چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 33872
دبیر علمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی:

۵۶۵چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ارسال شد

قم نيوز : قم نگار: دبیر علمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: برای سومین کنگره علوم انسانی اسلامی ۵۶۵ چکیده مقاله و ۴۰۴ اصل به دبیرخانه رسیده که تعداد ۹۲ مقاله آن روز یکشنبه در قالب ۱۰ کمیسیون تخصصی ارائه شد.
۵۶۵چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ارسال شد
 به گزارش قم نگار،عطاالله رفیعی آتانی عصر روز سه شنبه، در مراسم اختتامیه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار داشت: علوم انسانی محصول انسان جدید غربی است که از نظر معرفت شناسی و فلسفی زندگی و از نظر دستاوردهای دنیای غرب هرچه انسان مورد قبول باشد دستاوردهای علوم انسانی مورد پذیرش است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه دست آورد علوم انسانی در حوزه علمیه قم بالاست گفت: در حال حاضر حوزه علمیه قم در سطحی قرار دارد که می‌تواند پیشتازی سایر حوزه‌ها را در دست بگیرد.

رفیعی گفت: تلاش روحانیون در این امر مانند تلاش پیشوا بودن روحانیت در انقلاب اسلامی است و از همین رو پیشنهاد می‌شود مدارس علوم انسانی دقیقاً مطابق با اندیشه حوزه‌های علمیه تشکیل شود.

وی بیان کرد: در طی دو کنگره قبل با ۲ هزار نفر استاد و پژوهشگر ارتباط علمی برقرار شد و به ۸۶۲ مقاله داخلی و خارجی دسترسی پیدا شد که از مجموع آن‌ها ۲۰۱ مقاله تائید نهایی شد و در دو مجموعه مقالات منتشرشده است.

دبیر علمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی بیان داشت: برای کنگره سوم ۵۶۵ چکیده مقاله و ۴۰۴ اصل به دبیرخانه رسیده که تعداد ۹۲ مقاله آن روز یکشنبه در قالب ۱۰ کمیسیون تخصصی ارائه شد.

رفیعی با اشاره به جایزه جهانی علوم انسانی گفت: این جایزه به کسی تعلق می‌گیرد که اندیشه برتری در حوزه علوم انسانی اسلامی داشته باشد و دومین جایزه به سه تن از اندیشمندان به دلیل راهگشا بودن اندیشه‌های آن‌ها در علوم انسانی اسلامی اهدا می‌گردد.

وی بیان کرد: از نظر کمیته اهدا جایزه اهدای جایزه به این سه استاد سبب می‌شود که رهروان این راه علمی الگوی عملی خود را به‌طور واضح ببینند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcci4q1.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما