

جعفری با بیان اینکه دشمن می خواهد مقدمات استحاله و نهایتاً براندازی جمهوری اسلامی را فراهم کند افزود: در این مسیر؛ جریانات خوش بین به غرب، مهمترین امید دشمنان در فضای داخل کشور به حساب می آیند. ما باید با ارتقاء سطح آگاهی مردم در فضای کنونی؛ زمینه نفوذ دشمن در حوزه های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را سد نماییم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اجازه رهبر انقلاب برای موضوع مذاکره با آمریکا محدود به موضوع هسته ای بوده است افزود: وقتی که ما در همین مذاکرات به صورتی عمل کرده ایم که دشمن تا این حد برای نفوذ در کشور ما تشجیع شده است؛ تکرار این مذاکره در زمینه های دیگر مفهومی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی افراد می خواهند شیطان بزرگ بودن آمریکا را از یاد مردم ببرند افزود: سیاهه جنایت های دولت مستکبر آمریکا در حق ملت ایران پاک شدنی و از یاد رفتنی نیست.

جعفری با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر انقلاب بر طراحی دشمن برای نفوذ در بخش های مختلف کشور افزود: دشمن هر جایی را که مستعد نفوذ تشخیص دهد؛ بر روی آن سرمایه گذاری می کند و ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم تا این نفوذ تبدیل به براندازی نشود.

وی افزود: برخی مسئولین اجرایی کشور مسئله نفوذ را جدی نگرفته اند و این مسئله می تواند مولد خطرات زیادی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcc4pq1.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما