پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 3383
در سال جاری انجام شد؛

جمع آوری بیش از 1 میلیارد ریال زکات در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره زکات استان قم از جمع آوری 1 میلیارد و 190 میلیون ریال زکات طی 9 ماه نخست سال جاری در قم خبر داد.
جمع آوری بیش از 1 میلیارد ریال زکات در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدمحمدواعظ موسوی در جلسه عاملان زکات، روحانیون و افراد موثر در امر زکات در بخش خلجستان که با حضور بخشدار و رئیس کمیته امداد منطقه سه قم برگزار شد، ضمن تببین جایگاه زکات از دیدگاه قرآن و روایات اذعان داشت: عاملان زکات مورد وثوق مردم هستند و از این حیث که به فرمان‌های الهی عمل می‌کنند باید به کار خود افتخار کنند.

وی افزود: در واقع ما باید نامه ۲۵ امیرالمومنین در نهج البلاغه را آئین نامه اجرایی عاملان زکات قلمداد کنیم.

رئیس اداره زکات استان قم افزود: در ۹ ماهه اخیر سال جاری یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۸۶۹ هزار و یکصد ریال از سرفصل زکات در استان درآمد حاصل شده است.

اجرای طرح شجره طیّبه در خلجستان
در این جلسه همچنین بخشدار خلجستان ضمن اشاره به عدم وجود اقلام زکات واجب در این بخش اظهار داشت: با وجودی که اقلام زکات واجب در بخش خلجستان وجود ندارد اما در مورد جمع آوری زکات مستحبی تلاش زیادی می‌کنیم و تا کنون نیز خدمات مناسبی به فقرا ارائه شده است.

غلامرضا رحیمی رشت آبادی افزود: طرح شجره طیّبه نیز به عنوان یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد در این بخش اجرایی شده و حتی در این مدت زمان کوتاه درآمد مناسبی ایجاد نموده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.vapct1appbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما