چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب : 33597
فرمانده انتظامی قم تأکید کرد:

ضرورت تشکیل تیم عملیاتی برای استخراج دائمی اطلاعات از فضای سایبری

قم نيوز : قم نگار: فرمانده انتظامی استان قم بر ضرورت تشکیل تیمی عملیاتی برای استخراج دائمی اطلاعات در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: هوشیاری پلیس و دستگاه قضایی استان در کنترل آن ضروری است.
ضرورت تشکیل تیم عملیاتی برای استخراج دائمی اطلاعات از فضای سایبری
به گزارش قم نگار، سردار کاظم مجتبایی در سومین جلسه مشترک پلیس و دستگاه قضایی استان قم، با اشاره به حساسیت‌های استان قم به عنوان پایتخت مذهبی کشور، گفت: جایگاه این استان، شرایط آن از جهت امنیت و همچنین ظرفیت‌های این استان و مطامع دشمنان، کار مسئولان قم را سخت‌تر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت در قم غفلت ناپذیر است و باید مسئولان امنیتی همواره هوشیار باشند، تصریح کرد: بحمدالله مسئولان در این استان با یکدیگر هماهنگ هستند و این هم دستاوردی چشم گیر و قابل دفاع است.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه، به آسیب‌های فضای مجازی و ضرورت تشکیل تیمی عملیاتی در استان، برای استخراج دائمی اطلاعات در این فضا اشاره و بر لزوم هوشیاری و مراقبت پلیس و دستگاه قضائی استان در کنترل آن تأکید کرد.

مجتبایی با یادآوری خطرات و تهدیدات حرکت مهره‌های فضای سایبری توسط غرب، گفت: ارتقاء تعاملات پلیس و دستگاه قضائی استعمار را در پیشبرد اهدافش از طریق فضای سایبری مأیوس می‌کند.

وی با بیان اینکه اینترنت و فضای سایبر هم فرصت و هم تهدید است، افزود: راه مقابله با تهدیدات در مرحله اول، هوشیاری خانواده‌ها و در مرحله دوم، باورپذیری مردم نسبت به بعد تهدیدی فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با بیان اینکه رشد قارچ گونه جرایم و تهدیدات در فضای مجازی زمانی رخ می‌دهد که ما هم در وسعت و هم در عمق حساسیت نشان ندهیم، آگاه سازی عمومی، استمرار رصد این فضا و دستگیری مجرمان سایبری را به عنوان راه‌های پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی برشمرد.

اولویت اول جرایم استان در حوزه فضای مجازی، مربوط به مسائل اقتصادی است

دادستان استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه اولویت اول جرایم استان در حوزه فضای مجازی، مربوط به مسائل اقتصادی است، گفت: ما به هیچ عنوان در مسائل مربوط به فضای مجازی و تهدیداتی که متوجه خانواده‌ها است، بی تفاوت نیستیم و دائماً آن را رصد می‌کنیم.

مصطفی برزگر گنجی با بیان اینکه در قوانین کشور، نقصی نداریم و مردم همواره باید خود مجری قانون باشند، به حرکت رو به جلو پلیس قم در حوزه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ما با رصد و کنترل فضای مجازی با جرائم در این حوزه به شدت برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای واقعی جامعه است و تنها نام آن مجازی است، افزود: جامعه به سمتی پیش می‌رود که بسیاری از اجناسی که مردم با آن سر و کار دارند از طریق فضای مجازی خرید و فروش و معامله می‌شود.

دادستان قم در ادامه با تحسین حساسیت پلیس فتای استان قم در جهت شناسایی، کشف و گزارش جرایم فضای مجازی، اضافه کرد: باید در سالم سازی این فضا، سایر پلیس‌های تخصصی به پلیس فتا استان کمک کنند و حتی در این زمینه اتحادیه‌ها نیز باید فعال تر، شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم معارفه شد

مراسم معارفه رئیس پلیس آگاهی استان قم با حضور سردار مجتبایی در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار و سرهنگ کرمی به این سمت منصوب شد.

فرمانده انتظامی استان قم در سخنانی با بیان اینکه پلیس آگاهی در تأمین امنیت و آرامش جامعه نقش مهم و کلیدی دارد، گفت: پلیس و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید تلاش کنند تا مردم قوانین را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند تا شاهد نظم اجتماعی هرچه بیشتری در جامعه باشیم.

سردار کاظم مجتبایی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان قم در تلاش است تا جامعه را به سمت قانون پذیری و رعایت هرچه بیشتر قانون هدایت کند، افزود: پلیس استان اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و آمارها بیانگر این مهم است.

سرهنگ کرمی نیز در سخنانی به برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود در آینده نزدیک اشاره و بر ضرورت کشف علمی به جای کشف سنتی، مشارکت مردم در پیشگیری از وقوع سرقت، تلاش در جهت کاهش فاصله کشف نسبت به مدت زمان وقوع، کیفی سازی طرح‌ها و عملیات‌ها، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، ایجاد انگیزه و ارتقاء روحیه و همچنین تربیت مدیران کارآمد تاکید کرد.

شایان ذکر است، سرهنگ مهدی قدمی رئیس پلیس اسبق آگاهی استان قم به سمت رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgun9w.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما