چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 33897
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال:

راهپیمایی اربعین عامل بازدارنده در برابر نقشه‌های دشمن است

قم نيوز : قم نگار: رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه نقشه‌های دشمن در راستای پراکندگی جهان تشیع و سایر مذاهب بوده است، گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان یک عامل بازدارنده توانست در مقابل هجمه‌های دشمن بایستد.
راهپیمایی اربعین عامل بازدارنده در برابر نقشه‌های دشمن است
به گزارش قم نگار، حسن عباسی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی «بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف داعش و گروه‌های تکفیری نفوذ در کربلا و منطقه بابل است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در این منطقه دارای اهمیت ویژه است و داعش به عنوان موتور تخریب این محدوده را برای آن‌ها آزاد کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: القاعده، بوکو حرام و النصره نیتشان این است که به عنوان یک ماشین چهره اسلام را تخریب کنند و بدیل تفکر مدرن امروز با سرعت در حال فروپاشی است.

عباسی با اشاره به اینکه نقشه‌های دشمن در راستای پراکندگی جهان تشیع و سایر مذاهب بوده است، گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان یک عامل بازدارنده توانست در مقابل هجمه‌های دشمن بایستد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات کلامی که غربی‌ها در تاریخ اسلام انجام داده‌اند به قدری حیرت‌انگیز است که نشان می‌دهد شناخت کاملی از اسلام دارند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تأکید بر اینکه غربی‌ها به خوبی از اختلافات و مسائل دنیای اسلام خبردارند و شخصیت‌های جهان اسلام را به خوبی می‌شناسند، گفت: امروز با دشمن آشکاری روبرو هستیم که درواقع به اسلام پاتک زده است.

عباسی با اشاره به اینکه امروز در جهان اسلام چیزی به نام جامعه اسلامی نداریم تصریح کرد: در عراق مجلس را به اهل سنت دادند و نخست‌وزیری را به شیعه و ریاست جمهوری را به کردها دادند. در مابقی کشورها هم این‌گونه است و تنها نظام جمهوری اسلامی است که جامعه اسلامی به صورت متحد در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و تا حدودی آمریکا درزمینهٔ تمدن سازی در مراتب خوبی قرار دارند، گفت: حکومت ما به عنوان مدل حکومت ولایت‌فقیه به عنوان حکومت باثبات تثبیت‌ شده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به شکل‌گیری مفهوم جدید ملت چینی در نظام جهانی است، گفت: این مفهوم دارای سازوکارهای پیچیده‌ای است که ابعاد و شقوق مختلفی دارد.

عباسی با اشاره به اینکه مفهوم ملت چینی در حال حاضر در ایران هم در حال شکل‌گیری است و آحاد جامعه به این سمت حرکت می‌کند، تصریح کرد: بدترین شکل ملت‌سازی شکلی بود که بعد از انقلاب شکل گرفت چراکه با این کار جامعه را از حالت جامعه بودن جدا کردیم.

وی گفت: بسته به نیازها باید تخصص‌ها و شغل‌هایی را باید در نظر گرفت حال اگر همه این تخصص‌ها یک‌شکل باشد مشکل‌ساز است و مفهوم ملت چینی به مفهوم یکپارچه‌سازی درزمینه‌های مختلف است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه شهرک‌سازی‌های یکپارچه در کشور مشکل‌ساز است، گفت: این بدترین شکل شهرک‌سازی است که همه به یک‌شکل باشند.

عباسی با تأکید بر اینکه باید امت سازی باید با دقت بررسی شود، گفت: دو مصداق اصلی برای ملت‌سازی در غرب شکل‌گرفته است یکی فوتبال و دیگری فصلی و موسمی در قالب کارناوال‌ها است.

وی افزود: در ایران کارناوال نداریم ولی تیم فوتبال در قالب آبی و قرمز داریم که مصداق ملت چینی است و تجمع عظیم دو تیم فوتبال بخشی از نظام ملت‌سازی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال مقوله راه‌پیمایی اربعین را یکی از مظاهر ملت‌سازی و ملت چینی بیان و خاطرنشان کرد: تظاهر عمومی بخشی از مظاهر ملت‌سازی است و در راهپیمایی اربعین کارها با وجود مشکلات به صورت خودجوش صورت می‌گیرد و این کارها را باید در قالب ملت‌سازی ببینیم.

عباسی با اشاره به اینکه یک وجه از زنده نگه‌داشتن اسلام در اربعین تظاهر و شکل عمومی آن است، گفت: راهپیمایی اربعین، رقیب آن چیزی که غرب آن را کارناوال می‌نامد نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی با تأکید بر حل مشکل حمل‌ونقل، اسکان و مسائل در راهپیمایی اربعین گفت: باید اقداماتی در راستای بهبود زیربناها و زیرساخت‌ها در کربلای معلا صورت بگیرد و جایگاه حرکت عظیم اربعین در مفهوم امت سازی شناسانده و نهادینه شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjaoet.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما