چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 33871
رئیس دانشگاه امام صادق(ع):

دانشگاه امام صادق(ع) تجسم عینی پیوند حوزه و دانشگاه است

قم نيوز : قم نگار: رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه این دانشگاه تجسم عینی پیوند حوزه و دانشگاه است، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی با تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) شرایطی را فراهم کرد تا دانشجویان از معارف ناب الهی سیراب شوند.
دانشگاه امام صادق(ع) تجسم عینی پیوند حوزه و دانشگاه است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی دارای مجموعه‌ای از گفتارها و درس‌ها در زمینه علوم انسانی اسلامی بود که از ایشان به یادگار مانده که امیدواریم این مجموعه آثار منتشر شود.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به پژوهش‌های آیت الله مهدوی کنی در حوزه علوم انسانی افزود: رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در حوزه علوم انسانی اسلامی به پژوهش‌ها و تولیدات مختلفی پرداخت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط مناسبی برای تدوین علوم انسانی اسلامی برای وی فراهم شد.

سعید مهدوی کنی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مهدوی کنی در راستای تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) از تجربه بزرگان دینی بهره‌مند شد، گفت: آیت الله مهدوی کنی توجه ویژه‌ای به فقه اسلامی و کلام در دانشگاه امام صادق(ع) داشت و کلاس‌های درس فقه اسلامی در این دانشگاه را برگزار کرد.

وی با ابراز اینکه روش مواجهه با علم مدرن و سکولار باید مورد توجه باشد عنوان کرد: چون سکولار سبب ایجاد چالش‌ها و شبهات زیادی شده ابتدا باید شیوه آن را شناخت و سپس به مقابله با آن پرداخت، اسلام در برخورد با جاهلیت نیز این روش را تأیید کرده و برای برخورد با ادیان منحرف با برنامه فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) افزود: توسعه تبلیغ دین و پاسخگویی به نیازهای جامعه نیازمند روش آموزشی و پژوهشی است که در این زمینه باید به علوم اسلامی توجه کرد که تهذیب در این راستا نقش مهمی دارد.

سعید مهدوی کنی با اعلام اینکه دانشگاه امام صادق(ع) تجسم عینی پیوند حوزه و دانشگاه است، گفت: آیت الله مهدوی کنی با تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) شرایطی را فراهم کرد تا کنار تحصیل درس‌های دانشگاهی و جدید نیز معارف اسلامی و معارف اهل بیت(ع) تدریس شود و دانشجویان از معارف ناب الهی سیراب شوند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb8wbf.rhbfzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما