چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 33877
«زیاده‌خواهی» در روح آمریکا قرار دارد

آیت‌الله نوری‌همدانی: آشتی ایران با دولتِ مستکبر آمریکا هیچ‌گاه محقق نمی‌شود

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: ما هرگز نمی‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم زیرا روحیه آن‌ها استکباری است؛ ما هیچوقت نمی‌توانیم با آمریکا آشتی کنیم.
آیت‌الله نوری‌همدانی: آشتی ایران با دولتِ مستکبر آمریکا هیچ‌گاه محقق نمی‌شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله نوری‌همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ نشان داده شده که همه سلاطین و ملوکان جهان غاصبند. ولایت بر مردم تنها برای خداست و ملوکان بر مردم ولایتی ندارند. هیچ شکی وجود ندارد همه ملوک غاصب بودند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سالروز ۱۳ آبان افزود: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب دارای ارزش زیادی است. در ۱۳ آبان(ره) امام خمینی را تبعید کردند و دلیل آن هم سخنرانی در مورد کاپیتالاسیون بود. امام(ره) را به تهران و بعد به ترکیه تبعید کردند. در ۱۳ آبان مناسبت دیگری هم داریم که مربوط به سال ۵۷ است که عده‌ای در شورش‌های انقلابی دانشجویان را کشتند و سومین مناسبت آن در سال ۵۸ و پس از پیروزی انقلاب بود که رقم خورد.

وی تصریح کرد: سفارت آمریکا در آن سال هنوز در ایران وجود داشت. دانشجویان نقشه‌های آمریکا را شناخته بودند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند. در آن زمان بازرگان استعفا داد و امام(ره) این استعفا را پذیرفتند و فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و از دانشجویان حمایت کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: باید بدانیم این روز بسیار با اهمیت است زیرا آمریکا سردمدار همه مستکبران است و در این روز دانشجویان به مقابله با آن پرداختند. پیش از انقلاب و این حوادث، همه آمریکا را قدرت جهانی می‌دانستند اما امام خمینی (ره) آن‌ها را مستکبر معرفی کرد. این روز، روز استکبارستیزی است. آمریکا رئیس سلطه‌گران است و زیاده خواهی در روح آمریکا قرار دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: آمریکا از همه عوامل خود مانند عربستان و سلاطین بحرین حمایت می‌کند. این روز از ایام‌الله است و باید هر چه پر رنگ‌تر قدرت خود را نشان دهیم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: ما هرگز نمی‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم زیرا روحیه آن‌ها اینگونه است. ما هیچوقت نمی‌توانیم با آمریکا آشتی کنیم. نکته دیگر این است که باید بدانیم وحدت ما مهم است.

وی گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود به مردم خطاب کرده‌اند فردای شما دشوار است که بدانید اگر مجهز به تقوا و شعور اسلامی شدید پیروز می‌شوید. هرگز اجازه ندهید عده‌ای مانند روزهای گذشته استبداد بر شما حکومت کنند. اصل اتحاد اسلامی را فراموش نکنید. رمز پیروزی ما وحدت کلمه بوده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchq6nx.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما